اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۱۶۹

لباسی که همراه دمای هوا تغییر رنگ می‌دهد

پی سی ورلد| لباسی تولید شده که به تغییر دمای هوا واکنش نشان می‌دهد. این پلیورها به صورت دو لایه بافته شده‌اند که یک لایه آن از نخ ترموکرومیک است. یک شرکت مد لباسی طراحی کرده که نسبت به دما واکنش نشان می‌دهد. این لباس یک پلیور بافتنی تولید کرده که با افزایش و کاهش دما رنگ آن تغییر می‌کند. پلیورهای این شرکت به صورت دولایه بافته شده‌اند. لایه رویی از نخ ترموکرومیک و لایه داخلی از پشم بافته شده‌اند. نخ ترموکرومیک ترکیبی از رنگدانه‌هایی دارد که در مجاورت هوای گرمتر بی‌رنگ می‌شوند.

اپلیکیشن جدید اینستاگرام برای ژست عکاسی

ورج| یک اپلیکیشن جدید مشکل ژست گرفتن در عکاسی را برای اینستاگرام حل کرد. اپلیکیشن SOVS که مخفف عبارت یک فرد خیلی خاص یا SomeOne Very Special است، نرم افزاری کره‌ای است که به شما کمک می‌کند در زمان عکس گرفتن با گوشی به عکاس بفهمانید دقیقا دوست دارید با چه ژستی از شما عکس گرفته شود. نحوه کار با این نرم افزار بسیار ساده است. ابتدا باید از منو ژست مد نظر خود را برای عکاسی انتخاب کنید و سپس گوشی را به دست عکاس بدهید تا آواتار برنامه را روی شما بیندازد. با این کار قاب‌بندی مناسب و عکاسی با ژست مد نظر شما ممکن می‌شود.همچنین در این نرم افزار قاب بندی‌های متنوعی در دسترس است که از جمله آنها می‌توان به قاب‌بندی ۳ در ۴ برای اینستاگرام یا قاب‌بندی مربعی اشاره کرد. برنامه یادشده فعلا تنها با سیستم عامل ios سازگاری دارد و در دو نسخه متفاوت عرضه شده است. نسخه خاص این برنامه که ۹۹ سنت قیمت دارد برای عکاسی تک نفره طراحی شده و نسخه دیگر که SOVS۲ نامیده می‌شود به رایگان در دسترس بوده و برای تهیه عکس‌های گروهی در نظر گرفته شده است. این نرم افزار از قابلیت خرید درون برنامه‌ای هم برخوردار است.

احتمال عرضه آیفون «اس‌ای ۲» توسط اپل

آسین ایج| گوشی آیفون اس‌ای از جمله تلفن‌های همراه محبوب شرکت اپل است که به علت ابعاد کوچک و قیمت مناسب مورد استقبال قرار گرفت و گفته می‌شود مدل تازه‌ای از آن در راه است.

اگر چه اپل فعلا تولید این گوشی را متوقف کرده و روی تولید مدل‌های تازه‌تر متمرکز شده است، اما گفته می‌شود برای جلب نظر مجدد کاربرانی که از استفاده از آیفون اس‌ای راضی بوده‌اند، برنامه‌هایی دارد. در شرایطی که امکان نصب سیستم عامل جدید iOS ۱۳ بر روی مدل‌های قدیمی‌تر آیفون وجود ندارد، منابع مطلع می‌گویند اپل قصد دارد گوشی جدیدی به نام آیفون اس‌ای ۲ را تولید کند. احتمال می‌رود این گوشی در سال جاری میلادی روانه بازار شود.گفته می‌شود آیفون اس‌ای ۲ از فناوری تشخیص هویت فیس‌ای دی پشتیبانی می‌کند و به جای نمایشگر ۴ اینچی دارای نمایشگر بزرگ‌تر ۴.۷ اینچی خواهد بود. گوشی یادشده همچنین دارای دوربین‌های قوی‌تری خواهد بود. اپل خود اخبار منتشر شده در این زمینه را رد یا تایید نکرده است.

هند فضانورد به مدار زمین می‌فرستد

انگجت| هند نخستین مرکز فضایی مخصوص فضانوردان را بطور رسمی افتتاح کرد. این کشور تصمیم دارد ۲۰۲۱ میلادی فضانورد به مدار زمین ارسال کند. در حال حاضر فقط چند کشور محدود در جهان فضانورد به فضا ارسال می‌کنند. اما به نظر می‌رسد هند این روند را تغییر خواهد داد.در همین راستا نخستین واحد «سازمان تحقیقات فضایی هند» که مخصوص سفر انسان به فضا است، بطور رسمی افتتاح شد.این واحد «مرکز پروازهای فضایی انسانی» (Human Space Flight Centre) نام دارد و در بنگالور افتتاح شده است. این مرکز مسوولیت بخش‌های کلیدی Gaganyaan (نخستین وسیله نقلیه فضایی سرنشین‌دار هند) را برعهده دارد.در این مرکز سیستم نجات خدمه توسعه می‌یابد، خدمه فضایی آموزش می‌بینند و ماموریت‌های فضایی برنامه‌ریزی می‌شوند.البته هنوز باید فعالیت‌های زیادی انجام شود. Gaganyaan در دسامبر ۲۰۲۰ میلادی بدون فضانوردان پرتاب می‌شود. هند امیدوار است در دسامبر ۲۰۲۱ میلادی فضانوردان را در این وسیله نقلیه فضایی به آسمان بفرستد.

کمک پرینتر 3 بعدی به مبتلایان سرطان استخوان

تک‌کرانچ|محققان دانشگاهی به وسیله اسکن کردن و پرینتر سه بعدی راهی برای حذف تومورها در افراد مبتلا به سرطان استخوان یافته‌اند.

محققان دانشگاه RMIT یک سیستم فناورانه برای درمان سرطان استخوان ابداع کرده‌اند. آنها ایمپلنت‌های شخصی‌سازی شده را با کمک پرینتر سه بعدی می‌سازند که به بیماران مبتلا به سرطان استخوان کمک می‌کند. ایمپلنت‌های Just-In-Time در حقیقت فناوری‌های پرینت سه بعدی، تصویربرداری و جراحی رباتیک را باهم ترکیب می‌کنند.نخست دستگاه‌هایی مخصوص تصویری از استخوان ثبت و اطلاعاتی را برای جراحی‌های نیمه رباتیک فراهم می‌کنند. درمرحله بعد جراحان تومور را از استخوان جدا می‌کنند.سپس محققان قسمتی از استخوان بیمار را که از بین رفته، اسکن می‌کنند تا ایمپلنتی دقیقا با همان شکل با پرینتر سه بعدی بسازند.

 

ارسال نظر