اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۶۲۲

فیس بوک حساب‌های ایرانیان را بست

بیزینس اینسایدر |  فیس بوک اعلام کرد تعدادی حساب کاربری متعلق به کاربران ایرانی را بسته، زیرا بر این باور است که از حساب‌های یادشده سوءاستفاده شده است. فیس بوک مدعی شده که از این حساب‌ها برای انتشار مطالب سیاسی تفرقه اندازانه استفاده می‌کردند. این شبکه اجتماعی همچنین افزوده که برخی از این حساب‌های کاربری بیش از یک میلیون دنبال کننده داشته‌اند. فیس بوک با وجود جنجال خبری که در این زمینه به راه انداخته، تصریح کرده شواهدی در اختیار ندارد که نشان دهد این حساب‌ها با ایران در ارتباط هستند و بطور قطع نمی‌داند که چه فرد یا افرادی مسوول راه‌اندازی حساب‌های یادشده هستند. حساب‌های تعلیق شده ظاهرا ایرانی در فیس بوک عبارتند از 30 صفحه، 33 حساب کاربری و سه گروه. علاوه بر این 16 حساب کاربری در اینستاگرام هم تعلیق شده و علت این کار رفتار تفرقه اندازانه دانسته شده است. مدیران شبکه‌های اجتماعی امریکا در هفته‌های اخیر مدعی شده‌اند برخی کشورهای خارجی مانند ایران، روسیه و چین از طریق شبکه‌های اجتماعی به دنبال دستکاری افکار عمومی و تاثیرگذاری بر انتخابات آتی کنگره امریکا هستند. این ادعاها توسط هر سه کشور رد شده است.

جی‌میل ۱.۵ میلیارد کاربر فعال دارد

فون‌آرنا |  سرویس پست الکترونیکی گوگل به‌تازگی اعلام کرده است که بالغ بر ۱.۵ میلیارد کاربر فعال از این پلت‌فرم بهره می‌برند و استفاده می‌کنند. سرویس پست الکترونیکی جی‌میل که به شرکت گوگل تعلق دارد، به تازگی با انتشار یک پیام در صفحه کاربری توییتر خود اعلام کرده است که بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر فعال دارد که به صورت روزانه و فعالانه از این پلت‌فرم بهره می‌برند.  این رقم در مقایسه با تعداد کاربران فعال سرویس جی‌میل در ۳۴ ماه گذشته یعنی فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی، ۳۳ درصد رشد و افزایش داشته است. با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که با احتساب جمعیت ۸ میلیارد نفری بر روی کره زمین، تقریبا برای هر پنج نفر حداقل یک حساب کاربری فعال جی‌میل وجود دارد. البته لازم به ذکر است که برخی از کاربران بیش از یک حساب کاربری و اکانت دارند. گفته می‌شود ۷۵ درصد از کاربران جی‌میل از نسخه موبایلی آن استفاده می‌کنند و بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌های صورت گرفته، خیل عظیمی از آنها از خدمات و قابلیت‌های جدید این پست الکترونیکی فراگیر رضایت دارند.

مشخصات رایانه‌های جدید اپل لو رفت

سی‌نت |   در حالی که هنوز سه روز تا برگزاری کنفرانس خبری اپل در بروکلین باقی مانده، منابع مطلع فهرستی از سخت افزارها و تولیدات تازه اپل که قرار است در این نشست عرضه شود، منتشر کرده‌اند. مدلی جدید از تبلت‌ای پد پرو، مک بوک ایر جدید و مک مینی به روز شده، تنها برخی محصولاتی است که قرار است توسط اپل در نشست بروکلین رونمایی شوند. اپل در شهریور گذشته آیفون ایکس، آیفون ایکس اس مکس، ایکس آر و ساعت اپل واچ ۴ را عرضه کرده بود. این شرکت مطابق معمول در مورد شایعات جدید منتشر شد سکوت کرده است. ظاهرا تبلت جدید‌ای پدپرو همراه با یک قلم هوشمند با پردازنده سریع‌تر عرضه می‌شود. تبلت مذکور در دو مدل با نمایشگرهای ۱۰.۵ و ۱۲.۹ اینچی توزیع می‌شود که قیمت‌های آنها با تجهیزات جانبی به ۶۴۹ و ۷۹۹ دلار افزایش می‌یابد. آی پدپروهای جدید از نمایشگر فراگیرتر بدون دکمه Home، دوربین هوشمندتر TrueDepth، Face ID، قابلیت شارژ سریع، پورت یو اس بی - سی و پردازنده‌های تازه‌تر هم برخوردارند. آی پد مینی دیگر تبلت تازه اپل است که با پردازنده A۱۱ و نمایشگر ۹.۷ اینچی به قیمت تنها ۳۲۹ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین خبر می‌رسد مک بوک ایر تازه ارزان قیمت‌تر بوده و برای استفاده دانشجویان و دانش‌آموزان عرضه می‌شود. طراحی جدید ۱۳ اینچی، پردازنده‌های تازه، نمایشگر فوق دقیق، پشتیبانی از تاچ‌ای دی، پورت یو اس بی- سی و حداقل قیمت زیر ۱۰۰۰ دلار از ویژگی‌های آن است.

تلاش رییس گوگل برای به دست آوردن دل ترامپ

بیزینس‌اینسایدر |   ساندر پیچای رییس گوگل در جریان برگزاری جلسه اعلام درآمد این شرکت در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ اظهاراتی داشت که از سوی بسیاری از ناظران به معنای تلاش برای جلب نظر دونالد ترامپ تعبیر شد.

وی در این جلسه اشاراتی به تلاش‌های گوگل برای کمک به اقتصاد امریکا داشت، امری که در سخنرانی‌های مختلف ترامپ بسیار مورد تاکید وی بوده است. ترامپ بارها و بارها شرکت‌های امریکایی را متهم به آن کرده که با سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها، فرصت‌های شغلی فراوانی را از مردم ایالات متحده سلب کرده‌اند. تحلیل گران می‌گویند به نظر می‌رسد انتقادهای تند ترامپ از گوگل، موجب نگرانی‌هایی در این شرکت شده و حالا گوگل قصد دارد بیش از این خشم ترامپ را موجب نشود و وی را آرام کند. پیچای در بخشی از سخنان خود گفت: آلفابت سرمایه‌گذاری‌های خود را به خانه نزدیک‌تر کرده و در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ بیش از ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاری این شرکت در داخل امریکا بوده است.

 

ارسال نظر