اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۷۸۳

قطع ۲۲ هزار سیم‌کارت به‌دلیل مزاحمت پیامکی

رگولاتوری| در راستای ساماندهی ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۲۲ هزار و ۱۴۲ سیم کارت شخصی را که مبادرت به ارسال پیامک تبلیغاتی می‌کردند، قطع کرد.  براساس آمار و اطلاعات ارایه شده در پرتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا هفتم آبان ماه جاری، ۲۲ هزار و ۱۴۲ سیم کارت شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع ارتباط شده است. سامانه دریافت شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی حدود یکسال است که با هدف دریافت شکایات مردم از پیامک‌های تبلیغاتی که از سرشماره‌های شخصی ارسال می‌شود راه‌اندازی شده است. بر این اساس مشترکانی که پیامک‌های تبلیغاتی و مزاحم دریافت می‌کنند می‌توانند با ارسال شماره‌ای که این پیامک به آنها ارسال شده به سامانه ۱۹۵ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شکایت خود را گزارش کنند.

 

مرورگر فایرفاکس جلوی ردیابی کاربران را می‌گیرد

پی سی ورلد| شرکت موزیلا اعلام کرده است که قصد دارد بر روی افزایش امنیت سایبری مرورگر اینترنتی فایرفاکس و حفاظت از حریم خصوصی کاربرانش تمرکز بیشتری داشته باشد.

با توجه به آنکه این روزها مساله حفاظت از حریم خصوصی کاربران و امنیت سایبری بیش از پیش از اهمیت خاصی برخوردار شده است، حالا شرکت موزیلا به تازگی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که نسخه ۶۵ از این مرورگر اینترنتی از دسترسی شرکت‌های توسعه‌دهنده وب‌سایت‌های مختلف به اطلاعات مربوط به مکان جغرافیایی و حریم خصوصی کاربران جلوگیری عمل کند. فایرفاکس از این پس به کاربران اجازه می‌دهد با خیال آسوده و بدون دغدغه از افشای اطلاعات خصوصی و احتمال ردیابی شدن آنها به گشت و گذار در فضای مجازی از طریق مرورگر اینترنتی فایرفاکس بپردازند. بدین‌ترتیب موزیلا با بهره‌گیری از جدیدترین پروتکل‌های امنیتی دیگر به توسعه‌دهندگان وب‌سایت‌های مختلف امکان ردیابی و پیگیری کاربرانشان را نخواهد داد و کاربران می‌توانند از این پس با استانداردهای جدید و سخت‌گیرانه موجود و به‌کاررفته در حالت استاندارد و دیفالت این مرورگر، خیالشان بابت حفاظت از اطلاعات شخصی‌شان راحت باشد و به کار و فعالیت‌های روزانه خود از طریق این مرورگر بپردازند.

 

لایک  از  توییتر حذف می‌شود

ورج| گفته می‌شود که گزینه لایک از شبکه اجتماعی توییتر در آینده‌ای نه چندان دور حذف خواهد شد. این خبر از سوی کاربران بسیاری با واکنش‌های مختلف و گاها تندی مواجه شده است و گفته می‌شود این حرکت از سوی توییتر تقریبا منتفی شده و حداقل برای چند ماه آینده خیال برخی از این کاربران را راحت کرد. این خبر مبنی بر حذف دکمه لایک در شبکه اجتماعی توییتر بود که توسط بیانیه‌ای که خود این غول شبکه اجتماعی ساعاتی بعد از انتشار آن را منتشر کرد، معلوم شد این اتفاق قرار نیست در آینده‌ای نزدیک رخ دهد و کاربران نباید از الان نگران آن باشند. با اینکه توییتر قصد داشت با انتشار چنین پیامی در صفحه رسمی خود تا حد زیادی نگرانی کاربران و علاقه‌مندان به این شبکه اجتماعی را بکاهد، اما به نظر می‌رسد که کاربران همچنان از انتشار این خبر ناراحت و نگرانند چراکه به باور آنها، توییتر و بطور کلی شبکه‌های اجتماعی بدون گزینه لایک معنایی نخواهند داشت. هنوز معلوم نیست که توییتر به چه منظوری قصد دارد یکی از پرکاربردترین و اصلی‌ترین گزینه‌ها را از پلت‌فرم خود حذف کند با اینکه می‌داند سر و صدای زیادی را به پا می‌کند و کاربران بسیاری نیز از آن ناخشنود خواهند بود.

۱.۵ میلیارد نفر از ویندوز استفاده می‌کنند

دیجیتال اینفورمیشن| به گفته مایکروسافت، تقریبا ۱.۵ میلیارد نفر هم‌اکنون از سیستم‌عامل ویندوز روی دستگاه‌های الکترونیکی و رایانه خود استفاده می‌کنند. با اینکه سیستم‌عامل ویندوز در بخش موبایل هرگز نتوانست کسب و کار موفقیت آمیز و درآمدزایی برای شرکت مایکروسافت به عنوان توسعه‌دهنده آن به شمار برود، اما به نظر می‌رسد با اختصاص و جذب ۱.۵ میلیارد نفر کاربر در قسمت رایانه توانسته است موفقیت چشمگیری برای این شرکت امریکایی بزرگ به وجود بیاورد تا این غول تکنولوژی با اعلام این عدد، بتواند به آن ببالد. در حالی که به جز ویندوز، سیستم‌های عامل مختلفی همچون لینوکس و مک‌اواس نیز وجود دارد اما به دلایل متعددی سیستم‌عامل ویندوز از محبوبیت و شهرت بسیار بیشتری نسبت به سایر رقبایش برخوردار شده است. از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مزایای این سیستم عامل می‌توان به یادگیری و استفاده آسان، پشتیبانی از نرم‌افزارهای متعدد، قابلیت اجرا برروی تمامی انواع رایانه‌ها، پشتیبانی از نرم‌افزارهای کاربردی مایکروسافت آفیس، پشتیبانی از سخت افزارهای متعدد، میزبانی از مشهورترین بازی‌های رایانه‌ای و در نهایت به‌روزرسانی زودهنگام و ارتقای نرم‌افزاری و امنیتی اشار ه کرد که همگی موجب شده است خیل عظیمی از کاربران رایانه در سراسر جهان به سمت و سوی استفاده و نصب آن روی آورده و جذب شوند.

 

 

ارسال نظر