اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۹۱۳

مایکروسافت مرور«گر اج» را بازنشسته می‌کند

ویندوز سنترال| مایکروسافت که زمانی با عرضه مرورگر اینترنت اکسپلورر سلطان دنیای وبگردی بود، حالا پس از ناکامی مرورگر «اج» به دنبال بازنشسته کردن آن است. مرورگر اج که همزمان با عرضه ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، در سه سال گذشته موفق نبوده و بخش عمده کاربران وب ترجیح می‌دهند از مرورگرهای کروم و فایرفاکس استفاده کنند. به همین علت مایکروسافت تصمیم گرفته این مرورگر سریع، سبک و امن را با وجود همه قابلیت‌هایش بازنشسته کند و در تلاش برای عرضه مرورگر جدیدی باشد. این مرورگر با استفاده از یک موتور پایه جدید به نام Chromium طراحی خواهد شد پیش از این نسخه‌ای از آن در مرورگر کروم مورد استفاده قرار گرفته بود. این مرورگر که فعلا اسم کد Anaheim برای آن انتخاب شده، برای کاربران ویندوز ۱۰ عرضه می‌شود. کارشناسان معتقدند استفاده از موتور Chromium در مرورگر ویندوز خبر خوشحال‌کننده‌ای محسوب می‌شود، زیرا کاربرد آن باعث باز شدن نرم‌تر و روان‌تر وب سایت‌ها شده و دسترسی به محتوای وب را روی گوشی‌های هوشمند نیز ساده می‌کند. هنوز مشخص نیست مرورگر جدید چه زمانی عرضه می‌شود.

پرتاب موشک اسپیس ایکس برای سومین بار

آسوشیتدپرس|یک موشک فالکون ۹ برای سومین بار به آسمان رفت و ۶۴ ماهواره کوچک را نیز به مدار زمین برد. یک موشک اسپیس ایکس ۶۴ ماهواره کوچک را به مدار زمین برد. این نخستین‌بار بود که موشک فالکون ۹ برای سومین بار پرتاب می‌شود. این موشک از مقر فضایی وندربرگ در کالیفرنیا به آسمان رفت. قسمت اول این موشک در ماه‌های مه ‌و آگوست امسال به آسمان رفت. به هرحال محموله این موشک شامل ماهواره‌هایی متعلق به ۳۴ سازمان از ۱۷ کشور مختلف جهان است.  همچنین به گفته اسپیس ایکس، ارسال محموله‌ای حاوی ۶۴ ماهواره به مدار زمین توسط یک موشک امریکایی بی‌سابقه بوده است.

اطلاعات ۱۰۰ میلیون کاربر فاش شد

رویترز|اطلاعات ۱۰۰ میلیون کاربر یک وب سایت پرسش و پاسخ در فضای آنلاین فاش شده است. اطلاعات حدود ۱۰۰ میلیون کاربر وب سایت Quora فاش شده است. این وب سایت پرسش و پاسخ اعلام کرده گروهی ازهکرها به سیستم‌های آن دسترسی یافته‌اند. اطلاعات حساب کاربری از جمله نام، آدرس ایمیل، پسوردهای رمزگذاری شده و اطلاعات انتقالی از شبکه‌های مرتبط اکنون فاش شده‌اند. این شرکت اعلام کرده تمام کاربران Quara را از حساب کاربری شان بیرون می‌کند تا از خسارات بیشتر جلوگیری شود. آدام دی آنجلو مدیر ارشد اجرایی این شرکت گفت: ما مشغول اطلاع‌رسانی به کاربرانی هستیم که اطلاعات شان فاش شده است. این عملیات هک روز جمعه کشف شد. وب سایت Quora Inc در سال ۲۰۰۹ توسط دو کارمند سابق فیس بوک تاسیس شد.

 

فضانورد اماراتی سال 2019 به ایستگاه فضایی می‌رود

ناسا| رییس سازمان فضایی روسیه روسکاسموس گفت فضانورد اماراتی در سال 2019 به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر خواهد کرد. دیمیتری راگوزین رییس سازمان فضایی روسیه روسکاسموس- که در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از اتصال ناو کیهانی سایوز‌ام.اس-11 با خبرنگاران صحبت می‌کرد اظهار داشت: ما در تماس با همکاران‌مان در امارات هستیم و با آنها تعامل کامل داریم. شهروندان اماراتی هم‌اکنون در مرکز آموزش فضانوردان، بدون هیچ توقفی تحت نظارت آموزشیاران این مرکز مشغول طی دوره مخصوص سفر به فضا هستند و به کار خود ادامه می‌دهند و ما تلاش داریم طبق قولی که داده شده آنها در سال 2019 به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز کنند.

 

ارسال نظر