افزایش نگران‌کننده آزار نوجوانان در فضای مجازی

۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۰۰:۰۳:۲۲
کد خبر: ۱۳۸۸۲۶

گاردین|

تحقیقات انگلیس نشان می‌دهد، شمار نوجوانانی که در شبکه‌های اجتماعی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند نسبت به سال گذشته افزایش داشته و حتی آسیب‌هایی ازجمله افسردگی نیز در نوجوانان دیده شده است.

بررسی‌های انجام شده روی رسانه‌های بریتانیایی نشان می‌دهد، طی سال‌های اخیر آمار نوجوانانی که در رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، افزایش یافته است.

بررسی‌ها حاکی از آن است، شمار نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سالی که در رسانه‌های اجتماعی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، سال ۲۰۱۶ برابر ۲ درصد بوده و این رقم سال ۲۰۱۷ به ۹ درصد رسیده است.

بنابر اعلام رسانه‌های این کشور، بسیاری از کودکان انگلیسی در پیام رسان‌های اجتماعی به ویژه «واتساپ» مورد سوءاستفاده قرار گرفته و شمار آنها نیز رو به رشد است.

آسیب استفاده از فضای مجازی به نوجوانان تنها به مورد سواستفاده قرار گرفتن ختم نشده و پیامدهایی ازجمله افسردگی و تمایل به خودکشی نیز میان نوجوانان دیده شده است. به دنبال این مطلب، پس از خودکشی دختری ۱۴ ساله در سال گذشته، اکانت اینستاگرام و فیسبوک وی بررسی و مشخص شد یکی از اصلی‌ترین دلایل خودکشی وی، مطالعه مطالبی با مضمون افسردگی و خودکشی در فضای مجازی بوده است.

 

ارسال نظر