رویداد

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۲۸۳
رویداد

سهم مرورگر مایکروسافت به زیر ۱۰ درصد کاهش یافت

کامپیوترورلد| برای اولین بار در تاریخ سهم مرورگر اینترنتی مایکروسافت در دنیای مجازی به زیر ۱۰ درصد کاهش یافت. این در حالی است که این مرورگر زمانی حاکم مطلق عرصه وب بود.

یافته‌های موسسه نت اپلیکیشن نشان می‌دهد مرورگر اینترنتی ( Internet Explorer (IE ماه گذشته توسط ۹.۹۴ درصد کاربران وب مورد استفاده بوده است.

۸۳ درصد از این افراد از IE ۱۱ که آخرین نسخه عرضه شده از مرورگر ۲۳ ساله مایکروسافت است، استفاده می‌کنند. مرورگر IE ۱۱ روی ویندوزهای ۷ و ۱۰ مورد استفاده قرار گرفته است.

نکته قابل تامل اینکه مرورگر جدیدتر مایکروسافت موسوم به Edge که مرورگر پیش فرض ویندوز ۱۰ است نیز محبوبیت زیادی ندارد و تعداد کل کاربران این مرورگر و مرورگر IE در مجموع در ماه اکتبر به ۱۴ درصد رسیده که نسبت به ماه سپتامبر ۱.۱ درصد کاهش نشان می‌دهد. این کاهش در ۱۸ سال گذشته بی سابقه بوده است.

پیش بینی می‌شود تعداد کل کاربران این دو مرورگر تا جولای سال ۲۰۱۹ به زیر ۱۰ درصد سقوط کند. در این بررسی مرورگر کروم با کسب سهم ۶۶.۳ درصدی از کل کاربران وب رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

پیش بینی می‌شود این رقم تا ژانویه سال ۲۰۲۰ به ۷۵ درصد افزایش یابد. رتبه دوم نیز با سهم ۹.۶ درصدی متعلق به مرورگر فایرفاکس است.

هدست واقعیت مجازی با دقت چشم انسان

تلگراف| شرکت زیمنس در یک استارت‌آپ فنلاندی سرمایه‌گذاری کرده که قصد دارد هدست واقعیت مجازی با دقتی نظیر چشم انسان برای صنایع سنگین بسازد. وضوح این هدست در هر چشم ۵۰ مگاپیکسل است.

شرکت زیمنس ۳۱ میلیون دلار در استارت‌آپ Varjo سرمایه‌گذاری کرده تا هدست‌های واقعیت مجازی با دقتی نظیر چشم انسان برای صنایع سنگین بسازد.

 البته علاوه بر زیمنس شرکت Atomico نیز در این استارت‌آپ  فنلاندی سرمایه‌گذاری کرده است. Varjo هم اکنون با شرکت‌های بزرگی مانند ایرباس، آئودی، فولکس واگن و Saab همکاری می‌کند.

به هرحال استارت‌آپ مذکور ادعا می‌کند هدست‌های آن دقت زیادی دارند. بطور دقیق دقت هدست در هر چشم ۵۰ مگاپیکسل است که ۲۰ برابر بیشتر از دقت نمونه‌های موجود در بازار است.

Varjo تصمیم دارد کارمندان خود را از ۸۰ نفر به ۲۰۰ نفر برساند و نخستین نسخه از هدست مذکور را سال آتی ارایه کند. شرکت‌های بزرگ صنعتی می‌توانند با کمک فناوری واقعیت مجازی با چنین دقتی، میلیون‌ها دلار در طراحی محصولات جدید صرفه‌جویی کنند.

استارت‌آپ Varjoدر هر هدست از ۲پنل برای هر چشم استفاده می‌کند. این درحالی است که بیشتر هدست‌های واقعیت مجازی فقط یک پنل برای هر چشم استفاده می‌کنند.

مهندسان سابق نوکیا و مایکروسافت این استارت‌آپ را راه‌اندازی کرده‌اند و بسیاری از آنها درتوسعه هدست هولو لنز شرکت داشته‌اند.

شارژ تلفن همراه با کمک بشقاب پنیر

کیک‌استارتر| یک شرکت امریکایی، یک پنل خورشیدی برای شارژ دستگاه‌های هوشمند ارایه داده که به یک بشقاب صبحانه شباهت دارد.

شرکت امریکایی «یولک» (YOLK)، فناوری جدیدی برای شارژ ابزار هوشمند با انرژی خورشیدی ارایه داده است. این فناوری، یک پنل خورشیدی به شکل یک بشقاب صبحانه است که ابزار همراه آن، با انرژی خورشیدی شارژ می‌شوند.

در این بشقاب یک پورت USB به شکل پنیر «بری» (brie) قرار دارد که به یک پاور بانک به شکل بطری شیر، متصل می‌شود. همچنین در بشقاب، یک اسپیکر به شکل پنیر سوییسی، یک فانوس به شکل پنیر ریکوتا و یک شمع پلاسمایی به شکل پنیر کاکیوکاوالو قرار گرفته‌اند.

بشقاب پنیر، انرژی خورشیدی را جذب و در پاور بانک بطری شیر ذخیره می‌کند. آهن‌رباها و ابزار اتصال ویژه، می‌توانند بطری شیر را به هر کدام از پنیرهای موجود در ظرف متصل و آنها را شارژ کنند.

این بشقاب می‌تواند پنج ولتاژ تا 1.2 آمپر انرژی تولید کند که برای شارژ یک تلفن همراه مناسب است.

کاربران می‌توانند بشقاب پنیر خورشیدی را به پنجره، کیف رودوشی، کوله‌پشتی و یا هر نقطه دیگری که در معرض نور آفتاب قرار دارد، متصل کنند.با استفاده از این ابزار، می‌توان تلفن همراه را با زاویه پنج، 30 یا 60 درجه در معرض نور خورشید قرار داد.پاور بانک بطری شیر، قابل اتصال به هر یک از پورت‌های پنیر شکل است و با وجود آن، نیازی نیست که کاربر نگران شارژ ابزار هوشمند خود باشد.

 

 

ارسال نظر