اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۵۹۰

اطلاعات یک سوم افرادبرای کارت سوخت تکمیل است

روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات| معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه ۴۵۳ هزار و ۳۶۱ نفر متقاضی جایگزینی کارت بانکی به جای کارت سوخت خود بوده‌اند، گفت: تنها یک سوم افراد اطلاعات کامل برای ثبت نام دارند.

امیر ناظمی در شبکه اجتماعی توئیتر از مراجعه ۴۵۳ هزار و ۳۶۱ نفر برای جایگزین کردن کارت بانکی خود به جای کارت سوخت در بازه زمانی ۵ آذرماه تاکنون خبر داد و گفت: این مراجعات از طریق سرویس کد دستوری (ستاره چهار مربع) اپلیکیشن دولت همراه و نیز مراجعه به وب سایت بوده است.

وی با بیان اینکه سرویس USSD (کد دستوری) پراستقبال‌ترین و اپلیکیشن موبایل کمترین استقبال را در میان متقاضیان داشته است، اظهار داشت: مراجعان بدون نوبت همچنان دوبرابر مراجعان با نوبت هستند. رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه تنها یک سوم افراد اطلاعات کامل برای ثبت نام دارند، تعداد ثبت‌نام‌های موفق را ۵۷ هزار ، تعداد ثبت نام‌های تأیید شده ثبت احوال را ۴۹ هزار و ۲۵۵ و تعداد ماشین‌های تأیید شده ناجا را ۵۲ هزار و ۱۱۴ ماشین برای دریافت کارت سوخت و جایگزین کردن آن با کارت بانکی عنوان کرد.

بوهای دیجیتالی اختراع شدند

ان‌بی‌سی| محققان مالزی بوهای دیجیتالی ابداع کرده‌اند. آنها الکترودهایی در بینی فرد قرار می‌دهند که بوهای مختلف را به مغز می‌رسانند. فناوری «بوی دیجیتال» به معنای آن است که افرد در آینده نزدیک می‌توانند انواع مختلف بو  را به وسیله پیامک برای یکدیگر ارسال کنند. محققان در مالزی ادعا می‌کنند نخستین بوهای الکتریکی میوه‌ای، چوبی و نعنایی را ابداع کرده‌اند. آنها ادعا می‌کنند با قراردادن الکترودی درون بینی فرد این کار را انجام می‌دهند.الکترود مذکور جریان‌های الکتریکی ضعیف در بینی را تحریک می‌کند. این جریان‌ها اعصابی را فعال می‌کنند که بوهای مختلف را به مغز می‌رسانند.آدریان چئوک مدیر انسیستو مهندسی مالزی در این باره می‌گوید: این فقط بخشی از فرایند است و با واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده یکپارچه می‌شود. به عنوان مثال این روش کمک می‌کند فرد با دوست خود از طریق اینترنت و بطور مجازی شام بخورد. کاربران می‌توانند دیگری را بطور سه بعدی مشاهده کنند. محققان ۱۰ بوی مختلف برای ۳۱ شرکت‌کننده در تحقیق ابداع کردند.

 چئوک معتقد است در آینده بوها به شکل دیجیتال در اینترنت ارسال می‌شوند اما این فناوری احتمالا چند دهه دیگر آماده می‌شود. او همچنین در این باره افزود: مرحله بعدی تولید بوها به شکلی کنترل شده‌تر است و این روند به افراد اجازه می‌دهد نرم افزار و محصولاتی بسازند که بوهای الکتریکی تولید می‌کنند.

۹ شرکت امریکایی تجهیزات آزمایش در ماه می‌سازند

آسوشیتدپرس| ناسا نام ۹ شرکتی را اعلام کرده است که برای انجام آزمایش در ماه با یکدیگر رقابت می‌کنند. این شرکت‌ها طی ۱۰ سال آتی موشک‌های کوچک و کاوشگرهای روباتیک می‌سازند.

 جیم بریدستاین مدیر ناسا اعلام کرد ۹ شرکت امریکایی برای انجام آزمایش روی سطح ماه با یکدیگر رقابت خواهند کرد. هدف از این طرح اجرای هرچه سریع‌تر آزمایش‌های کوچک علمی و فناوری در سطح ماه است. احتمالا نخستین سفر در ۲۰۱۹ میلادی انجام شود. طی این طرح در ۱۰ سال آتی شرکت‌ها موشک‌های کوچک و کاوشگرهای روباتیک می‌سازند. طرح مذکور با بودجه ۲.۶ میلیارد دلاری اجرا می‌شود.

مدیر بخش ماموریت‌های علمی ناسا در این باره گفت: قصد داریم با سرعت زیاد فعالیت کنیم.

مقامات ناسا اعلام کرده‌اند این تحقیقات کمک می‌کند فضانوردان سریع‌تر به ماه برگردند و در مدت اقامت در ماه، ایمنی داشته باشند. به هرحال این ۹ شرکت عبارتند از: آستروبیوتیک تکنولوژی، دیپ اسپیس سیستمز، دراپر، فایرفلای آئرواسپیس، اینتوتیوماشینز، لاکهید مارتین، ماستن اسپیس سیستمز، موجاوه، مون اکسپرس و اوربیت بیوند.

هکرها به شرکت «دل» حمله کرده‌اند

انگجت| یک شرکت تولیدکننده رایانه اعلام کرد هکرها مدتی پیش سعی داشتند وارد شبکه این شرکت شوند و اطلاعات مشتریان را سرقت کنند و احتمال داده است برخی اطلاعات سرقت شده باشند.

طبق گزارش شرکت Dell  در اوایل ماه جاری میلادی هکرها سعی کرده‌اند وارد شبکه این شرکت شوند و اطلاعات مشتریان را سرقت کنند.

براساس این گزارش هیچ شواهد دقیقی از موفقیت آمیز بودن عملیات هکرها در ۹ نوامبر (۱۸ آبان) وجود ندارد اما هنوز هم این احتمال وجود دارد که آنها به برخی از اطلاعات مشتریان دست یافته باشند.

به گفته شرکت دل اطلاعات مذکور محدود به نام مشتری، آدرس ایمیل و پسوردها است. هیچ اطلاعات دیگری مانند اطلاعات کارت اعتباری تحت تاثیر این عملیات هک قرار نگرفته است.

 “دل “ به محض ردیابی حمله هکرها، اقدامات لازم را انجام داده و با مقامات تماس گرفته است.

اما این شرکت از فاش کردن حجم این عملیات هک خودداری کرده است.

 

ارسال نظر