اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۰۰:۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۳۴۹۸۱

سیستم عامل جایگزین اندروید با آیفون سازگار است

بی جی آر| بسیاری اطلاع دارند که گوگل در تلاش برای طراحی سیستم عاملی به منظور جایگزینی اندروید است که بر روی دستگاه‌های مختلف قابل اجرا باشد و حالا اطلاعاتی تازه در مورد آن منتشر شده است. این سیستم عامل که فعلا Fuchsia نام دارد، بسیاری از مشکلات ناشی از طراحی خاص اندروید را نخواهد داشت و روی گوشی، تبلت، ساعت هوشمند، رایانه و غیره قابل اجرا خواهد بود.

یکی از مزایای Fuchsia سازگاری با برنامه‌های اندرویدی است و لذا انتقال از این سیستم عامل به Fuchsia بدون مشکل انجام می‌شود. اما مهم‌ترین نکته جدید افشا شده در مورد سیستم عامل جدید گوگل استفاده از یک موتور کدنویسی جدید برای آن است که به توسعه‌دهندگان و برنامه نویسان امکان می‌دهد تا به راحتی اپلیکیشن‌هایی برای انواع پلتفورم‌ها و حتی سیستم عامل‌ای او اس اپل طراحی کنند. وجود این قابلیت در Fuchsia بسیاری از مشکلات مربوط به عرضه اپلیکیشن‌های مختلف را حل می‌کند و تولید برنامه‌های مختلف را برای انواع گوشی‌ها تسریع خواهد کرد. زیرا برنامه نویسان دیگر نیازی به عرضه چند نسخه از یک برنامه ندارند. این کار از هزینه شرکت‌های مختلف در حوزه برنامه نویسی نیز خواهد کاست. زیرا باعث می‌شود آنها مجبور به استخدام چند برنامه‌نویس متخصص‌ای او اس و اندروید نشوند. تحلیل گران معتقدند سازگارشدن سیستم عامل جدید گوگل با آیفون تغییرات اساسی در بازار محصولات فناوری اطلاعات به وجود خواهد آورد و شاید مزیت رقابتی مهمی برای گوگل به ارمغان آورد.

استرالیا از پیام‌های کاربران جاسوسی می‌کند

دیلی میل| دولت استرالیا قصد دارد با تصویب لایحه‌ای پیام‌رسان‌ها را مجبور کند اجازه دسترسی به پیام‌های کاربران مظنون به عملیات‌های تروریستی را در اختیار پلیس قرار دهند. به زودی دولت استرالیا با تصویب نخستین «قوانین امنیت ملی ارتباطات رمزگذاری شده »در جهان از پیام‌های کاربران جاسوسی خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود این قوانین در هفته جاری در استرالیا تصویب شوند. اپلیکیشن‌های پیام‌رسان مانند واتس اپ و فیس بوک مسنجر بطور «سربه سر» (end-to-end) رمزگذاری می‌شوند. این بدان معناست که اپلیکیشن‌های طرف سوم نمی‌توانند به محتویات پیام‌های کاربران دسترسی یابند. اما به نظر می‌رسد این روند درحال تغییر است. البته قابلیت جاسوسی در استرالیا فقط برای موقعیت‌های خطرناک مانند جلوگیری از تروریسم و ردیابی جرایم سازمان یافته در استرالیا استفاده می‌شود. تحت قوانین جدید شرکت‌ها باید قابلیت جدیدی ابداع کنند که به پلیس اجازه دسترسی به اطلاعات مظنونین را بدهد. در غیر این صورت باید منتظر جریمه باشند. از پیام‌رسان‌ها خواسته می‌شود برای این منظور نرم افزاری نصب کنند یا خدمات خود را ارتقا دهند و اطلاعات فنی مانند source code را فراهم کنند.

افزایش قدرت گوشی‌ها با پردازنده هوش مصنوعی

انگجت |  گوشی‌های پرچمدار اندرویدی که در سال آینده میلادی روانه بازار می‌شوند مجهز به تراشه جدید شرکت کوالکوم موسوم به اسنپ دراگون ۸۵۵ خواهند بود. قرار است اطلاعات فنی مفصلی در مورد این تراشه همزمان با برگزاری نشست فناوری هاوایی ارایه شود. اما فعلا مشخص شده که این تراشه با استاندارد نسل پنج مخابراتی سازگاری کامل دارد. یکی دیگر از مزایای Snapdragon ۸۵۵ پشتیبانی از تبادل داده‌ها در شبکه‌های مخابراتی با سرعت چند گیگابیت در ثانیه است که تا به حال امکان پذیر نبوده است. این توانمندی ارایه خدمات چندرسانه‌ای متنوعی را بر روی گوشی‌های هوشمند امکان پذیر می‌سازد. سازگاری این تراشه با فناوری هوش مصنوعی موجب می‌شود تا گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ توانایی‌های محاسباتی متنوعی پیدا کنند و از جمله بتوانند وظایف پیچیده‌ای را اجرا کنند که تا پیش از این تنها از طریق رایانه‌های شخصی در دسترس بوده است. کوالکوم مدعی است توان پردازش و قدرت تراشه Snapdragon ۸۵۵ سه برابر بهترین تراشه‌ای است که تا به حال توسط این شرکت تولید شده است.

ایمیل مقامات حزب جمهوری‌خواه امریکا هک شد

سی‌ان‌ان | به تازگی مشخص شده هکرها ایمیل‌های ۴ دستیار ارشد کمیته کنگره ملی حزب جمهوری‌خواه را هک کرده‌اند. مقامات حزب جمهوری‌خواه امریکا فاش کرده‌اند ایمیل‌های مقامات کمیته کنگره ملی حزب جمهوریخواهان امریکا (NRCC) طی انتخابات میان دوره ۲۰۱۸ میلادی هک شده است.

نخستین بار رسانه پلیتیکو این هک را گزارش کرد. در ماه آوریل مشخص شد ایمیل‌های ۴ دستیار ارشد کنگره به مدت چندماه رصد می‌شده است. به گفته یکی از منابع آگاه به تحقیقات درباره هک، حمله کنندگان می‌توانستند ارسال و دریافت ایمیل‌های این دستیارانNRCC را رصد کنند. حمله کنندگان بطور نامحسوس وارد حساب‌های کاربری مقامات شده بودند. آنها برای این منظور پسوردهای مقامات را به دست آورده بودند. البته این منبع اشاره نکرده حمله کنندگان چگونه به پسوردها دسترسی یافته‌اند.آنها به سیستم‌های دیگر NRCC دسترسی نداشته‌اند.

خبر این هک در حالی منتشر می‌شود که چند هفته قبل حزب جمهوری خواه اکثریت مجلس امریکا را از دست داد.

 

 

ارسال نظر