اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۰۰:۴۷:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۵۰۳

اطلاعات خصوصی کارمندان ناسا لو رفت

زددی نت| یک برنامه تحت وب داخلی ناسا، اطلاعات کارکنان این سازمان فضایی را افشا کرده است. از جمله این اطلاعات می‌توان به اسامی کاربری، اسامی، آدرس‌های ایمیل و نام پروژه‌های مربوط به آنها اشاره کرد.

برنامه تحت وبی که موجب وقوع این مشکل شده جیرا نام دارد که اکثر شرکت‌های تجاری از آن برای ردگیری و بررسی نحوه پیشبرد طرح‌های مختلف یا شناسایی مشکلات پروژه‌های در حال اجرا و غیره استفاده می‌کنند.

علت افشای این اطلاعات بی‌دقتی در نحوه اعمال تنظیمات مربوط به کنترل برنامه یادشده توسط مدیر یا ادمین برنامه مذکور است. وی در زمان انتخاب حق دسترسی‌ها در این برنامه گزینه همگان یا Everyone را انتخاب کرده و بدین شکل موجب افشای اطلاعات خصوصی کارمندان ناسا شده است. این در حالی است که باید گزینه تمامی کاربران یا All users انتخاب می‌شد تا تنها کارمندان ناسا بتوانند به اطلاعات مذکور دسترسی یابند. یک کارشناس امنیتی به نام آویناش جین در تاریخ ۳ سپتامبر این موضوع را به اطلاع ناسا رسانده است، اما مشکل یادشده سه هفته بعد یعنی در تاریخ ۲۵سپتامبر برطرف شده است. ناسا هنوز در مورد این خبر واکنشی از خود نشان نداده است.

پهپادی که سقوطش جان انسان‌ها را تهدید نمی‌کند

اسلش گیر| یک شرکت تجاری پهپادی را تولید کرده که در صورت نقص فنی ناگهانی و سقوط، جان انسان‌ها را تهدید نمی‌کند، زیرا مجهز به یک سیستم ایمنی خاص است.

این پهپاد که DJI Inspire ۲ نام دارد، توسط شرکت Indemnis تولید شده و دارای چترنجاتی است که بلافاصله بعد از خاموش شدن یا از کارافتادن فعال شده و باعث می‌شود این پهپاد با سرعتی آهسته به سمت زمین حرکت کند.

سیستم ایمنی این پهپاد نکسوس نام دارد و برای اولین‌بار موفق به دریافت تاییدیه‌های ایمنی سازمان بین‌المللی استاندارد شده است. با نصب سیستم مذکور پرواز پهپادها بر روی عموم مردم با سهولت و احساس امنیت بیشتری صورت می‌گیرد. انتظار می‌رود پهپادهای مجهز به این سیستم ایمنی بعد از تکمیل بررسی‌های نهایی تا اواخر سال جاری میلادی روانه بازار شوند، البته قیمت این محصولات هنوز اعلام نشده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد سرعت پهپادهایی که به علت نقص فنی به زمین سقوط می‌کنند ممکن است به ۱۵۰ کیلومتر در ساعت برسد و لذا برخورد آنها با انسان‌ها با چنین سرعتی ممکن است حتی منجر به مرگ افراد شود.

وعده شرکت‌های مخابراتی برای عدم فروش اطلاعات مشترکان

زددی نت| شرکت‌های مخابراتی امریکا بعد از هشدارهای مکرر کنگره قول داده‌اند از فروش اطلاعات خصوصی مشتریان خود دست بردارند، اما این وعده‌ها کنگره را راضی نکرده است.

در هفته‌های اخیر رسانه‌های امریکایی بر سر فروش اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی مشترکان تلفن همراه در امریکا توسط اپراتورها بدون جلب رضایت و اطلاع آنها جنجال گسترده‌ای به راه انداخته بودند. به دنبال افشای این موضوع و پیگیری آن توسط رسانه‌ها، شرکت‌های مخابراتی در ایالات متحده وعده دادند که دیگر دست به چنین اقدامی نخواهند زد. اما این واکنش کنگره امریکا را راضی نکرده است. روز جمعه فرانک پالون رییس کمیته بازرگانی و انرژی مجلس نمایندگان امریکا از کمیسیون فدرال ارتباطات امریکا خواست تا افرادی را برای ارایه گزارش اضطراری در این زمینه به کنگره معرفی کند. بر اساس اطلاعاتی که در این زمینه افشا شده سه اپراتور مخابراتی بزرگ امریکا یعنی تی -  موبایل، ‌ای تی‌اند تی و اسپرینت اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربران را به شرکت‌ها و افراد ثالث می‌فروشند و این اطلاعات در بازار سیاه به هر کسی که حاضر به پرداخت پول باشد نیز فروخته می‌شود. تی-  موبایل و‌ای تی‌اند تی مدعی توقف این فرآیند هستند و وریزون هم می‌گوید به زودی این کار را متوقف می‌کند. اما کنگره امریکا قصد دارد این موضوع را بطور مستقل تعقیب کند.

چمدان فلزی  ویژه حمل کنسول‌های  بازی

ورج| گاردین نام چمدان مستحکم فلزی است که مجهز به یک نمایشگر داخلی نیز هست و از آن می‌توان برای حمل ونقل ایمن و بدون دردسر کنسول‌های بازی و رایانه‌های شخصی استفاده کرد.چمدان یادشده توسط شرکت GAEMS تولید شده که پیش از این هم محصولاتی برای تسهیل نقل و انتقال وسایل الکترونیک حساس تولید کرده بود. این چمدان به گونه‌ای طراحی شده که با بازکردن نمایشگر آن می‌توان در هر محیطی به اجزای بازی‌های ویدئویی پرداخت. جنس بدنه چمدان یادشده از فلز و پلاستیک مستحکم است. نمایشگر این چمدان 24 اینچی و از نوع کیو اچ دی است و نرخ تازه‌سازی صفحه نمایشگر آن 60 هرتز است. بلندگوی این نمایشگر هم 9 واتی است. چمدان گاردین با انواع کنسول‌های بازی مانند ایکس باکس وان، ایکس باکس وان ایکس، پی‌اس4 و پی‌اس4 پرو سازگاری دارد.قیمت این محصول 350 دلار است.

 

ارسال نظر