اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۱۱۵

حمایت کشورهای عضو اتحادیه بین‌المللی مخابرات از ایران

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات| وزیر ارتباطات از انجام مذاکرات فشرده با وزرای ارتباطات کشورهای همسایه، وزرا و هیات‌هایی از آسیای جنوب شرقی و کشورهای آفریقایی برای جلب حمایت این کشورها از ایران در مجامع بین‌المللی خبرداد.محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به نتایج حضور در اجلاس اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در دوبی گفت: ملاقات با دبیران کل ITU و APT، مذاکرات فشرده با وزرای ارتباطات کشورهای همسایه و همچنین وزرا و هیات‌هایی از آسیای جنوب شرقی و کشورهای آفریقایی از جمله نتایج حضور در این اجلاس است.

وی گفت: توسعه همکاری‌های دوجانبه و جلب حمایت این کشورها از جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی از عمده محورهای این مذاکرات بود.وزیر ارتباطات با اشاره به میزبانی موفق امارات متحده عربی در برگزاری اجلاس ITU در دوبی و دیدارها و مذاکرات فشرده با همتایان خود در این اجلاس، افزود: خبرهای خوبی از این اجلاس در راه است که به زودی اعلام خواهم کرد.آذری جهرمی در حاشیه اجلاس ITU با وزرای ارتباطات اندونزی، آذربایجان و ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

آمازون به ۱۰ میلیون دانش‌آموز برنامه‌نویسی  می‌آموزد

آسین ایج| شرکت آمازون از اجرای برنامه‌ای برای آموزش برنامه‌نویسی به ۱۰ میلیون دانش‌آموز با تاکید بر آموزش اقلیت‌ها و دختران خبر داده است.

برنامه یادشده در یک بازه زمانی یک ساله اجرا می‌شود و هدف از این کار آشنا ساختن دانش‌آموزان از سنین پایین با روش‌های کدنویسی و برنامه‌نویسی است. کمبود نیروی متخصص در حوزه علوم رایانه و برنامه‌نویسی در امریکا نیز از جمله دلایل علاقه آمازون به اجرای چنین طرحی است.

این شرکت می‌گوید با همکاری تعدادی موسسه دیگر و پرداخت هزینه راه‌اندازی اقامتگاه‌های تابستانی، آموزش معلمان و اجرای برخی ابتکارعمل‌های دیگر برنامه مذکور را به پیش خواهد برد. در قالب این طرح تلاش می‌شود افراد با استعداد اما فقیر از خانواده‌های کم درآمد شناسایی شوند تا استعدادهای آنها در زمینه برنامه‌نویسی شکوفا شود. آمازون مدعی است برای اجرای این برنامه به اقلیت‌های نژادی و قومی مانند سیاه پوستان، اسپانیایی تبارها و همین طور دانش‌آموزان دختر توجه ویژه‌ای خواهد کرد. برنامه مذکور مهندسان آینده نام دارد و برنامه‌ریزی برای اجرای آن از سال گذشته آغاز شده است.

توییتر هزاران حساب کاربری را مسدود کرد

سی ان بی‌سی| توییتر اعلام کرده است ۱۰ هزار حساب کاربری را به اتهام مداخلات سیاسی و تشویش اذهان عمومی مسدود کرده است.

در چند سال اخیر به خصوص بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده امریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی اتهامات زیادی به شبکه‌های اجتماعی و غول‌های تکنولوژی در جهان وارد شد و با تعهد نمایندگان این شرکت‌های بزرگ موظف شدند که از این پس نظارت بیشتری بر فعالیت‌های کاربران و حساب‌های کاربری مشکوک و جعلی داشته باشند.

شبکه‌های اجتماعی مختلفی همچون توییتر، فیس‌بوک و گوگل نیز در این راستا مجبور شدند که به مقابله با اخبار کذب و دروغین بپردازند و شفاف‌سازی بیشتری در این خصوص داشته باشند.حالا سخنگوی توییتر با انتشار ایمیلی اعلام کرده است که در آستانه انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده امریکا و با شدت گرفتن فعالیت حساب‌های کاربری به تغییر در آرای مردم و گروه‌های سیاسی، نزدیک به ۱۰ هزار اکانت و حساب کاربری مشکوک را که در مداخلات سیاسی و تشویش اذهان عمومی فعالیت می‌کردند، بسته و مسدود کرده است.البته روند حذف و مسدودسازی این حساب‌های کاربری از مدت‌ها قبل آغاز شده بود اما در ماه سپتامبر و اکتبر سال جاری میلادی شدت گرفته است.

اطلاعات خصوصی ثروتمندان روسی فاش شد

اسکای نیوز| نام، آدرس منزل و شماره موبایل ۲۴۵۰۰ ثروتمند روسی در فضای آنلاین فاش شده است. اطلاعات خصوصی ثروتمندان روسی از جمله نام، آدرس خانه و شماره موبایل آنها در فضای آنلاین فاش شده است. این افراد مشتری شرکت تهیه‌کننده خدمات اینترنتیAkado Telecom هستند. این شبکه مخابراتی بزرگ به ویکتور وکسلبرگ میلیاردر روس تعلق دارد.

در میان اطلاعات فاش شده، شماره موبایل و آدرس مقامات بلندپایه دولتی روسیه، یک کارگردان مشهور و اقوام یک تاجر بزرگ وجود دارد. این اطلاعات در مخزن RIPE NCC (یک رجیستری اینترنت منطقه‌ای برای اروپا، خاورمیانه و بخش‌هایی از آسیای مرکزی) آپلود شده بود.

  RIPE NCC یک مخزن عمومی دارد که در آن IP آدرس‌های مربوط به تهیه‌کنندگان مختلف خدمات اینترنت وجود دارد. اما به‌طور معمول در این شبکه مشتریان با نام یا اطلاعات شخصی شناسایی نمی‌شوند. به گفته مدیر ارتباطات آکادو، شرکت‌های موجود در رجیستری آن اطلاعات خود را در مخزن اطلاعات مذکور بارگذاری کرده‌اند. این به آن معناست که احتمالا آکادو اطلاعات مشتریان را خود آپلود کرده است.

 

ارسال نظر