اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۸:۲۹
کد خبر: ۱۳۳۳۶۷

معافیت گمرکی به گوشی مسافری خارجی تعلق نمی‌گیرد

روابط عمومی وزارت ارتباطات | وزیر ارتباطات گفت: گوشی مسافری اتباع خارجی و ایرانیان غیرمقیم معافیت گمرکی ندارد. محمدجواد آذری جهرمی در شبکه اجتماعی توئیتر در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل پرداخت حق کمرگی گوشی تلفن همراه برای مسافری که ناگزیر به اقامت بیش از یک ماه در ایران است، گفت: معافیت‌های گمرکی خاصی برای اتباع خارجی یا ایرانیان مقیم خارج از کشور در قانون دیده نشده است. وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اگر این موضوع مصوب شود، سامانه ثبت تلفن همراه (رجیستری)، قابلیت پیاده‌سازی آن را دارد.

واتس‌آپ محاورات را آرشیو می‌کند

دیلی‌میل|آپدیت جدید واتس آپ به کاربران اجازه می‌دهد محاورات خود را برای طولانی مدت آرشیو کنند و دیگر مجبور به ترک گروه‌ها نخواهند بود. آپدیت جدید واتس‌آپ شامل قابلیت Vacation Mode خواهد بود که به افراد اجازه می‌دهد محاورات را بطور طولانی مدت آرشیو کنند. در حال حاضر کاربران واتس اپ فقط می‌توانند محاورات را برای زمان کوتاهی آرشیو کنند اما به محض ارسال پیامی تازه، محاوره مذکور دوباره فعال می‌شود. در آپدیت جدید از این امر جلوگیری می‌کند و این بدان معنا است که افراد مجبور نیستند یک گروه را به‌طور کامل ترک کنند. البته کاربران در صورت تمایل می‌توانند محاوره مذکور را از حالت آرشیو خارج کنند.

قابلیت مذکور در نسخه بتای این اپلیکیشن ظاهر شده است و هنوز مشخص نیست آپدیت چه زمان برای همه کاربران فراهم می‌شود. آپدیت جدید علاوه بر Vacation Mode شامل گزینه Linked Accounts نیز است که به کاربران اجازه می‌دهد شماره تماس‌های دفتر تلفن خود را به یک پلتفرم دیگر مانند فیس بوک یا اینستاگرام مرتبط کنند. به این ترتیب افراد می‌توانند آپدیت، استوری و وضعیت خود را بین سه اپلیکیشن به اشتراک بگذارند.

فیس بوک، اینستاگرام و اسنپ چت عامل افسردگی

مارکت‌واچ|  محققان تا به حال بارها هشدار داده‌اند که صرف بیش از حد وقت در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام واسنپ چت زیان بار است و به تازگی مشخص شده این کار باعث افسردگی هم می‌شود. یافته‌های روانشناسان دانشگاه پنسیلوانیا نشان می‌دهد که هر چه  زمان استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیشتر شود، میزان افسردگی و حس تنهایی در آنها نیز بیشتر می‌شود. این اولین‌بار است که در یک تحقیق دانشگاهی ارتباط مستقیم و قطعی میان میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و افزایش مشکلاتی همچون افسردگی برقرار می‌شود. بر همین اساس افرادی که میزان استفاده خود از سایت‌های یادشده را کاهش می‌دهند نیز از نظر روحی و روانی شرایط بهتری پیدا می‌کنند و در مورد خود و زندگیشان احساس بهتری خواهند داشت. برای انجام این بررسی در یک بازه زمانی سه هفته‌ای از ۱۴۳ دانشجوی داوطلب مقطع لیسانس در دانشگاه پنسیلوانیا کمک گرفته شده است. نیمی از این افراد بطور نامحدود قادر به استفاده از شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند و بقیه تنها ده دقیقه در روز اجازه داشته‌اند از این شبکه‌ها استفاده کنند. بررسی‌های دقیق نشان داد شرایط روحی و روانی گروه دوم به مراتب بهتر از گروه اول بوده و افرادی از گروه اول نیز که میزان استفاده خود را کاهش دادند به تدریج کمتر احساس افسردگی و تنهایی کردند. این محققان می‌گویند مقایسه مکرر میان هر کاربر با دیگران در شبکه‌های اجتماعی و پی بردن به کیفیت ظاهرا بهتر زندگی آنها از یکسو و ترس از کنار گذاشته شدن و مورد بی‌توجهی قرار گرفتن در صورت عدم استفاده مکرر عامل افزایش افسردگی در صورت استفاده مداوم از شبکه‌های اجتماعی است.

روسیه در ماه مقر فضایی می‌سازد

دیلی‌میل|  روسیه قصد دارد در ماه مقری بسازد که به وسیله آواتارهای رباتیک کنترل می‌شود. روسیه مشغول طراحی یک مقر در ماه است که به وسیله آواتارهایی رباتیک عملیاتی می‌شود. این آواتارهای رباتیک از راه دور کنترل می‌شوند. دیمیتری رگوزین مدیر سازمان فضایی روسیه این برنامه‌ها را اعلام کرد. او ادعا می‌کند این تلاش حتی از برنامه‌های فضایی«یو. اس. آپولو» سازمان ناسا نیز بلندپروازانه‌تر است. رگوزین در این باره می‌گوید: این طرح به ایجاد یک مقر بلندمدت تعلق دارد که البته انسان در آن زندگی نمی‌کند. اما می‌تواند از آن بازدید کند. این طرح مربوط به انتقال سیستم‌های رباتیک و آواتارهایی است که می‌توانند فعالیت‌هایی روی سطح ماه انجام دهند.  او درباره ظاهر یا نقش این سیستم‌های رباتیک توضیح نداد و جدول زمانی برای رونمایی از آن نیز ارایه نکرد. البته سازمان فضایی روسیه ادعا می‌کند برای نخستین‌بار در ۲۰۳۰ میلادی انسان به ماه می‌فرستد. طبق گزارش‌های مختلف این سازمان فضایی به دنبال استفاده از خاک ماه به عنوان ماده اولیه مصالح ساختمانی و استفاده از روش‌های پرینت سه بعدی است تا ساختمان‌های متعددی بسازد. همچنین روسیه برای ارسال انسان به ماه از موشک آنگارا و فضاپیمای سایوز استفاده می‌کند.

 

ارسال نظر