رویداد

۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۰۰:۰۵:۱۰
کد خبر: ۱۳۷۳۲۷

پخش زنده واقعیت مجازی در فیس بوک برای اولین‌بار

انگجت| شرکت اوکولوس ریفت سازنده هدست‌های واقعیت مجازی که توسط فیس بوک خریداری شده، با انجام به روزرسانی‌هایی پخش زنده تصاویر واقعیت مجازی را در فیس بوک ممکن کرده است.

شرکت اوکولوس ریفت سازنده هدست‌های واقعیت مجازی که توسط فیس بوک خریداری شده، با انجام به روزرسانی‌هایی پخش زنده تصاویر واقعیت مجازی را در فیس بوک ممکن کرده است.

 با این کار مشاهده تصاویر هدست‌های واقعیت مجازی اوکولوس ریفت برای دوستان یک فرد یا به صورت عمومی ممکن می‌شود.

البته توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند تغییراتی در ویژگی‌های این خدمات به وجود آورند. انتظار می‌رود در آینده صدها اپلیکیشن مانند اکو وی آر و

Dead & Buried برای استفاده بهینه از این خدمات طراحی و عرضه شود.

ارایه این خدمات در فیس بوک باعث افزایش کاربران حاضر در فضای واقعیت مجازی می‌شود. اوکولوس ریفت یک شبکه اجتماعی واقعیت مجازی هم ابداع کرده تا افراد علاقه‌مند به این فناوری به آن بپیوندند. قرار است برای ارتقای این خدمات، تغییراتی در تنظیمات امنیتی و حریم شخصی مشارکت‌کنندگان ایجاد شود.

خدمات یادشده فعلا به صورت آزمایشی در دسترس است و عموم کاربران علاقه‌مند از اواخر ماه ژانویه می‌توانند از خدمات مذکور استفاده کنند.

ساخت سنسوری برای تشخیص انسداد عروق

نیو اطلس| محققان دانشگاه استنفورد کالیفرنیا موفق به ساخت سنسوری برای تشخیص انسداد عروق شدند.

پس از جراحی عروق، بررسی رگ‌های مسدود شده در روند بهبودی برای پزشکان امری مهم است. اکنون به لطف یک سنسور قابل تجزیه زیستی، چنین انسدادهایی می‌تواند سریع‌تر و آسان‌تر از همیشه تشخیص داده شود.دانشگاه «استنفورد کالیفرنیا» دستگاه ایمپلنتی را ارایه کرد که از یک نوار خازنی ساخته شده و یک طرف آن به رگ‌های خونی و طرف دیگر به یک آنتن متصل است.

با عبور پالس‌های خونی از میان رگ‌ها، به سطح داخلی سنسور فشار وارد شده و منجر به تغییر شکل آن می‌شود. این تغییر شکل گنجایش دستگاه را برای ذخیره یک بار الکتریکی تغییر می‌دهد. با استفاده از یک دستگاه خارجی با آنتن «پینگ» بی‌سیم، پزشکان قادر به خواندن اطلاعات و تشخیص میزان جریان خون هستند. اگر جریان خون کاهش یابد، بدان معناست که احتمال انسداد وجود دارد و پزشکان اقدام به حل آن می‌کنند.این سنسور نیازی به باتری ندارد و دارای تجزیه بیولوژیکی بی‌ضرر پس از بهبودی رگ‌ها است. این دستگاه اکنون با موفقیت بر روی شریان‌های یک موش زنده آزمایش شد.

علاوه بر این، با قرار دادن برچسب الکتریکی بر روی پوست بیمار، اطلاعات رگ‌ها با گوشی‌های هوشمند همراه خوانده شده و از طریق اینترنت به پزشکان منتقل می‌شود. بنابراین دیگر نیازی به حضور بیمار در مطب پزشک برای بررسی روند پیشرفت بیماری نیست.

قطار سواری 3 دقیقه‌ای برای تبلیغ دستیار هوشمند گوگل

سی ان بی‌سی| گوگل در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی با ارایه یک سفر سه دقیقه‌ای با قطار، کاربردهای دستیار هوشمند خود را برای بازدیدکنندگان نمایش داد و توجهات زیادی به خود جلب کرد.گوگل در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی ۲۰۱۹ توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. این شرکت حضور خود را نسبت به سال قبل بیشتر کرد و جالب آنکه جذاب‌ترین بخش حضور گوگل در CES گجت‌های عجیب و غریب نیست.جذاب‌ترین بخش حضور گوگل یک سفر سه دقیقه‌ای با قطاری است که به افراد آموزش می‌دهد چگونه می‌توانند از دستیار گوگل در فعالیت‌های روزانه استفاده کنند.سفر عجیب گوگل از اتاقی آغاز می‌شود که مردی در آنجا خوابیده است و به نظر می‌رسد تماشاچیان شاهد فعالیت‌های روزانه او با کمک دستیار گوگل هستند. در مرحله بعد افراد در صفی منتظر می‌مانند. هر کوپه قطار ظرفیت دو نفر را دارد.در بخش اول سفر به افراد نشان داده می‌شود آنها با استفاده از «گوگل مپس» و خودرو می‌توانند مسیریابی کنند.گوگل می‌تواند ترافیک یا آب وهوای بد کاربر را راهنمایی کند.

هنگام ورود دوباره قطار به نمایشگاه این اتاق نشان می‌دهد با کمک دستیار گوگل می‌توان یک نانوایی یافت یا این دستیار می‌تواند دستور پخت نان برای کاربر فراهم کند.

 

ارسال نظر