اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۰۲۴

هزینه ۲۰۰ میلیاردتومانی تبلیغات تلویزیونی اپراتورها

ایسنا| وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به یک کاربر توئیتر گفت: هزینه تبلیغات تلویزیونی امسال اپراتورها ۲۰۰ میلیارد تومان گزارش شده است.محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به یک کاربر توئیتر گفت: صرفا هزینه تبلیغات تلویزیونی امسال اپراتورها ۲۰۰ میلیارد تومان گزارش شده است. وی افزود: بماند که صرفه جویی از محل به اشتراک‌گذاری منابع اپراتورها با یکدیگر نیز قابل توجه است. این کاربر توئیتر عنوان کرده بود مگر هزینه‌های تبلیغاتی اپراتورها در تلویزیون چقدر است که جلوگیری از آن باعث کنترل هزینه‌ها می‌شود؟

چین در نیمه تاریک ماه گیاه پرورش می‌دهد

دیلی میل| چین همراه کاوشگر خود محفظه‌ای حاوی بذر گیاهان و تخم کرم ابریشم را به نیمه تاریک ماه فرستاده تا در آنجا پرورش یابند.کاوشگر «چانگ ۴» چین همراه خود گیاهان و حیواناتی به ماه برده است.این کاوشگر علاوه بر تجهیزات مربوط به بررسی اشعه‌ها و انجام آزمایش‌های کنترلی و کانی‌شناسی، بذر سیب زمینی، تخم کرم ابریشم و دانه‌های گیاه «رشادی گوش موشی» را با خود به ماه برده است. رشادی گوش موشی یا Arabidopsis thalianaگیاهی از خانواده کلم و خردل است که بطور معمول در آزمایش‌ها برای بررسی مدل رفتار گیاهان در محیط‌های مختلف استفاده می‌شود. بذر گیاهان و تخم کرم ابریشم در یک محفظه سیلندری نگهداری می‌شوند و پیش بینی می‌شود درون یک محفظه ۰.۸ لیتری پرورش یابند.پروژه luna mini biosphere بخشی از مطالعات زیست شناختی چین در فضا است. این کشور تصمیم دارد مقری در ماه بسازد و تا ۲۰۳۶ میلادی فضانوردانی را به آنجا بفرستد. دانشمندان امیدوارند بذرهای سیب زمینی و گیاهان دیگر طی ۱۰۰ روز در ماه رشد کنند. فرایند رشد آنها به وسیله دوربین ثبت و به زمین منتقل می‌شود.محفظه ۳ کیلوگرمی حامل این مواد بطور خاص از نوعی آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است. این محفظه علاوه بر بذر حاوی آب، حاوی محلول مواد مغذی، هوا و تجهیزاتی شامل یک دوربین کوچک و سیستم‌های انتقال اطلاعات است.

برچسب سوزنی دارای حسگر زندگی برای دیابتی‌ها

نیواطلس| یکی از مشکلات روزمره‌ای که در زندگی افراد مبتلا به بیماری قند خون وجود دارد، ضرورت انجام تست قند خون با سوراخ کردن مرتب نوک انگشت است که تولید یک برچسب جدید این مشکل را برطرف می‌کند. تا به حال روش‌های مختلفی برای کنترل قند خون ابداع شده، اما حالا پژوهشگران سوئدی با اختراع برچسب‌های مجهز به سوزن گام تازه‌ای در این راه برداشته‌اند. برچسب یادشده که روی پوست بدن چسبانده می‌شود دارای یک سوزن بسیار ریز است. طول سوزن‌های معمولی کنترل قند خون ۷ میلیمتر است که استفاده از آنها در طولانی مدت خسته‌کننده و دردناک است. از سوی دیگر سوزن‌های یادشده برای اندازه‌گیری قند خون از لایه‌های چربی زیر پوست بدن استفاده می‌کنند که روشی با دقت پایین است. اما ریزسوزن‌های تولید شده توسط سوئدی‌ها از سیلیکون ساخته شده‌اند و طول آنها تنها یک پنجم سوزن‌هایی است که فعلا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سوزن‌های کوتاه تنها در عمق یک میلیمتری زیر پوست به بررسی میزان قند خون می‌پردازند و از آنجایی که در این منطقه هیچ‌گیرنده عصبی وجود ندارد، دردی نیز حس نمی‌شود. سوزن جدید بطور مداوم و بدون ایجاد هیچ مشکلی در این بخش از بدن قرار می‌گیرد و به بررسی مداوم مقدار قند خون می‌پردازد.

ارتقای امنیت سیستم‌ عامل گوگل با قطع اتصال  USB

ورج | گوگل به منظور افزایش امنیت کروم بوک و سیستم عامل اختصاصی خود قابلیت امنیتی جدیدی را عرضه و ارایه کرده است تا از اطلاعات شخصی کاربران حفاظت بیشتری شود.تاکنون هکرها و مجرمان سایبری می‌توانستند با استفاده از بدافزارهای جدیدی از طریق درگاه‌های اتصال USB و شبیه‌سازی ابزاری همچون کیبورد به سیستم از طریق درگاه اتصال USB دسترسی و نفوذ پیدا کنند اما حالا گوگل اعلام کرده است که سیستم ‌عامل کروم‌اواس به زودی قابلیتی امنیتی را دریافت خواهد کرد که بعد از قفل شدن دستگاه هر گونه دسترسی به اطلاعات کاربران موجود روی سیستم عامل و رایانه قطع و متوقف خواهد شد.بر اساس اعلام گوگل، قابلیت جدیدی که در آینده‌ای نزدیک به سیستم عامل کروم اضافه خواهد شد، در جدیدترین به روزرسانی این سیستم عامل که تحت عنوان Canary به چشم خورده است، دستگاه را در هنگام قفل بودن از خواندن کد و دستورات موردنظر هکرها از طریق درگاه USB منع و متوقف می‌کند.به نظر می‌رسد که این قابلیت شباهت زیادی به اقدام اپل برای محافظت از کاربران گوشی‌های آیفون در نسخه سیستم عامل iOS ۱۱ دارد که فعالیت درگاه USB را بعد از گذشت یک ساعت از قفل بودن دستگاه متوقف می‌کند. آمار حملات سایبری و هک در سال ۲۰۱۷ به اوج خود رسیده است و برآوردها نیز حاکی از آن است که رکورد حملات سایبری در سال ۲۰۱۸ میلادی شکسته خواهد شد.

 

ارسال نظر