پیشنهاد برای رفع مشکل صادرکنندگان به‌صورت لایحه

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۰۳۶
پیشنهاد  برای رفع مشکل صادرکنندگان به‌صورت لایحه

 سید کاظم دلخوش رییس فراکسیون تعاون و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس دهم در حاشیه افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی ساختمان و عمران کیش از آمادگی مجلس برای قانون‌گذاری در راستای حل مشکلات صادرکنندگان خبر داد و گفت: این زمینه برای بخش خصوصی فراهم است تا برای رفع مشکلات صادرکنندگان حتی در قالب لایحه پیشنهادات خود را به مجلس ارایه دهند و مطالبات این بخش را دنبال کنند.

دلخوش ابراز داشت: پیش از این نیز مجلس در قوانین بودجه سالانه همچنین برنامه‌های پنج‌ساله توسعه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را پیش‌بینی کرده بود و اکنون در بحث سازه‌های جدید با تکنولوژی نوین مجلس آمادگی قانون‌گذاری در جهت حمایت و توسعه این بخش را دارد. این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات صنعت ساختمان در بخش صادرات از بخش خصوصی خواست تا برای رفع این ضعف‌ها مطالبه‌گر و فعال باشند. وی با اشاره به چالش‌های پیش‌روی کشور در ایام تحریم‌های اقتصادی امریکا بر علیه کشورمان  ادامه داد: بخشی از مشکلات مربوط به تحریم‌هاست و منشأ خارجی دارد و بخشی نیز از مشکلات صادرات به کوتاهی‌های از داخل مربوط است که لازم است با حضور فعالان بخش خصوصی در اتاق تعاون و اتاق بازرگانی در جهت رفع این مشکلات تلاش‌هایی صورت بگیرد.

دلخوش در پایان با بیان اینکه بخش خصوصی در دوران تحریم نقش تعیین‌کننده‌ای دارد، گفت: امروز این زمینه برای بخش خصوصی فراهم است تا برای رفع مشکلات صادرکنندگان حتی در قالب لایحه پیشنهادات خود را به مجلس ارایه دهند و مطالبات این بخش را دنبال کنند.

 

ارسال نظر