اخبار

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۵۳۷

واگذاری سهام غیرمستقیم مخابرات توسط بنیاد تعاون سپاه

فارس | وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در راستای سیاست کلی ستاد کل نیروهای مسلح، بنیاد تعاون سپاه تصمیم گرفته است سهام غیر مستقیم خود را در مخابرات واگذار کند.

محمدجواد آذری‌ جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد خروج بنیاد تعاون سپاه از شرکت توسعه اعتماد مبین مربوط به سهام‌داری شرکت‌های مخابرات ایران و همراه اول گفت: یک سیاست کلی که در این سال‌ها پیگیری و ستاد کل نیروهای مسلح هم به آن تاکید داشته خروج نیروهای مسلح از عرصه اقتصادی بوده است. وی ادامه داد: آن چیزی که منتشر شد این است که بنیاد تعاون سپاه تصمیم گرفته است سهام غیر مستقیم خود را در مخابرات واگذار کند و جزییات مکانیزم آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

توافق با اپراتور عراقی بر سر تخفیف نرخ مکالمه‌ها

فارس| شرکت ارتباطات زیرساخت در زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد که «شرکت زیرساخت و اپراتورهای عراقی بر سر تخفیف نرخ‌ها توافق‌ کرده‌اند که تعرفه‌های آن نیز توسط وزارت ارتباطات اعلام شده است. اخیرا دولت عراق اعلام کرده که هزینه مکالمه تلفنی با ایران به مناسبت اربعین حسینی از تاریخ ۱۸ اکتبر الی ۱ نوامبر (۲۶مهر الی ۱۰ آبان) به میزان ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و خدمات اینترنتی نیز مجانی خواهد بود.

عیسی‌زاده مدیر روابط عمومی این شرکت اعلام کرد که «شرکت زیرساخت و اپراتورهای عراقی بر سر تخفیف نرخ‌ها توافق‌ کرده‌اند که تعرفه‌های آن نیز توسط وزارت ارتباطات اعلام شده است.بنابراعلام مخابرات ایران در ایام اربعین حسینی امسال، هزینه هر دقیقه تماس از تلفن ثابت در ایران با تلفن ثابت در کشور عراق با ۱۰ درصد تخفیف، ۶۳۰ تومان و هزینه تماس از طریق تلفن ثابت در ایران با تلفن همراه در کشور عراق با ۱۰ درصد تخفیف، دقیقه‌ای ۸۱۰ تومان محاسبه خواهد شد. بنابر اعلام اپراتورهای موبایل نیز تعرفه مکالمه با ایران نیز حدودا دقیقه‌ای ۲۴۹۹ تومان، مکالمه دریافتی دقیقه‌ای ۸۹۹ تومان، ارسال پیامک ۸۹۹ تومان به ازای هر پیامک و اینترنت همراه ۴۹۹ تومان به ازای هر مگابایت است.

«اپل» باگ دوربین‌ آیفون را برطرف می‌کند

دیلی میل| اپل اعلام کرده باگ دوربین آیفون‌های ایکس اس و ایکس اس مکس را در آپدیت آتی سیستم عامل جدید برطرف می‌کند. اپل مشکل سلفی‌هایی که بیش از اندازه خوب به نظر می‌رسند را برطرف کرده است. همچنین به نظر می‌رسد این شرکت به وجود باگی در دوربین موبایل‌های جدید خود اعتراف کرده است.  کاربران آیفون ایکس اس شکایت داشتند که عکسی که دوربین جلویی این دستگاه ثبت می‌کند، به نظر می‌رسد ادیت شده باشد. این مشکل در آیفون ایک اس مکس نیز وجود داشت. اکنون اپل اعتراف کرده آپدیت آتی iOS این مشکل را برطرف می‌کند. اپل در مصاحبه با وب سایت ورج گفت: iOS۱۲.۱ باگی را در دوربین‌های هوشمند HDR برطرف می‌کند که سبب می‌شد تصاویر ادیت شده به نظر بیایند.

روشی که سرعت اینترنت را ۱۰۰ برابر بیشتر می‌کند

ایونینگ استاندارد|  محققان یک دستگاه خوانش اطلاعات امواج نوری در هم تنیده ابداع کرده‌اند که سبب می‌شود ارتباطات اینترنتی ۱۰۰ برابر سریع‌تر شود.

طبق تحقیقات جدید به زودی ارتباطات اینترنتی ۱۰۰ برابر سریع‌تر می‌شود. در این تحقیق دستگاهی برای خوانش اطلاعات امواج نوری درهم تنیده ابداع شده است.

این تحقیق ادعا می‌کند می‌توان فناوری مذکور را در شبکه‌های مخابراتی فعلی به کار گرفت تا کارآمدی آنها را افزایش داد. کابل‌های فیبرنوری معمول باید به رنگ خاصی باشند یا به شکل مخصوصی تنیده شوند تا نور بتواند به شکل افقی یا عمودی در آنها استفاده کند.

با استفاده از نوری که به شکل مارپیچ درآمد کابل‌ها می‌توانند اطلاعات بیشتری جابه‌جا کنند. فیبرهای نوری فعلی فقط بخشی از ظرفیت نور برای حمل اطلاعات در طیف رنگی را استفاده می‌کنند. اما فناوری جدید به جای پهنای باند از شکل امواج نوری استفاده می‌کند.

در این روش امواج نوری به شکل مارپیچ بهم تنیده می‌شوند. با کمک این روش بعد سومی برای انتقال اطلاعات به وجود می‌آید. در همین راستا محققان یک دستگاه کوچک خوانش اطلاعات ساخته‌اند که می‌تواند مارپیچ‌های نور را شناسایی کند. محققان دانشگاه RMIT این پژوهش را انجام داده‌اند. مین گو در این باره می‌گوید: این فناوری مانند دی ان‌ای است.

 آنها نخستین افرادی هستند که دستگاه دریافت‌کننده امواجی ساخته‌اند که می‌تواند اطلاعات را از شکل جدید فیبرهای نوری بخواند.دستگاه جدید به اندازه عرض یک تار مو است.

 

ارسال نظر