تحقیق دادستان‌های امریکا برای لو رفتن اطلاعات کاربران

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۹۹۹

انگجت| تعدادی از مقامات ایالت‌های مختلف امریکا قصد دارند از فیس بوک به علت اهمال و سهل انگاری در حفاظت از داده‌های کاربران که به سوءاستفاده از آنها منجر شده، تحقیق کنند.

دادستان‌های ایالت‌های کنتیکت، ایلینویز، ماساچوست، نیویورک، نیوجرسی و کارولینای شمالی همگی قصد دارند این موضوع را مورد بررسی قرار دهند که فیس بوک چگونه داده‌های کاربران را مورد بررسی قرار می‌دهد.

علت اصلی آغاز این تحقیقات رسوایی مربوط به شرکت انگلیسی کمبریج آنالیتیکاست که با دسترسی بی‌اجازه به داده‌های خصوصی ده‌ها میلیون نفر از کاربران

فیس بوک از این اطلاعات برای بررسی احتمال رای آوری دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا استفاده کرد.

قرار است مقامات ایالت‌های نام برده در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند. اولین‌بار مقامات قضایی ایالت کنتیکت ایده یادشده را مطرح کردند و سپس مقامات ایالت‌های پنسیلوانیا و ایلینویز به آنها پیوستند تا مشخص شود فیس بوک تا چه حد برای حفاظت از داده‌های خصوصی کاربرانش جدیت دارد.

سپس گروه دومی با همکاری دادستان‌های ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی و ماساچوست شکل گرفت تا آنها نقض قوانین عمومی را در این زمینه بررسی کنند.

علاوه بر مقامات قضایی ایالت‌های مختلف امریکا، اف بی‌ای، کمیسیون اوراق بهادار و بورس امریکا و کمیسیون فدرال تجارت امریکا نیز تحقیقات مشابهی را در مورد فیس بوک به جریان انداخته‌اند.

 

ارسال نظر