اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۰۳۲

رکود بازار موبایل در سومین فصل سال

جی اس‌ام آرنا| بازار فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری میلادی کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است.

تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسه آماری و تحقیقاتی کانتر پوینت حاکی از آن است که میزان فروش بسیاری از برندهای تولیدکننده موبایل در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است به گونه‌ای که میزان فروش گوشی هوشمند در جهان با سه درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی، به ۳۸۶.۸ میلیون دستگاه رسیده است این در حالی است که این میزان در محاسبات و تحقیقات موسسه IDC با یک کاهش 6 درصدی مواجه شده است.

لابی‌گر ارشد گوگل در واشنگتن استعفا کرد

اسین ایج| همزمان با افزایش انتقادهای دولت ترامپ از گوگل، لابی‌گر ارشد این شرکت در واشنگتن که وظیفه تامین منافع این شرکت را در دولت ایالات متحده بر عهده داشت، استعفا داد.

ترامپ اتهامات مختلفی را به گوگل وارد کرده که از جمله آنها می‌توان به عدم رعایت بی طرفی جست‌وجوگر گوگل، سرمایه‌گذاری‌های گسترده در چین و غیره اشاره کرد. البته گوگل از سوی کاربران عادی هم به نقض حریم شخصی متهم است.

سوزان مولیناری قبل از استعفا وظیفه اداره دفتر گوگل در واشنگتن را بر عهده داشت و سیاست‌گذاری‌های این شرکت در ارتباط با کاخ سفید را به مدت هفت سال انجام داد. وی قرار است به سمت مشاور ارشد گوگل منصوب شده و از ماه ژانویه کار خود را آغاز کند. هنوز مشخص نیست چه فردی به جای مولیناری در واشنگتن منصوب می‌شود.

مولیناری که 60 ساله است ارتباطات خوبی با جمهوری خواهان دارد و علاوه بر کار اداری در کنگره امریکا مدتی مجری خبری شبکه سی‌بی اس بوده است.

شناسایی آسیب‌پذیری خطرناک پردازنده‌های اینتل

زددی نت| پردازنده‌های اینتل با آسیب‌پذیری تازه‌ای مواجه شده‌اند که به مهاجمان امکان می‌دهد تا به داده‌های رمزگذاری شده در آنها دسترسی یابند و این اطلاعات را به سرقت ببرند.

این آسیب‌پذیری که به PortSmash مشهور شده توسط گروهی پنج نفره از محققان دانشگاه تمپره در فنلاند و دانشگاه فنی هاوانای کوبا کشف شده است.

PortSmash  به عنوان یک حمله جانبی ثبت شده که در قالب آن سرقت اطلاعات از طریق حافظه یا پردازنده مرکزی رایانه صورت می‌گیرد. برای این کار داده‌های مربوط به کارکرد بخش‌های مختلف پردازنده مرکزی، میزان مصرف برق توسط آنها، داده‌های الکترومغناطیسی، الگوریتم‌های رمزگذاری تجزیه و تحلیل می‌شوند و در نهایت داده‌های رمزگذاری شده سرقت می‌شوند.

بر اساس این بررسی تمامی پردازنده‌های اینتل که در آنها از معماری Simultaneous Multithreading یا SMT استفاده شده آسیب‌پذیر هستند. معماری یادشده برای اجرای همزمان وظایف مختلف بر روی هسته‌های یک پردازنده به کار گرفته می‌شود.

پیشنهادی برای رده بندی اپلیکیشن‌های داخلی

روابط عمومی وزارت ارتباطات - مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات، پیشنهاد رده‌بندی امنیتی برای اپلیکیشن‌های داخلی را مطرح کرد.

حمیدرضا احمدیان درباره عرضه اپلیکیشن‌های داخلی و لزوم بررسی امنیتی آنها به لحاظ جلوگیری از انتشار بدافزار در قالب اپلیکیشن، گفت: مسائل مرتبط با حوزه اپلیکیشن‌ها بطور مرتب از سوی بخش‌های مرتبط با موضوع از جمله مرکز ماهر رصد می‌شود و نکات لازم و مطالب آموزشی برای مقابله با بدافزارها مطرح می‌شود اما واقعیت این است که باید به رده‌بندی امنیتی برای اپلیکیشن‌های داخلی توجه کرد.

وی گفت: ما در وزارت ارتباطات باید از لحاظ فنی کمک‌های مدنظر را انجام داده و حمایت کنیم تا فروشگاه‌های عرضه کننده اپلیکیشن‌های اندرویدی به سمت بررسی میزان امنیت برنامه‌هایی که عرضه می‌کنند، بروند.

احمدیان یکی دیگر از مشکلات این بخش را کاربردی نبودن قانون کپی رایت برای رفع مشکلات موجود در حوزه فاوا عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر مهم‌ترین مساله مرتبط به قانون کپی رایت، به بهبود فرآیندهای اجرایی، نظارت و موارد نظیر آن باز می‌گردد که در این زمینه باید مدل مطلوب در زمان تدوین این قانون، پیگیری و سازماندهی شود.

 

ارسال نظر