اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۲۴۷

پهنای باند اینترنت افغانستان توسط ایران تامین می‌شود

روابط عمومی زیر ساخت| شرکت ارتباطات زیرساخت ایران آمادگی خود را برای تامین پهنای باند اینترنت افغانستان اعلام کرد.  در راستای گسترش همکاری‌های ارتباطی و مخابراتی ایران و افغانستان، دو طرف در مراسمی با حضور حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و رییس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، صادق عباسی شاهکوه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و شهزادگل اریوبی وزیر مخابرات و تکنولوژی معلوماتی افغانستان و هیات همراه وی، درباره توسعه و گسترش همکاری‌های ارتباطی مذاکره کردند. دراین دیدار طرفین آمادگی خود را برای توسعه همکاری در زمینه ترانزیت ارتباطات بین‌الملل کشورهای همسایه اعلام کردند و همچنین درخصوص تامین پهنای باند اینترنت افغانستان توسط شرکت ارتباطات زیرساخت برای گسترش همکاری ارتباطی و فنی بین دو کشور مذاکراتی صورت گرفت. برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و فنی در حوزه ارتباطات و مخابرات در تهران برای مدیران و کارشناسان کشور افغانستان و همچنین ترانزیت ارتباطات بین‌الملل و ارسال ترافیک به سمت اروپا از دیگر موارد این همکاری‌ها بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

تجهیز «واتس‌اپ» هم به تشخیص چهره هوشمند

تک کرانچ|کاربران واتس‌اپ با بهره‌گیری از فناوری تشخیص چهره هوشمند (فیس آی‌دی) و اثر انگشت (تاچ آی‌دی) قادر خواهند بود وارد این اپلیکیشن پیام‌رسان شوند.  واتس‌اپ که یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین اپلیکیشن‌های پیام رسان در جهان به شمار می‌رود، حالا به تازگی اعلام کرده است که کاربران گوشی‌های آیفون قادر خواهند بود از سیستم فناوری تشخیص چهره هوشمند موسوم به «فیس‌ای دی» بهره مند شده و بدین‌ترتیب وارد اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ شوند. این اپلیکیشن از قابلیت

 Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، ios  و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آنها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

 

 

ارسال نظر