اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۲۸۲

ژاکت هوشمندی که نمی‌گذارد گوشی را جا بگذارید

ورج| گوگل و لوی تولیدکننده انواع البسه با همکاری یکدیگر ژاکت هوشمندی تولید کرده‌اند که برای استفاده افرادی که بطور دایم گوشی خود را جا می‌گذارند، مفید است.این ژاکت در صورتی که فردی گوشی خود را جای بگذارد و بخواهد به سرعت به محل دیگری برود به او هشدار می‌دهد.این قابلیت یک سیستم هشدار خودکار است که تنها در صورت دور شدن فرد از گوشی فعال می‌شود. پیام هشدار هم برای گوشی کاربر ارسال می‌شود و هم دکمه بند سرآستین این لباس شروع به چشمک زدن و لرزش می‌کند.علاوه بر این، یک قابلیت موسوم به پیدا کردن گوشی برای ژاکت مذکور در نظر گرفته شده که در قالب افزایش صدای زنگ گوشی در زمان نزدیک‌تر شدن این ژاکت به آن عمل می‌کند.علاقه‌مندان می‌توانند از دکمه لمسی این لباس برای کنترل کارکردهایی مانند پخش موسیقی، مسیریابی از طریق نقشه گوگل و غیره استفاده کنند. قرار است در آینده امکانات بیشتری به این ژاکت برای مسیریابی مشترک و ذخیره سازی موقعیت‌های مکانی اضافه شود. قیمت این ژاکت ۳۵۰ دلار است.

هوش مصنوعی که بازی شطرنج یاد می‌گیرد

دیلی میل| محققان یک سیستم هوش مصنوعی ساخته‌اند که می‌تواند با خواندن کتابچه راهنمای بازی‌های سخت مثل شطرنج، بازی را به خود بیاموزد و آن را انجام دهد.یک سیستم هوش مصنوعی جدید می‌تواند در بازی‌های پیچیده انسان را شکست دهد. این سیستم حتی برای غلبه برانسان نیازی به دانشی ندارد که توسعه‌دهندگان در اختیارش قرار می‌دهند. شرکت Deep Mind (خواهر گوگل) یک بازی هوش مصنوعی به نام AlphaZero ابداع کرده که می‌تواند بازی‌هایی مانند شطرنج و Go را فقط با خواندن کتابچه قوانین بیاموزد.این برنامه رایانه‌ای بازی‌های مذکور را بدون هیچ دانشی از قبل به خود می‌آموزد. تحقیقی به رهبری بنیاد پیشرفت‌های علم نشان داد این برنامه می‌تواند پیچیدگی‌های هر بازی را به خود بیاموزد.مبدعان نرم افزار ادعا می‌کنند این برنامه نقطه عطفی در عرصه ماشین‌های هوشمند است که می‌تواند خلاقانه‌تر فکر کند. نسخه قبلی ماشین به نام AlphaGo توانست در مسابقه با ماهرترین بازیکن انسانی در بازی چینی Go برنده شود.به هرحال دیوید سیلور و همکارانش در DeepMind ماشین AlphaZero را ابداع کرده‌اند. این یک برنامه بازی است که نیازی به اطلاعات انسانی ندارد. اما الگوریتم‌هایی که این سیستم را فعال می‌کنند با بهره‌گیری از ویژگی‌های یک بازی خاص ساخته می‌شوند و به دانشی اتکا دارند که توسعه‌دهندگان آنها در اختیار داشته‌اند.

کلاهبرداری خلاقانه بدافزار اندروید

زددی نت| گوگل به تازگی ۲۲ اپلیکیشن اندرویدی را از فروشگاه پلی استور پاک کرده است. علت این امر سوءاستفاده این برنامه‌ها از گوشی‌های اندرویدی به منظور نمایش تبلیغات ناخواسته بوده است.فروشگاه پلی استور گوگل این روزها با هجوم بدافزارهای تبلیغاتی مختلف مواجه شده که تلاش می‌کنند با ترغیب کاربران به کلیک کردن روی خود درآمدی به جیب بزنند.یک نکته جالب و بی سابقه در مورد این بدافزارهای تبلیغاتی آن است که اگر چه آنها آگهی‌هایی را روی گوشی‌های اندرویدی به نمایش درمی آوردند، اما در مواجهه با آگهی‌دهندگان مدعی می‌شدند تبلیغات مذکور روی آیفون به نمایش درمی آید تا بتوانند پول بیشتری به جیب بزنند.بطور کلی شبکه‌های تبلیغاتی ترافیک بیشتری را از طریق گوشی آیفون در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی دریافت می‌کنند و آیفون در این زمینه از ویندوز و لینوکس هم پیشی گرفته است.موسسه امنیتی سوفوس که برای اولین بار این بدافزار تبلیغاتی را شناسایی کرده و موضوع را ماه قبل به اطلاع گوگل رسانده، معتقد است فعالیت این آگهی افزار از ژوئن امسال آغاز شده است.هنوز مشخص نیست بدافزار مذکور تنها در ۲۲ اپلیکیشن شناسایی شده در پلی استور وجود داشته یا امکان دارد هنوز برنامه‌های آلوده بیشتری باقی مانده باشند.

نظارت بیشتر روی گوگل و فیس بوک در استرالیا

اسین ایج| مقامات رگولاتوری در استرالیا می‌گویند به دنبال نظارت‌ها و کنترل‌های دقیق‌تر نمایندگی‌های چند شرکت بزرگ فناوری در این کشور و از جمله گوگل و فیس بوک هستند.استرالیا بیم دارد که شرکت‌هایی مانند گوگل و فیس بوک با تسلط بر بازار دیجیتال حقوق دیگر موسسات رقیب را در حوزه‌هایی مانند تبلیغات آنلاین؛ انتشار اخبار و غیره نقض کنند.بر همین اساس گزارشی اولیه در مورد قدرت شرکت‌های امریکایی در بازار استرالیا تنظیم شده که در آن به تلاش مجالس نمایندگی بسیاری از کشورهای جهان برای مهار قدرت نامحدود شرکت‌های فناوری امریکایی و مقابله با نفوذ روزافزون آنها در زندگی عمومی، حوزه حریم شخصی و امنیت مردم اشاره شده است.بر اساس همین گزارش دولتی قرار است پنج تحقیق مستقل در مورد عملکرد، قدرت و نفوذ شرکت‌های امریکایی بزرگ مانند فیس بوک و گوگل در کشور استرالیا تهیه شود.به گفته راد سیمز رییس کمیسیون مصرف کنندگان و رقابت در استرالیا علت انجام این بررسی نگرانی در مورد نقض قوانین رقابتی در بازار توسط شرکت‌های فناوری امریکایی است.گوگل در واکنش به این خبر تصریح کرده که با مقامات استرالیایی همکاری می‌کند.

 

ارسال نظر