اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۵۳۵

قابلیت‌های جدید در نسخه‌های موبایلی مایکروسافت آفیس

فون آرنا| مایکروسافت اعلام کرده که قصد دارد در ماه جاری میلادی به نسخه‌های موبایلی اپلیکیشن مایکروسافت آفیس قابلیت‌های جدیدی اضافه کند.

 نرم‌افزار مایکروسافت آفیس که یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین برنامه‌های کاربران رایانه و موبایل است، حالا بر اساس اعلام رسمی مایکروسافت به عنوان شرکت توسعه‌دهنده آن، نسخه‌های موبایلی آفیس یعنی اندروید و iOS در ماه جاری میلادی (اکتبر) میزبان قابلیت‌های جدیدی خواهد بود که به کاربران اجازه می‌دهد کارهای موردنیاز خود را با استفاده از این اپلیکیشن، سریع‌تر و راحت‌تر انجام دهند.

کاربران گوشی‌های اندرویدی تنها در برنامه‌های اکسل (Excel)، وان نوت (OneNote) و اوت‌لوک (Outlook) شاهد تغییرات و امکانات جدیدی هستند، این در حالی است که کاربران iOS علاوه بر این برنامه‌ها، در ورد (Word) و پاورپوینت (PowerPoint) نیز شاهد این قابلیت‌های جدید خواهند بود.

یک ربات در پارلمان انگلیس حاضر می‌شود

تلگراف| قرار است برای نخستین بار در سه شنبه هفته آتی یک ربات در پارلمان انگلیس حاضر شود تا قابلیت‌های ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی در عرصه‌های مختلف مانند کمک به سالمندان و آموزش کودکان را نمایش دهد.

 رباتPepper بخشی از یک پروژه تحقیقاتی بین‌المللی است که با هدف توسعه نخستین ربات‌های هوشمندی اجرا می‌شود که به افراد سالمند کمک می‌کنند. روز سه شنبه آتی کمیته آموزشی پارلمان انگلیس از پپر سوالاتی می‌پرسد که به توسعه هوش مصنوعی مرتبط است. همچنین وزرای این کشور نتیجه همکاری این ربات با دانشجویان دانشگاهMiddlesex را بررسی می‌کنند. این همکاری مربوط به تحقیقات درباره استفاده از ربات‌ها در آموزش کودکان دبستانی است.

 همچنین در این دیدار قابلیت‌های ربات برای وزرا نمایش داده می‌شود و آنها شیوه کمک پپر به سالمندان را مشاهده می‌کنند.

سریع‌ترین دوربین دنیا ساخته شد

گیزمگ| گروهی از محققان دوربینی ساختند که می‌تواند در عرض یک ثانیه، ۱۰ تریلیون فریم را ضبط کند.

تماشای ویدئوهای «حرکت آهسته»

(Slow-motion) همواره سرگرم‌کننده بوده است. این سبک فیلم‌برداری در هر ثانیه هزاران فریم را به ثبت می‌رساند.

در این روش فیلمبرداری فیلم با سرعت معمولی فیلمبرداری می‌شود و در زمان نمایش سرعت پخش آن را کاهش می‌دهند.

حال محققان «موسسه فناوری کالیفرنیا» (Caltech) و « INRS» موفق به ساخت سریع‌ترین دوربین دنیا شدند.

این دوربین می‌تواند در هر ثانیه ۱۰ تریلیون فریم را ضبط کند و به اندازه‌ای سریع است که بتواند واکنش  بین ماده و نور را در محدوده «نانومقیاس» (محدود اندازه بین یک تا صد نانومتر) به ثبت برساند. سال گذشته این رکورد متعلق به یک تیم سوئدی بود که دوربینی ساختند که قادر به ثبت ۵ تریلیون فریم در ثانیه بود.

این در حالی است که این دوربین جدید در محدوده «نانو مقیاس» وضوح زمانی بالاتری نیز دارد. «وضوح زمانی» یا «قدرت تفکیک زمانی» به توانایی یک سیستم برای متمایزسازی جزییات یک کمیت سنجشی از نظر زمانی در یک سیگنال می‌گویند. تیم تحقیقاتی این پروژه معتقدند: دوربین ساخت آنها می‌تواند وقایعی خاص در علوم زیستی و فیزیک را به ثبت برساند.این تیم تحقیقات خود برای ساخت دوربین‌های سریع‌تر را ادامه خواهند داد.

اپل حمله هکری چینی‌ها را رد کرد

آسین ایج| مدیر ارشد امنیتی اپل به کنگره امریکا گفته که هیچ نشانه‌ای از انتقال مشکوک اطلاعات از این شرکت یا حمله هکری به آن وجود ندارد.

مدیر ارشد امنیتی اپل به کنگره امریکا گفته که هیچ نشانه‌ای از انتقال مشکوک اطلاعات از این شرکت یا حمله هکری به آن وجود ندارد. در روزهای اخیر رسانه‌های غربی اخبار متنوعی را در مورد حمله هکری چینی‌ها به شرکت‌های بزرگ فناوری امریکایی و انتقال حجم گسترده‌ای از اطلاعات از آنها منتشر کرده‌اند. بر اساس نامه‌ای که اپل برای کنگره و سنای امریکا ارسال کرده، این شرکت در مورد ادعاهای یادشده بطور کامل تحقیق کرده و هیچ نشانه‌ای از حمله هکری پیدا نکرده است. پیش از این بلومبرگ با انتشار گزارشی مدعی شده بود هکرهای چینی با کاشت تراشه آلوده در درون رایانه‌های سرور متعلق به شرکت‌های بزرگ فناوری امریکایی داده‌های حساسی را از آنها سرقت کرده‌اند.

در بخشی از نامه اپل به کنگره امریکا در این مورد آمده است: اپل با ابزار امنیتی متنوع خود بطور مرتب ترافیک سرورهای خود را رصد می‌کند تا در صورت وجود بدافزار یا دیگر فعالیتهای مشکوک از موضوع مطلع شود. در عین حال بلومبرگ کماکان بر صحت گزارش خود اصرار دارد و می‌گوید یافته‌های آن ناشی از اطلاعات دریافتی از 17 منبع ناشناس است.

 

 

ارسال نظر