رویداد

۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۹۴۸

بیت کوین دمای جهان را افزایش می‌دهد

ساینس دیلی | کارشناسان بر این باورند که ادامه استخراج این ارز دیجیتال، دمای جهان را تا سال ۲۰۳۳، بیشتر از ۲ درجه سانتی‌‌گراد بالا خواهد برد.

 یک مطالعه جدید که در مجله نیچر منتشر شده، نشان می‌دهد که چنانچه بیت‌کوین با سرعتی مشابه با سایر تکنولوژی‌‌ها به روند توسعه خود ادامه دهد؛ به تنهایی، قادر خواهد بود که مقدار گاز گلخانه‌ای مورد نیاز را برای افزایش دمای جهانی تا ۲ درجه سانتی‌‌گراد تولید کند.

رندی رولینز، یک دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه هاوایی در مانائو و یکی از نویسندگان مقاله می‌گوید:

بیت‌کوین، یک ارز رمزنگاری‌‌شده با نیازهای سخت‌افزاری سنگین است و می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای تقاضا برای مصرف برق تبدیل شود. ماینرها، هر تراکنش بیت‌کوین انجام‌‌شده در یک چارچوب زمانی خاص را در یک بلوک دسته‌بندی می‌کنند. سپس بلوک‌ها به «زنجیره»ای اضافه می‌شوند که به‌‌منزله یک دفتر کل است. ماینرها برای کشف گواه اثبات کار محاسباتی مورد نیاز در ازای دریافت بیت‌کوین با یکدیگر رقابت می‌کنند و انجام این فرایند، مستلزم مصرف مقادیر زیادی انرژی الکتریکی است.

اما مساله‌ای که تاکنون، کمتر مورد توجه قرار گرفته، آثار زیست‌محیطی ناشی از تولید این میزان برق است.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه هاوایی، اطلاعاتی از قبیل بازدهی توان در رایانه‌های مورد استفاده در استخراج بیت کوین، محل جغرافیایی ماینرهایی که در حال استخراج بوده‌‌اند و میزان دی‌‌اکسید کربن منتشرشده در فرایند تولید برق این کشورها را مورد بررسی قرار دادند. براساس این داده‌ها، پژوهشگران تخمین زدند که استفاده از بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷، باعث انتشار ۶۹ میلیون تن دی‌‌اکسید کربن شده است.

هوش مصنوعی به ساخت عطر دلخواه کمک می‌کند

پی سی ورلد | شرکت IBM با همکاری یک استارتاپ فعال در حوزه تولید عطر، قصد دارد یک دستگاه مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی بسازد تا بتواند عطر دلخواه افراد را تشخیص داده و آن را به مرحله تولید برساند.

 با توجه به گسترش و افزایش کاربرد فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف نظیر تکنولوژی، خودروسازی و غیره، شرکت‌های بسیاری هم‌اکنون در حال بهره‌گیری از هوش مصنوعی به منظور تولید بهینه و کم هزینه‌تر محصولات خود هستند.

شرکت آی‌بی‌ام که یکی از بزرگ‌ترین غول‌های تکنولوژی در جهان به شمار می‌رود، حالا به تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد با شرکت Symrise به عنوان یکی از مشهورترین سازندگان عطر همکاری خود را آغاز کند تا با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین نظیر هوش مصنوعی عطر دلخواه کاربران را شناسایی کند و بر اساس فاکتورهای پیش رو، عطر موردنظر آنها را بسازد.

نحوه عملکرد این دستگاه جدید بدین صورت است که فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به‌کار رفته در آن، هزاران فرمول و الگوریتم را که از طریق سلیقه کاربران و افراد دریافت کرده است، تحلیل و بررسی می‌کند تا عطر جدیدی را که همانند آن در بازار وجود ندارد، بسازد و تحویل مشتریان دهد.

این مساله می‌تواند تنوع گسترده‌ای را در بازارهای جهانی عطر ایجاد و نظر میلیون‌ها نفر از مشتریان محصولات آرایشی و بهداشتی را به سوی خود جلب کند.

این دستگاه همچنین قادر خواهد بود مواد اولیه موجود در فرمول‌های قبلی ساخت عطر را کاهش و افزایش داده و جایگزین‌های بهتری را برای ساخت یک عطر و رایحه جدید به‌کار ببرد.

کارمندان گوگل در سراسر جهان محل کار خود را ترک کردند

آسوشیتدپرس | کارمندان گوگل در سراسر جهان نسبت به اقدامات این شرکت در برخورد با اتهامات آزار جنسی مدیران این شرکت اعتراض و محل کار خود را ترک کردند.

هزاران نفر از مهندسان و کارمندن گوگل در سراسر جهان از محل کار خود خارج شدند تا نسبت به سیاست این شرکت درباره مدیر ارشد متهم به آزار جنسی زنان اعتراض کنند.

کارمندان این شرکت در استرالیا، سنگاپور، ژاپن، انگلیس، ایرلند و در شهر‌های امریکایی سیلیکون ولی، نیویورک و سیاتل محل کار خود را ترک کردند.

کارمندان گوگل به نشانه اعتراض روی میز خود یادداشت‌هایی با این مضمون قرار داده بودند: من پشت میزم نیستم زیرا همراه کارمندان و پیمانکاران دیگر گوگل نسبت به آزار جنسی زنان، فقدان شفافیت و فرهنگ کاری نامناسب اعتراض دارم.

