اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۹۳۵

دستکشی که فشار خون و ضربان قلب را اندازه می‌گیرد

دیلی‌میل| یک شرکت تولید‌کننده موبایل و لپ‌تاپ، حق امتیاز اختراع دستکشی با پارچه هوشمند را ثبت کرده که می‌تواند فشار خون، تنفس و ضربان قلب را رصد کند.

اپل حق امتیاز چند اختراع را ثبت کرده که نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد نوعی پارچه هوشمند تولید کند. به نظر می‌رسد این حق امتیاز مربوط به یک دستکش دارای مدار الکتریکی است. دستکشی که مدارهای الکتریکی در آن بافته شده و به کمک آن می‌توان فشار خون را رصد کرد.

 اطلاعاتی که این دستکش جمع‌آوری می‌کند به یک لپ تاپ، موبایل یا دستگاه هوشمند دیگر منتقل می‌شود. این پارچه دارای رشته‌هایی از مواد رسانا است.

 همچنین علاوه برفشار خون می‌تواند ضربان قلب و تنفس را نیز رصد کند.

حرکت «ماه نورد» چینی در بخش تاریک ماه

آسوشیتدپرس| 12 ساعت پس از فرود کاوشگر «چانگ ۴» در قسمت دورافتاده ماه، یک ماه نورد روی سطح آن حرکت کرد. سازمان فضایی چین تصویری از یک ماه نورد (rover) منتشر کرده که مدت کوتاهی پس از فرود کاوشگر Chang e ۴ در قسمت تاریک ماه، حرکت روی سطح آن را آغاز کرده است.

ماه نورد « Jade Rabbit ۲» حدود ۱۲ساعت پس از فرود کاوشگر چینی روی سطح ماه وارد شد. «وو ویرن» طراح ارشد این پروژه ماه این فرایند را گام کوچکی برای ماه نورد عنوان کرد که پیشرفتی بزرگ برای چین به حساب می‌آید.

سازمان فضایی چین تصویری مربوط به این رویداد را منتشر کرده است. در تصویر رد چرخ‌های پیمایشگر هنگام ورود به سطح ماه دیده می‌شود.

اکتشاف قسمت‌های دوردست ماه به دانشمندان کمک می‌کند دانش بیشتری درباره روزهای اولیه منظومه شمسی و حتی تولد نخستین ستارگان در آن دست یابند.

حذف سریع پس‌زمینه عکس‌ها با هوش مصنوعی

ورج| در بسیاری از موارد افراد نیاز به نرم افزاری دارند که بتواند به سرعت و بدون دردسر پس‌زمینه عکس‌ها را حذف کند و حالا هوش مصنوعی این مشکل را برطرف کرده است. تا به حال برای انجام چنین اموری از نرم‌افزارهایی مانند فوتوشاپ استفاده می‌شد، اما حالا می‌توانید با مراجعه به سایت remove.bg این کار را بطور خودکار انجام دهید. حذف پس‌زمینه عکس‌ها از طریق سایت یادشده تنها در عرض ۵ ثانیه انجام می‌شود و فرایند این کار ۱۰۰ درصد خودکار است. خدمات یادشده به رایگان ارایه می‌شود و برای این کار یا باید عکسی را از حافظه رایانه انتخاب و در سایت یادشده آپلود کنید یا آدرس وب عکس مد نظر خود را در آن وارد کنید.

سایت یادشده برای این کار از هوش مصنوعی اختصاصی خود استفاده کرده و در نهایت فایل خروجی را با پسوند پی ان جی در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله دیگر سایت‌هایی که با استفاده از هوش مصنوعی خدمات ویرایش عکس سریع و خودکار ارایه می‌دهند می‌توان به deepart.io اشاره کرد که عکس دریافتی را به یک اثر هنری مبدل می‌کند. سایت دیگر letsenhance.io است که برای تغییر ابعاد عکس از الگوریتم هوش مصنوعی بهره می‌گیرد.

سیر صعودی استقبال کاربران آیفون از ۱۲ iOS

فون‌آرنا| 78 درصد از کاربران گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد نسخه جدید سیستم‌عامل iOS ۱۲ را روی دستگاه‌های خود نصب و استفاده کرده‌اند.  با وجود میزان محبوبیت و توزیع نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید که به صورت روتین توسط خود گوگل ارایه و منتشر می‌شود، موسسات تحقیقاتی مختلفی همواره به انتشار آمارهای مربوط به توزیع نسخه‌های سیستم عامل iOS می‌پردازند که توسط اپل نیز به تایید می‌رسد. اپل چند ماه پیش بود که نسخه به روزرسانی شده و جدید سیستم‌عامل موبایلی خود یعنی iOS ۱۲ را به صورت عمومی و برای همه کاربران عرضه کرد تا بدین وسیله کاربران گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آی‌پد بتوانند با نصب و دریافت جدیدترین نسخه ارایه شده توسط اپل، از قابلیت‌های جدید آن نیز بهره مند شده و به افزایش سرعت دستگاه خود نیز کمک کنند.

بسیاری از نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های موبایل در ابتدای انتشار عمومی چندان از استقبال کاربران برخوردار نمی‌شوند و معمولا چند ماه طول می‌کشد تا توسط کاربران گوشی‌های هوشمند به صورت وسیع و گسترده مورد استقبال قرار گرفته و نصب شوند.

اما تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از توزیع و محبوبیت نسخه‌های iOS نشان می‌دهد که نسخه جدید آی‌اواس ۱۲ روی بالغ بر ۷۸ درصد از دستگاه‌های اپل یعنی گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد نصب و دریافت شده است که این خود نشان‌دهنده میزان موفقیت بالای این نسخه از سیستم‌عامل توسعه داده‌شده توسط اپل است. همچنین سهم نسخه iOS ۱۱ از گوشی‌های آیفون ۱۷ درصد و نسخه‌های قبلی نیز ۵ درصد اعلام شده است.

 

ارسال نظر