اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۶۷۹

پروژه تولد نوزادان مهندسی ژنتیکی متوقف شد

آسوشیتدپرس| دولت چین تحقیقات درباره تولد نوزادان مهندسی ژنتیک شده را متوقف کرده است. دولت چین دستور توقف پژوهشی برای تولد نوزادان مهندسی ژنتیک شده را صادر کرده است. هی جیانکویی یک محقق چینی در اوایل هفته گذشته در یک پیام ویدئویی در یوتیوب از تولد دو نوزاد دختر خبر داد. جنین این دو نوزاد مهندسی ژنتیک شده بود تا نسبت به ویروس اچ‌آی‌وی ایمن شوند. این درحالی است که طبق اخبار، سومین بارداری با جنین مهندسی ژنتیک شده نیز در راه است.  محققان از سراسر جهان این تحقیق را رد کردند و آن را خلاف استانداردهای علمی و اخلاقی دانستند. درهمین راستا دولت چین پیش از توقف برنامه، دستور تحقیقات کامل در این باره را صادر کرده بود. شو نانپینگ، معاون وزیر علوم و فناوری چین در یک مصاحبه خبری اعلام کرد این وزارتخانه به‌شدت با این پژوهش مخالف است به گفته او اقدامات این گروه از محققان غیرقانونی و غیرقابل قبول است. همچنین تحقیقاتی در این باره انجام خواهد شد.

ویندوز ۱۰ برنامه‌های جاسوس را معرفی می‌کند

انگجت| مایکروسافت در حال بررسی آزمایشی افزودن برخی قابلیت‌های جدید در حوزه حریم شخصی و اطلاع‌رسانی به ویندوز ۱۰ است تا کاربران کنترل بیشتری روی برنامه‌های نصب شده داشته باشند. در صورت فعال شدن قابلیت‌های جدید آیکون جدیدی به بخش یادآوری یا notification ویندوز ۱۰ افزوده می‌شود تا کاربران دریابند کدام یک از برنامه‌های نصب شده در حال استفاده از میکروفن رایانه است. یکی از روش‌های مورد استفاده برخی نرم‌افزارها به منظور جاسوسی مخفیانه از کاربران رایانه‌ها، فعال کردن میکروفون لپ‌تاپ بعد از نصب است. اما ویندوز ۱۰ به روزشده در صورت کشف مورد یا مواردی از استفاده از میکروفن لپ‌تاپ در این زمینه به کاربر هشدار می‌دهد.

در بروزرسانی تازه تغییراتی در طراحی بخش استارت و همین طور منوهای کاربران ایجاد شده و همین طور قابلیت جست‌وجوی ویندوز ۱۰ نیز دقیق‌تر شده است. همچنین قرار است امکانات بیشتری به دستیار صوتی کورتانا و همین طور برنامه‌های ایمیل و تقویم ویندوز ۱۰ افزوده شود.

حذف گوگل هنگ اوت در سال ۲۰۲۰

انگجت| گزارش‌های جدید نشان می‌دهد گوگل قصد دارد در ۲۰۲۰ خدمت چت «گوگل هنگ اوت» را متوقف کند. گزارش‌های جدید نشان می‌دهد گوگل مشغول حذف یک اپلیکیشن پیام‌رسان است. به نوشته وب سایت Google ۹to۵ یکی از منابع آگاه به برنامه‌های داخلی این محصول اعلام کرد، احتمالا Google Hangout به عنوان یک محصول مصرفی در سال ۲۰۲۰ میلادی حذف خواهد شد. البته هنوز باید منتظر تایید این موضوع بود و گوگل نیزبه‌طور رسمی هیچ بیانیه‌ای درباره آینده پیامرسان منتشر نکرده است. این خبر چندان عجیب نیست زیرا گوگل در اصل توسعه این اپلیکیشن را یک سال قبل متوقف کرده بود. پیش از این، گوگل دو پیام رسان دیگر با محوریت موبایل ارایه کرده بود.

دستخط «استیو جابز» حراج می‌شود

دیلی میل| دستخط استیو جابز برای آگهی یک صفحه مدار و کتابچه راهنمای آن برای حراج عرضه می‌شود. حراجی Bonhams در لندن تصمیم دارد آگهی استیو جابز برای نخستین ماشین اپل (Apple-۱) را به حراج بگذارد. این آگهی برای یک صفحه مدار خالی و کتابچه راهنمای آن است که به قیمت ۷۵ دلار به فروش می‌رسد. جالب آنکه آگهی مذکور با دستخط استیو جابز است و به جای تصاویر بازاریابی شکیل، تصاویر پولارویدی از صفحه مدارهای خالی وجود دارد.در این دست نوشته جابز بسیاری از ویژگی‌های این واحد را توضیح می‌دهد. در سال ۱۹۷۶ میلادی بسیاری از رایانه‌های سرگرم‌کننده با استفاده از چراغ‌های چشمک زن ال‌ای دی روی پانل جلویی برنامه‌ریزی می‌شدند، بنابراین ارایه یک نمایشگر تحول بزرگی به حساب می‌آمد.  این دست نوشته همراه یک نسخه Apple-۱ برای حراج عرضه می‌شوند.

اطلاعات ۵۰۰ میلیون مشتری هتل فاش شد

آسوشیتدپرس| هکرها اطلاعات حدود ۵۰۰میلیون نفر از مشتریان مجموعه هتل ماریوت را سرقت کرده‌اند. اطلاعات کارت‌های اعتباری و شماره پاسپورت افراد از مواردی است که هکرها به آن دسترسی پیدا کرده‌اند. هکرها اطلاعات حدود ۵۰۰ میلیون مشتری مجموعه هتل‌های ماریوت را طی ۴ سال سرقت کرده‌اند. آنها اطلاعات کارت‌های اعتباری، شماره پاسپورت و اطلاعات شخصی دیگر را سرقت کرده‌اند. این یکی از بزرگ‌ترین حملات امنیتی در تاریخ به حساب می‌آید.هنوز حجم کامل اطلاعات سرقت شده مشخص نیست. هم‌اکنون هتل ماریوت نیز مشغول بررسی تکراری بودن سوابق سرقت شده است (مانند آنکه فردی چندبار در هتل اقامت کرده باشد) . هتل‌هایی که تحت این عملیات هک اطلاعات مشتریانشان فاش شده قبلا توسط شرکت

Starwood Hotels and Resorts Worldwide اداره می‌شدند. ماریوت در سال ۲۰۱۶ میلادی این شرکت را خرید.  کریس ویسوپال مدیر ارشد فناوری شرکت امنیتی وراکد می‌گوید: این حمله هکری بسیار بزرگ است.

 

ارسال نظر