اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۹۴۹

تبادل 26.5میلیون دقیقه مکالمه بین ایران و عراق

روابط عمومی وزارت ارتباطات| رییس کمیته تامین ارتباطات مناسبت‌های ملی و مذهبی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زایران ایرانی امسال در بازه زمانی 2 هفته‌ای از بیست و چهارم مهرماه تا هشتم آبان بیش از 26 میلیون و 500 هزار دقیقه مکالمه داشتند. اسماعیل رادکانی اضافه کرد: 70 درصد کل مکالمات در 2 هفته گذشته از ایران به عراق برقرار شد. وی اعلام کرد بیشترین ترافیک مکالمه مربوط به ششم آبان بود.  این مسوول تصریح کرد: کیفیت ارتباطات اربعین امسال نسبت به پارسال بهتر شد اما تعرفه مکالمه افزایش نیافت.رادکانی اضافه کرد: میزان مصرف دیتای رومینگ نیز نسبت به پارسال 2 برابر شد. سال گذشته بیش از 2 میلیون و 200 هزار زایر ایرانی برای حضور در آیین جهانی اربعین حسینی(ع) راهی عتبات عالیات شدند.

دیدار آذری جهرمی با وزرای ارتباطات 3 کشور

روابط عمومی وزارت ارتباطات| محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه اجلاس ITU دبی با همتایان خود از کشورهای اندونزی، جمهوری آذربایجان و ترکیه دیدار و بر توسعه همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد. آذری جهرمی با اشاره به اینکه محور گفت‌وگوها پیگیری توافق‌های گذشته و توسعه همکاری‌ها در حوزه اقتصاد دیجیتال بود، اعلام کرد: توافق کردیم، ایران در حوزه‌های فضایی، کسب و کارهای نوپا و نیز امنیت سایبری با تمام توان در رویداد باکوتل آذربایجان حضور یابد و شرکت‌های ایرانی توانمندی خود را  برای شرکت‌های آذربایجانی به نمایش گذارند.  وی با اشاره به سفر وزیر ارتباطات اندونزی به ایران در آینده‌ای نزدیک، از نشست چندجانبه همسایه‌های شمالی در باکو به منظور ایجاد منطقه قوی‌تر در حوزه ICT خبر داد.

تم تاریک به مایکروسافت آفیس نیز اضافه شد

مایکروسافت | به تازگی اعلام کرده است که تم تاریک از هم‌اکنون برای کاربران نرم افزار آفیس که از سیستم عامل مک‌اواس استفاده می‌کنند، در دسترس قرار گرفته است. با توجه به آنکه طی چند ماه اخیر شاهد عرضه حالت تاریک و شبانه (Dark Mode) برای سرویس و نرم‌افزارهای موبایلی نظیر یوتیوب، اندروید مسیجر و واتس‌آپ بودیم، حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت نیز تصمیم گرفته است این قابلیت را برای کاربران برنامه‌های آفیس نیز در دسترس قرار دهد.همانطور که نام حالت شبانه و تاریک گویاست، این تم برای آن دسته از افرادی که با حالت خودکار و معمول شبکه‌های اجتماعی که پس‌زمینه سفید و روشنی دارد، مشکل دارند یا افرادی که از دستگاه‌های الکترونیکی خود به هنگام شب استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود. مایکروسافت به عنوان شرکت توسعه‌دهنده سیستم‌عامل ویندوز و نرم افزارهای کاربردی مایکروسافت آفیس، اعلام کرده است بنابه درخواست خیل عظیمی از کاربران، امکان دسترسی به تم تاریک و حالت شبانه را برای نسخه مک‌اواس نرم‌افزار آفیس را افزوده است تا به آنها این امکان را بدهد به هنگام شب و تاریکی محیط پیرامون نیز بتوانند بدون هیچ مشکلی به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

همکاری اینستاگرام و Shazam برای امکانات جدید استوری‌

فون آرنا | اینستاگرام و Shazam به تازگی اعلام کردند که با همکاری هم به دنبال ایجاد امکانی هستند که کاربران بتوانند از Shazam در استوری‌هایشان استفاده کنند. بطور حتم برای استفاده از این ویژگی باید هردو اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب شده داشته باشید. البته همه به راحتی قادر به دستیابی به ویژگی‌های جدید نخواهند بود. این دو شرکت اعلام کردند که گزینه اشتراک‌گذاری Shazam‌ها در استوری اینستاگرام برای کاربران iOS از روز گذشته در دسترس قرار گرفته است در حالی که کاربران اندروید باید کمی بیشتر منتظر بمانند. در واقع هیچ زمانی برای عرضه این ویژگی برای کاربران اندروید اعلام نشده و صرفا از واژه «به زودی» برای این پلتفرم استفاده شده است. برای بهره‌مندی از این ویژگی در iOS کافیست اپلیکیشن Shazam را باز کنید و سپس آهنگی که به دنبالش هستید را بیابید. سپس شاهد گزینه‌ای جدید خواهید بود که به وسیله آن می‌توانید یافته‌های خود را در استوری اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

توییتر نتوانست پیام‌های منتشر شده را طولانی کند

پی‌سی‌ورلد| یکی ازمهم‌ترین اقداماتی که توییتر در سال‌های گذشته انجام داد، آن بود که تصمیم گرفت محدودیت تایپ کاراکتر را از ۱۴۰ به ۲۸۰ کاراکتر افزایش دهد. توییتر یکی از آن دسته از شبکه‌های اجتماعی است که همواره توسط کاربران برای انتقال و انتشار مفاهیم و پیام‌های کوتاه به‌کار برده می‌شود. حالا توییتر به تازگی اعلام کرده است افزایش محدودیت تعداد کاراکترهای ممکن در هر پیام تاثیر چندانی در طول پیام‌های به اشتراک گذاشته شده بر روی این پلتفرم نداشته است و تنها یک درصد از توییت‌ها با ۲۸۰ کاراکتر نوشته و منتشر شده است این در حالی است که ۱۲ درصد پیام‌ها نیز بیش از ۱۴۰ کاراکتر بوده است. در هر صورت به نظر می‌رسد بر اساس این آمار و ارقام ارایه داده شده از سوی توییتر، همچنان میزان زیادی از کاربران ترجیح می‌دهند پیام‌های کوتاه زیر ۱۴۰ کاراکتر را در پلتفرم این شبکه اجتماعی ارسال کرده و با دوستانشان به اشتراک بگذارند.

 

 

ارسال نظر