اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۲۵۳

ارایه آپدیت جدید برای واتس‌آپ

ایندپندنت| آپدیت جدید واتس‌آپ به کاربران اجازه می‌دهد در چت گروهی بطور خصوصی برای یکی از اعضا پیام بفرستند و همچنین قابلیت ارسال عکس و ویدئو همراه استیکر را فراهم می‌کند. جدیدترین آپدیت اپلیکیشن واتس‌آپ ویژگی‌های نوینی را برای کاربران فراهم می‌کند.

 آپدیت جدید از طریق اپ‌استور اپل برای کاربران آیفون شد. این آپدیت به کاربران امکان می‌دهد استیکر به عکس و تصاویر اضافه کنند و در چت‌های گروهی، برای یکی از اعضا بطور خصوصی پیام ارسال کنند. البته برخی از ویژگی‌هایی که اکنون برای اپل ارایه شده در اندروید وجود دارد.با کمک این آپدیت جدید افراد می‌توانند عکس، ویدئو یا gif را همراه استیکر یا ایموجی‌های موجود در اپلیکیشن ارسال کنند.از سوی دیگر قابلیت پاسخ‌دهی خصوصی به پیام‌های افراد در چت گروهی نیز به وسیله ضربه روی نام کاربر در چت گروهی فعال می‌شود این پیام رسان ماهانه حدود ۱.۵ میلیون بازدیدکننده فعال دارد.

آمازون با‌ارزش‌ترین شرکت جهان شد

سی ان بی‌سی| روز گذشته ارزش آمازون به ۷۹۶.۸ میلیارد دلار رسید و به این ترتیب با پشت سر گذاشتن مایکروسافت، با ارزش‌ترین شرکت جهان شد. آمازون با ارزش‌ترین شرکت جهان شد. روز گذشته ارزش این شرکت ۲۴ ساله بیشتر از مایکروسافت شد و در پایان روز به ۷۹۶.۸ میلیارد دلار رسید. این درحالی است که یک ماه قبل ارزش مایکروسافت به ۷۸۳.۴ میلیارد دلار رسید و در آن زمان به جای اپل با ارزش‌ترین شرکت جهان لقب گرفت.ارزش سرمایه‌گذاری بازاری آمازون در ماه سپتامبر به هزار میلیارد دلار رسید اما فروپاشی بازار سهام در اواخر ۲۰۱۸ میلادی سبب شد ارزش سهام شرکت‌ها به‌شدت سقوط کند. با این وجود سه روز بعد بازار سهام دوباره رونق گرفت.به نوشته این وب سایت خبری سرمایه‌گذاران به ۵ دلیل برای خرید سهام آمازون اشتیاق نشان می‌دهند.نخستین دلیل این امر خدمات ابر آمازون است که با سرعت زیادر در حال رشد است و میلیون‌ها مشترک فعال دارد. در کنار آن آمازون در حوزه تجارت الکترونیک نیز عملکرد موفقی داشته است و حدود ۹۰ درصد درآمد این شرکت از این طریق تامین می‌شود.

انگشتری که رنگ را به صوت تبدیل می‌کند

انگجت| در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی انگشتر پلاستیکی نمایش داده شد که رنگ را به صوت تبدیل می‌کند. شرکت «اسفرو» (Sphero) توپ‌های رباتیک غلتان می‌سازد و امسال نیز در نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیکی حضور یافته است. این شرکت در نمایشگاه یک انگشتر موزیکال مجهز به بلوتوث به نام Specdrums نمایش داد. این انگشتر پلاستیکی جالب با قیمت ۶۵ دلار عرضه می‌شود. با استفاده از این حلقه می‌توان روی فرش، نقاشی یا غذا نوت‌های موسیقی را اجرا کرد. هنگامی که کاربر با استفاده از حلقه به سطحی ضربه می‌زند، گجت روشن می‌شود و با کمک حسگر رنگ سطح را رصد می‌کند. اطلاعات جمع‌آوری شده به یک اپلیکیشن موبایل ارسال و در آنجا به یک صوت تبدیل می‌شود. اسفرو در سال ۲۰۱۸ میلادی شرکت Specdrums را خرید.

 

 

ارسال نظر