اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۰۰:۰۵:۱۳
کد خبر: ۱۳۸۸۲۸

حل مشکل «جی‌میل» در اروپا

گوگل| بسیاری از کاربران اروپایی روز گذشته با اختلالات گسترده‌ای در پلتفرم سرویس پست الکترونیکی جی میل مواجه شده بودند که حالا این مشکل از سوی گوگل برطرف شده است. سرویس پست الکترونیک گوگل که موسوم به جی‌میل است، روز گذشته با مشکلات و اختلالات گسترده‌ای در منطقه اروپا مواجه شده بود به گونه‌ای که کاربران نمی‌توانستند به حساب‌های کاربری خود در آن دسترسی پیدا کنند. کاربران اروپایی این سرویس در فضای مجازی نوشته‌اند که روز گذشته هر چه تلاش می‌کردند که وارد حساب‌های کاربری خود در جی‌میل شوند، نمی‌توانستند و تنها با پیغامی تحت عنوان error 404 روبرو می‌شدند که این امر در نهایت موجب نارضایتی و گله و شکایت آنها شد چراکه جلوی پیشروی بسیاری از کار و فعالیت‌های آنها را می‌گرفت. حالا امروز گوگل به عنوان شرکت توسعه‌دهنده سرویس پست الکترونیک جی‌میل، ضمن عذرخواهی از کاربرانی که با مشکل مواجه شده بودند، اعلام کرده است که این اختلال گسترده هم‌اکنون برطرف شده است و کاربران قادر خواهند بود بدون هیچ مشکلی از خدمات این سرویس بهره‌مند شده و استفاده کنند.

اپلیکیشنی برای رصد بیماری گیاهان

پی‌سی‌ورلد|  اپلیکیشنی ابداع شده که با کمک هوش مصنوعی بیماری‌های گیاهان را رصد می‌کند و با ارسال پیامکی به کشاورز او را مطلع می‌کند. این اپلیکیشن با استفاده از هوش مصنوعی حتی هنگامی که ظاهر گیاه سالم است، بیماری‌های آن را شناسایی می‌کند. درمرحله بعد با ارسال پیامکی به کشاورزان او را از وجود بیماری در محصولاتش مطلع می‌کند.

لباسی که با حسگر بیماری را تشخیص می‌دهد

دیلی‌میل|  یک شرکت فناوری لباسی ابداع کرده که مجهز به حسگرهای مختلف است و می‌تواند بیماری‌های فرد را از طریق موبایل هوشمند شناسایی کند. این لباس مجهز به حسگرهایی است که بطور مداوم عملکرد ریه را رصد می‌کنند و هرگونه صوتی از اعضای بدن را ردیابی و در مرحله بعد تشخیص و مشاوره ارایه می‌کنند.  این لباس می‌تواند چند بیماری مختلف از جمله ذات الریه و برونشیت را تشخیص دهد علاوه بر آن بیماری‌های ریه مانند آسم نیز قابل تشخیص هستند. طبق حق امتیاز اختراعی که این شرکت به تازگی ثبت کرده، فناوری مذکور تاریخچه سلامت کاربر و همین طور شاخص توده بدنی (BMI) او را نیز در نظر می‌گیرد. برای تشخیص درست بیماری، سن، جنسیت، وزن و قد کاربر نیز در نظر گرفته می‌شود.  حسگرها به موبایل متصل می‌شوند و کاربر می‌تواند تشخیص بیماری خود را روی نمایشگر موبایل بخواند.  در مرحله بعد براساس نتایج تشخیص، توصیه‌های پزشکی مختلفی به بیمار ارایه می‌شود.

استفاده از مواد تجزیه‌پذیر در صنعت‌ «آی‌تی»

دیجیتال‌ترندز|در راستای تلاش برای حفظ محیط زیست یک شرکت فناوری قرار است در سال جاری میلادی بسته‌بندی محصولات خود را از پلاستیک به مواد تجزیه‌پذیر تغییر دهد . این شرکت اکنون کارگروهی را شامل بخش طراحی و توسعه، خرید، بازاریابی و کنترل کیفیت تشکیل داده است تا ایده‌های نوآورانه‌ای را برای بخش بسته‌بندی محصولات عرضه کند.  بر اساس اعلام این شرکت و پیش بینی‌های انجام شده، انتظار می‌رود سامسونگ در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی بطور رسمی این تصمیم خود را به مرحله اجرا دربیاورد و برای این منظور، تصمیم گرفته است که در بسته بندی‌های محصولات تولید شده خود همچون تبلت، گوشی هوشمند و گجت‌های پوشیدنی، به‌جای استفاده از پلاستیک و غیرقابل تجزیه و پایدار، از مواد بازگشت پذیر و قابل بازیافت به طبیعت استفاده کند.این شرکت همچنین اعلام کرده است تا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی از ۵۰۰ هزار تن پلاستیکی که برای بسته‌بندی محصولاتش استفاده کرده، ۷.۵ میلیون تن محصول از رده خارج خود از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون، را گردآوری و جمع‌آوری کند تا بدین‌ترتیب وظیفه و مسوولیت اجتماعی خود را در قبال موادی که به طبیعت وارد شده است، ایفا کند.

محافظت گوگل از سایت‌ها در برابر حملات سایبری

گوگل| سازمان‌ها و مقامات سیاسی در اروپا از این پس می‌توانند از خدمات رایگان گوگل برای حفاظت از سایت‌های خود در برابر حملات سایبری بهره مند شوند. با افزایش سواستفاده از فضای مجازی برای ضربه زدن به سیاستمداران و سرقت اطلاعات حساس سایت‌های سازمان‌های مختلف سیاسی و نظامی و اقتصادی، یافتن روش‌هایی برای حفاظت از این نهادها اهمیت زیادی یافته است. از همین رو گوگل برای ارایه خدماتی در این حوزه فعال شده و طرحی موسوم به سپر یا شیلد را راه‌اندازی کرده است. از این طریق ابزاری در اختیار کاربران علاقه‌مند قرار می‌گیرد که به آنها کمک می‌کند از وب سایت‌های اینترنتی و داده‌های ذخیره شده خود در وب حفاظت کنند و مانع از موفقیت حملاتی موسوم به DOS شوند. این حملات از طریق ایجاد تقاضای بالای بازدید از یک سایت و سرویس اینترنتی انجام شده و به آفلاین شدن آن می‌انجامد.

 

ارسال نظر