اعتراض کارمندان گوگل «راهپیمایی برای تغییر واقعی» نام گرفته و یک هفته پس از آن انجام می‌شود که روزنامه نیویورک جزییات اتهامات وارده به اندی روبین یکی از خالقان اندروید را فاش کرد. در این گزارش مشخص شد روبین در سال ۲۰۱۴ با وجود اتهامات آزار جنسی با دریافت مبلغ ۹۰ میلیون دلار از گوگل جدا شده است.

البته روبین در یک پیام توئیتری این اتهامات را رد کرد. این درحالی است که چندسال قبل نیز ریچارد دیوال مدیر یکی از آزمایشگاه‌های گوگل نیز با اتهام آزار جنسی روبرو شد. با وجود این اتهامات دیوال همچنان در سمت خود باقی ماند اما روز سه شنبه بدون دریافت هیچ مبلغی استعفا داد.

ساندار پیچای در یک ایمیل به دلیل اعمال پیشین شرکت از کارمندان آن عذرخواهی کرده است.

فضاپیمای دان بعد از ۱۱ سال بازنشست  شد

سی نت| ناسا مجبور است فضاپیمای دان که طی مدت ماموریت ۱۱ ساله‌اش مشغول مکاشفه دو مورد از بزرگ‌ترین اجسام کمربند سیارک‌ها بود را کنار بگذارد.

این فضاپیما در ۲۷ سپتامبر سال 2007 به فضا پرتاب شد و سال 2011 به مدار وستا رسید. دان در سال 2012 از مدار وستا هم خارج شد و فوریه 2015 سرانجام در مدار سرس قرار گرفت. سرانجام ناسا روز گذشته اعلام کرد که با اتمام سوخت دان، این فضاپیما نیز به پایان ماموریت طولانی خود رسیده است.

البته چند ماهی می‌شود که ناسا انتظار پایان سوخت دان را داشت و سرانجام این موضوع را روز گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که ارتباط خود را با این فضاپیما از دست داده و دان دیگر قادر به شارژ پنل‌های خورشیدی و ارتباط با زمین نیست.

مارک رایان، مدیر پروژه دان در رابطه با پایان ماموریت این فضاپیما می‌گوید: «خواسته‌های ما از دان بسیار زیاد بود اما هر بار از پس آنها برآمد. خداحافظی با این سفینه فضایی شگفت‌انگیز بسیار سخت است اما زمانش فرا رسیده.»

پیش از این قرار بود فضاپیمای دان در سال ۲۰۱۶ بازنشسته شود اما محققان قصد داشتند با ارسالش به سوی شی دیگری به نام Adeona در کمربند سیارک‌ها ماموریت آن را تمدید کنند، با این حال ناسا تصمیم خود منصرف شد و مطالعه دقیق‌تر Ceres را به دان واگذار کرد. در ضمن روز گذشته هم مشخص شد که تلسکوپ فضایی کپلر هم بعد از شناسایی بیش از ۲۶۰۰ سیاره خارج از منظومه شمسی که حتی در بعضی از آن‌ها نشانه‌های حیات هم یافت می‌شد، سرانجام به پایان ماموریت خود رسیده و با اتمام سوختش، وارد دوره بازنشستگی خواهد شد.

 اپل آمار فروش محصولات خود را منتشر نمی‌کند

تک کرانچ| مدیر مالی ارشد اپل اعلام کرد که از این پس، آمار فروش محصولات اپل به‌اشتراک گذاشته نخواهد شد. در نتیجه سرمایه‌گذاران دیگر به این اطلاعات دسترسی نخواهند داشت.

اپل روز گذشته آخرین گزارش مالی فصل چهارم ۲۰۱۸ را منتشر کرد. لوکا ماستری مدیر مالی ارشد اپل، در تماسی با سرمایه‌گذاران به صورت غیر‌منتظره اعلام کرد: «اپل قصد ندارد از این پس، آمار فروش محصولات خود از جمله آیفون، آیپد یا سیستم‌های کامپیوتری مک را به‌اشتراک بگذارد».

آمار فروش، به عنوان یکی از مولفه‌های سلامتی یک شرکت درنظر گرفته می‌شود. با چنین رویکردی، از این پس تحلیلگران و عموم، چنین آیتمی را در اختیار نخواهند داشت. البته با توجه به پیشرو بودن اپل در بازار فروش محصولات، ارایه آمار دستگاه‌های فروخته‌شده، نشان‌دهنده سلامت مالی شرکت نخواهد بود. زیرا اپل دستگاه‌های خود در سطوح قیمتی متفاوتی به‌فروش می‌رساند. ماستری در ادامه گفت: با گذشت زمان، در تمام گروه‌های محصولات، اپل دستگاه‌های متنوعی به بازار عرضه می‌کند. با توجه به سطوح قیمت متفاوت محصولات اپل، آمار فروش مفهوم متفاوتی نسبت به گذشته خواهد داشت. در اصل آمار فروش هر مدل محصول، کمتر از گذشته وضعیت شرکت را نشان می‌دهد.

اپل پیش بینی درآمد بین ۸۹ تا ۹۳ میلیارد دلار را برای چارک پایانی سال ۲۰۱۸ دارد که در حداقل آن، مقداری بالاتر از فروش مدت مشابه سال گذشته است. به نظر می‌رسد که اپل خود را برای فروش تعداد کمتر آیفون آماده کرده است و این گارد تدافعی برای جلوگیری از افت ارزش این شرکت ۱ تریلیون دلاری است.

 

ارسال نظر