اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۰۳۸

افزایش ۲۰ درصدی خدمات رفاهی برای بازنشستگان

تبریز| مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست روسای کانون‌های بازنشستگی استان آذربایجان شرقی گفت: برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیاز به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است و امیدواریم با نگاه ویژه‌ای که دولت و در راس آن رییس‌جمهور به بازنشستگان دارند بتوانیم.  جمشید تقی‌زاده افزود: امسال در بخش امور رفاهی نزدیک به ۲۰ درصد افزایش خدمات نسبت به سال گذشته داشتیم و کارهای خوبی انجام شده است. او ادامه داد: در بخش سفرها افزایش تعداد از ۱۰۰ هزارنفر به ۲۰۰ هزار نفر را داشتیم.  مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت وام و تسهیلات توسط این صندوق گفت: در این بخش افزایش از ۳۰۰هزار فقره به ۴۰۰ هزار فقره وام و افزایش سقف تسهیلات به ۵ میلیون تومان با کارمزد ۵ درصد را داشتیم و از این طریق ۲۰۰۰ میلیارد تومان در اختیار بازنشستگان قرار می‌گیرد. تقی‌زاده خاطرنشان کرد: در صورت موافقت شهردار تبریز با اختصاص یکی از پارک‌های مرکز شهر ما آمادگی کامل برای احداث خانه امید در شأن بازنشستگان را داریم.

توقیف ۱۵ هزار خرچنگ در عسلویه

بوشهر| فرمانده شهرستان عسلویه از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۱۵ هزار خرچنگ به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد. سرهنگ پیمان فتاحی بیان داشت: ماموران ایستگاه بازرسی مصطفی خمینی در محور ورودی شهرستان عسلویه حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون یخچالدار مشکوک و آن را متوقف کردند. او گفت: پس از توقف و بازرسی از این کامیون ۱۵هزار خرچنگ فاقد هرگونه مدارک دامپزشکی، شیلات و گمرکی کشف شد. سرهنگ فتاحی بیان داشت: ارزش این محموله برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد و در همین رابطه یک نفر دستگیر شده است.

آمادگی عمومی   برای مقابله با جنگ اقتصادی

قزوین| جانشین قرارگاه پدافند اقتصادی کشور گفت: برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان باید ابزارهای لازم و بستر مناسب را در کشور مهیا کنیم و مردم و مسوولان آماده مقابله با تهدیدات این عرصه باشند. سردار محسن ساسانی در همایش دفاع غیرعامل در جنگ اقتصادی گفت: در جنگ اقتصادی مهم‌ترین ابزار همین تحریم‌ها هستند و دشمنان ما ازجمله امریکا با توجه به ساختارهای بین‌المللی تلاش کرده‌اند با قطع روابط تجاری ایران با کشورهای جهان، ایجاد مانع برای فعالان اقتصادی، محدودیت و ممنوع کردن سرمایه‌گذاری خارجی به اقتصاد کشور آسیب برسانند. ساسانی گفت: امروزه جنگ اقتصادی ابعاد گسترده و پیچیده دارد و در واقع با استفاده از مولفه‌های قدرت همه بخش‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی و فناوری کشور را هدف قرار می‌دهند تا کشور را تسلیم کنند.

مرگ دانش‌آموز دهدشتی به‌دلیل مسمومیت با ساندویچ

یاسوج| رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از فوت یک دانش‌آموز خوابگاهی با ساندویچ در دهدشت خبر داد. جلال پورانفرد با تایید این خبر اظهار داشت: خبر مسمومیت جوان ۱۷ ساله در خوابگاه شبانه‌روزی با غذا (ساندویچ) به مرکز پیام اورژانس این شهر گزارش شد. بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام و بعد از ارایه خدمات درمانی اولیه دانش‌آموز مسموم به بیمارستان دهدشت انتقال یافت.  او گفت: با وجود تلاش کادر پزشکی این جوان دانش‌آموز دبیرستانی به دلیل مسمومیت بالا در بیمارستان جان خود را از دست داد.

آغاز برداشت سیب گلاب از باغ‌های ایذه

اهواز| برداشت سیب گلاب ازسطح 100 هکتار از باغ‌های بارور شهرستان ایذه آغاز شد. مدیر جهاد کشاورزی ایذه با بیان اینکه برداشت سیب از نیمه اول تا پایان آبان ماه انجام آغاز برداشت سیب گلاب از باغ‌های ایذه می شود، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود بیش از یک‌هزار و 500 تن سیب برداشت و روانه بازار مصرف شود. مصطفی هنرمندیان با بیان اینکه میانگین تولید و برداشت سیب از هر هکتار بیش از 15 تن است تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به منظور ارتقاء دانش باغداران کلاس‌ها و ‌کارگاه‌های آموزشی با موضوع نگهداری باغ‌های سیب، انار، هلو و زیتون در ایذه برگزار شده  است.

رفع تصرف اراضی ملی منطقه حفاظت شده شیدا

شهرکرد| 345 متر مربع از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده شیدا در شهرستان بن رفع تصرف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: 345متر مربع از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده شیدا در شهرستان بن تغییر کاربری شده بود که با پیگیری حفاظت محیط زیست استان و دستور مقام قضایی، رفع تصرف و به وضعیت سابق بازگردانده شد و دو نفر متخلف تصرف اراضی ملی به شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند. شهرام احمدی افزود: اراضی ملی جزو انفال و حقوق مردم است و حفاظت از مناطق تحت مدیریت از وظایف و تکالیف اصلی اداره کل حفاظت محیط زیست استان به شمار می‌رود.

 

ارسال نظر