تحویل محموله با استفاده از پهپاد، این بار در آسمان فنلاند

۱۳۹۷/۰۹/۱۵ - ۰۰:۰۴:۵۵
کد خبر: ۱۳۴۹۷۹
تحویل محموله با استفاده از پهپاد، این بار در آسمان فنلاند

گیزمگ| شرکت «آلفابت» در اوایل سال آینده پهپادهای ساخت خود را در آسمان فنلاند آزمایش خواهد کرد و این پهپادها در شهر هِلسینکی به تحویل محموله خواهند پرداخت. ۵ سال پیش «جف بزوس» رییس شرکت بزرگ «آمازون» پیش‌بینی کرد که در آینده‌ تحویل محموله‌های گوناگون از طریق پهپادها صورت خواهد گرفت. با وجود آزمایش‌های متعدد این پهپادها، ما هنوز منتظر تحقق ادعای جف بزوس بطور گسترده هستیم.

در همین حال شرکت‌های دیگری از قبیل «آلفابت» در راستای میسر ساختن این مهم برآمده‌اند. در این راستا پروژه پهپادهای “ایکس “ (X) این شرکت در سال گذشته شروع به تحویل غذا به مشتریان کرد و این کار در پایتخت استرالیا انجام شد. حال اعلام شده که در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی آلفابت به تحویل بسته‌های گوناگون در آسمان فنلاند خواهد پرداخت.

این پروژه در استرالیا با هدف تحویل غذا، دارو، نوشیدنی و کالاهای خانگی به مشتریان صورت گرفت و ۱۸ ماه به طول انجامید. شرکت «وینگ» (Wing) که از زیرمجموعه‌های آلفابت است، این پروژه را انجام داده است و نشان داد که میزان کربن تولید شده از طریق این پهپادها ۲۲ برابر کمتر از کربن تولید شده در روش‌های سنتی است. در بهار سال آتی پهپادهای پیک در آسمان هِلسینکی پایتخت فنلاند به پرواز خواهند درآمد و مرحله آزمایشی را سپری خواهند کرد.

مشتریان نیز می‌توانند با استفاده از یک اپلیکیشن موبایلی به سفارش این پهپادها بپردازند. پهپاد نیز محصول مورد نظر را از شرکت مربوطه دریافت کرده و در نهایت به آرامی روی زمین مقصد فرود می‌آید.

طول بال‌های هر پهپاد یک متر و وزن پهپاد نیز حدود ۵ کیلوگرم است. ظرفیت حمل بار این پهپاد نیز ۱.۵ کیلوگرم تعیین شده است.

شرکت “وینگ “ گفت: براساس آب‌وهوای فنلاند در فصل زمستان، اگر عملکرد پهپاد در این کشور خوب باشد، می‌توان گفت در آینده قادر خواهد بود در هر نقطه‌ای به تحویل محموله بپردازد.

 

 

ارسال نظر