اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۰۰:۳۹:۰۳
کد خبر: ۱۳۲۰۳۱

امریکا امکان تحریم اینترنت را ندارد

روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات| معاون وزیر ارتباطات گفت: امریکا حکمران اینترنت نیست و امکان تحریم دسترسی به اینترنت را ندارد.

امیر ناظمی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت در لایه شبکه، امریکا حکمران اینترنت نیست و امکان تحریم دسترسی به اینترنت را ندارد.وی ادامه داد: در لایه خدمات نیز، تاکنون نه تحریم‌ها کم بوده و نه راه‌حل‌ها. رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: هر چند باید پذیرفت امکانات هر پلتفرم یا خدمتی با ۸ میلیارد کاربر، حتما بهتر از مشابه ۸۰ میلیونی آن است. اما همواره ایرانیان هم، راهی یافته‌اند.

کاهش نرخ مکالمات از ایران به عراق

روابط عمومی وزارت ارتباطات| وزیر ارتباطات از کاهش نرخ مکالمات ایران به عراق از دقیقه‌ای ۳ هزار تومان به ۹۰۰ تومان در ایام اربعین حسینی خبر داد و گفت: استفاده از سیم کارت‌های عراقی به صرفه‌تر است.

محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود جزییات برقراری مکالمات و استفاده از خدمات ارتباطی برای زائران اربعین ۹۷ را تشریح کرد.

وی گفت: مذاکرات سیاسی گسترده‌ای در سال جاری با هیات اتصالات و وزارت ارتباطات عراق به منظور تسهیل ارتباطات اربعین داشتیم و با توافقات صورت گرفته، قیمت ارتباطات بین ایران و عراق و بالعکس کاهش یافت. آذری جهرمی افزود: براین اساس نرخ مکالمات صادره ایران به عراق از دقیقه‌ای ۳ هزار تومان به دقیقه‌ای ۹۰۰ تومان برای ایام اربعین حسینی کاهش یافت. وزیر ارتباطات ادامه داد: در ۱۰ نقطه از مسیر نجف به کربلا با همکاری شرکت‌های اینترنتی عراق،

وای فای رایگان برای زوار فراهم است و صحن حضرت زهرا (س) در ۲ روز آینده به وای فای مجهز خواهد شد. وی با اشاره به اینکه ظرفیت ارتباطی دو کشور به دو برابر گذشته ارتقا یافته است، خاطرنشان کرد: با افزایش نرخ ارز، استفاده از خدمات رومینگ و به ویژه رومینگ دیتا، بسیار گران خواهد بود و توصیه می‌شود زائران برای صرفه جویی در هزینه‌ها، حتما از سیم کارت‌های عراقی استفاده کنند.

ماهواره‌هایی به اندازه قرص نان به آسمان می‌روند

دیلی میل| یک استارت آپ کالیفرنیایی قصد دارد از اوایل تابستان ٢٠١٩ میلادی ماهواره‌هایی کوچک به اندازه یک قرص نان به فضا بفرستد.یک استارت اپ کالیفرنیایی قصد دارد ماهواره‌هایی کوچک به اندازه یک قرص نان را از ایالت ویرجینیا به مدار زمین ارسال کند.

این تلاش نشانگر افزایش تقاضا از سوی شرکت‌های مختلف و دولت‌هایی است که تمایل دارند کشتی‌ها، محصولات کشاورزی و وضعیت آب و هوا را از فضا رصد کنند. در همین راستا شرکت راکت لب اعلام کرده یک سکوی پرتاب در ساحل شرقی امریکا بسازد. این سکوی پرتاب در واحد نظامی Wallops ناسا ساخته می‌شود که هم‌اکنون ماموریت‌های ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌شود . راکت لب اخیرا نخستین پد پرتاب خود را در نیوزیلند ساخته است. به هر حال این ماهواره‌های کوچک چند سال دور زمین مدار می‌زنند و در نهایت پس از اتمام ماموریت در اتمسفر می‌سوزند. پیش بینی می‌شود ٢٦٠٠ ماهواره کوچک در ٥ سال آتی به فضا ارسال می‌شود. راکت لب تاکنون دو ماهواره را بطور آزمایشی به فضا ارسال کرده است. ماموریت آتی راکت لب در ماه نوامبر از نیوزلند انجام می‌شود. اما پرتاب ماهواره از ایالت ویرجینیا در امریکا از اوایل تابستان ٢٠١٩ آغاز می‌شود.

کاربران اپل می‌توانند اطلاعات خود را تغییر دهند

دیلی میل| اپل پورتالی راه‌اندازی کرده که به کاربرانش اجازه می‌دهد اطلاعاتی که از آنها جمع‌آوری می‌شود را بررسی، اصلاح یا حذف کنند.

اپل به کاربران خود اجازه می‌دهد هرگونه اطلاعاتی از آنان جمع‌آوری شده را دانلود کنند.

اپل یک پورتال حریم شخصی برای کاربران امریکایی خود ارایه کرده که به آنان اجازه می‌دهد کپی از اطلاعات خود را درخواست کنند، اشتباهات را تصحیح کنند یا حتی حساب کاربری اپل خود را حذف کنند.

این درحالی است که یک پورتال حریم خصوصی برای کاربران اروپایی در ماه مه ‌راه‌اندازی شد.

 این بخشی از اقدامات اپل درجهت عمل به قانون حفاظت از اطلاعات اتحادیه اروپا (GDPR) است. این قانون شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا ابزارهایی برای حفاظت از کاربران و اطلاعاتشان فراهم کنند.

به هرحال علاوه بر کاربران امریکایی، کاربران کانادایی، استرالیایی و نیوزیلندی نیز می‌توانند از این پورتال استفاده کنند. کاربران می‌توانند اطلاعات جمع‌آوری شده را مشاهده و بررسی کنند. این اطلاعات شامل مواردی مانند تصاویر، اطلاعات ‌ای کلود، اطلاعات تقویم، اسناد، خرید از اپ استور، تاریخچه تعمیر دستگاه و اطلاعات دیگر است.

 

ارسال نظر