اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۷۶۴

مخالفت مجلس با فوریت حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی

ایسنا| نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح اصلاح قانون برنامه ششم درباره حمایت از پیام رسان‌های داخلی مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز گذشته با ۱۰۴ رای موافق، ۶۵ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس به یک فوریت طرح الحاق دو تبصره به بند ۳ ماده

۶۷ قانون برنامه ششم رای مثبت ندادند.احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به عنوان یکی از متقاضیان فوریت این طرح گفت: باید مدیریت فضای مجازی در کشور تقویت شود. نمی‌توان با پیام رسان خارجی زندگی کرد. در کشورهای دیگر از پیام رسان‌های بومی استفاده می‌کنند که نمونه آن در چین و ژاپن است.وی افزود: شورای عالی فضای مجازی سیاست‌هایی را تصویب کرده اما به خوبی اجرایی نمی‌شود. باید وزارت ارتباطات در این باره به وظیفه‌اش عمل کند. در حال حاضر هویت کسانی که وارد پیام رسان‌ها و فضای اینترنت می‌شوند مشخص نیست که این خطر جدی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود.با مخالفت نمایندگان با یک فوریت این طرح، طرح به صورت عادی در مجلس بررسی می‌شود.

 

هشدار ناسا در مورد حرکت یک سیارک به سمت زمین

اکسپرس| ناسا دیروز هشدار داده که یک سیارک به طول ۲۷ متر و با قابلیت بالقوه نابودی حیات، در حال حرکت به سمت کره زمین است.

این سیارک که ارتفاعی بیش از یک خانه دوطبقه را دارد، توسط ناسا سیارک ۲۰۱۸ WN نام گرفته است. انتظار می‌رود این سیارک در ساعت 11:49 دقیقه صبح به وقت گرینویچ به نزدیک‌ترین فاصله خود با کره زمین برسد.

اگر چه بر اساس محاسبات ستاره شناسان قرار نیست سیارک یادشده با زمین برخورد کرده و خسارت به بار آورد، اما با این حال قدرت تخریبی فزاینده سیارک یادشده نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.برخورد چنین سیارک‌هایی با

کره‌زمین قبلا سابقه داشته و اگر این امر در مناطق پرجمعیت رخ دهد می‌تواند به کشته و زخمی شدن هزاران نفر منجر می‌شود.

در سال ۲۰۱۳ و به دنبال برخورد یک صخره فضایی ۲۰ فوتی با شهر Chelyabinsk روسیه بیش از هزار نفر مجروح شدند. علت اصلی این جراحت شکسته شدن شیشه‌های ساختمان‌ها و اصابت آنها به بدن بسیاری از مردم بود.

نمایشگاه فناوری آلمان بعد از ۳۳ سال تعطیل می‌شود

سبیت|شرکت دویچه مسه اعلام کرد برگزاری نمایشگاه فناوری سبیت آلمان بعد از ۳۳ سال به عنوان یک رویداد مستقل متوقف می‌شود.

از این پس نمایشگاه سبیت به عنوان بخشی کوچک از نمایشگاه هانوفر برگزار خواهد شد که در آن تازه‌ترین دستاوردهای صنایع دیگر در کنار صنعت‌ای تی و رایانه نمایش داده می‌شود.البته قرار است در جریان برگزاری نمایشگاه سبیت به شکل جدید موضوعات دیگری هم به آن افزوده شود تا تصمیم‌گیران صنایع دیگر به بهترین نحو از این نمایشگاه بهره بگیرند.در بیانیه‌ای که بدین منظور منتشر شده علت این تصمیم‌گیری تحولات عصر اقتصاد دیجیتال عنوان شده که تقاضا برای برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی تجاری مانند سبیت را در سال‌های اخیر کاهش داده است. بر همین اساس تاثیر خلاقیت‌های ناشی از دیجیتالی شدن باعث شده تا بسیاری از تبادلات تجاری در فضای مجازی صورت بگیرد.از سوی دیگر بسیاری از موضوعات و مضامین نمایشگاه‌های هانوفر و سبیت با هم هم پوشانی داشته‌اند و لذا قرار است از این پس آن بخش از موضوعات سبیت مانند ساخت و ساز، انرژی و لجستیک که با موضوعات نمایشگاه هانوفر مشترک هستند در یک نمایشگاه در کنار هم برگزار شوند.

استفاده ارتش امریکا از هوش مصنوعی

دیفنس‌وان|پژوهشگران امریکایی قصد دارند ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی ارایه دهند که می‌تواند روش به‌کارگیری نیروهای نظامی را بهبود بخشد.

«تفنگداران دریایی امریکا»، برای بهبود روش به‌کارگیری نیروها و مشخص کردن ضعف‌های احتمالی، آزمایش‌هایی را با هوش مصنوعی انجام می‌دهند.این سازمان با شرکت «آی‌بی‌ام» همکاری می‌کند تا ابزاری برای به دست آوردن داده‌های مربوط به کارکنان و تجهیزات بسازد و میزان آمادگی نیروها را برای شرکت در جنگ بسنجد.«متیو دالکیویکز»، از شرکت

‌ای.بی‌.ام گفت: این ابزار می‌تواند به افسرهای ارشد کمک کند حدود 186 هزار نیروی دریایی فعال و سخت‌افزارهای نظامی بی‌شمار سراسر جهان را با موثرترین روش ممکن به کار گیرند.

این فناوری، داده‌های ساختاری و غیرساختاری را از برنامه‌های چندگانه مدیریت نیرو به کار می‌گیرد تا تصویری واقعی از آماده‌سازی واحدها برای مبارزه ارایه دهد. گروه دالکیویکز، یک برنامه آزمایشی هفت ماهه را آغاز کرده که در ماه مارس پایان می‌یابد و هدف نهایی آن، ارایه یک برنامه مدیریت پنج ساله برای نیروهای دریایی است.دالکیویکز افزود: این ابزار، دو عملکرد اساسی دارد؛ واحدهایی که آماده واکنش هستند، مشخص می‌کند و دلیل ضعف نیروهای دیگر را توضیح می‌دهد.

 

ارسال نظر