اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۱۴ - ۰۰:۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۳۱۰۱۲

قابلیت جدید توییتر برای کاهش مصرف دیتا

انگجت | به تازگی توییتر قابلیت جدیدی را اضافه کرده است که به کاربران کمک می‌کند مصرف اینترنت خود را کاهش دهند.

 بسیاری از کاربران وقت زیادی را صرف شبکه‌های اجتماعی مختلفی مانند توییتر، اینستاگرام و... می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود روزانه اینترنت زیادی را مصرف کنند، اما به تازگی توییتر قابلیت جدیدی را به اپلیکیشن خود افزوده است که به کاربران کمک می‌کند مصرف دیتای خود را کنترل کنند.

این ویژگی جدید در قالب گزینه‌ای به نام

 Data Saver به اپلیکیشن توییتر اضافه شده است. زمانی که کاربران این گزینه را فعال می‌کنند ویدیوها به صورت خودکار پخش نخواهند شد و همچنین تصاویر با کیفیت پایین برای کاربران باز می‌شود تا اینترنت کمتری مصرف شود.جهت فعالسازی این قابلیت لازم کاربران به قسمت  Setting در توییتر بروند و گزینه Data Usage را فعال کنند. این ویژگی در حال حاضر برای کاربران اندروید و iOS فعال است .

سرقت رازهای تجاری  اپل و آمازون توسط چین

دیجیتال ترندز| گزارشی جدید ادعا می‌کند چین با استفاده از تراشه‌هایی به اندازه نوک مداد، رازهای تجاری اپل و آمازون را سرقت کرده است.

«بلومبرگ بیزینس ویک» در گزارشی جدید ادعا می‌کند چین اپل، آمازون و پیمانکاران دولتی امریکا را هک کرده است. هرچند به نظر نمی‌رسد در این عملیات اطلاعات مشتریان سرقت شده باشد، چین با استفاده از میکروتراشه‌های بسیار کوچک رایانه‌ها را هک کرده و رازهای تجاری شرکت‌های امریکایی را سرقت کرده است.

تراشه‌های به کار رفته در این عملیات‌های هک به اندازه نوک مداد بوده‌اند و به سرور مادربورد‌های متعلق به شرکت Supermicro اضافه شده بودند. این سرورها در «خدمات وب آمازون» و اپل به کارگرفته شده‌اند.

این اقدام فراتر از هک‌های مبتنی بر نرم افزار است. در گزارش اصلی آمده است: به نظر

می‌ر سد جاسوسان چینی مجرایی ایده آل برای سرقت اطلاعات یافته‌اند.  این در حالی است که اپل بطور رسمی این گزاش را رد می‌کند. همچنین هرگونه همکار با اف بی‌آی در این باره را نیز انکار می‌کند. آمازون نیز ادعا می‌کند هیچ شواهدی مبنی بر وجود تراشه‌های بد نیافته است. از سوی دیگر شرکت Supermicro نیز هرگونه دخالت در چنین عملیاتی را رد می‌کند.این شرکت یک تولید‌کننده کوچک در چین است.

حذف فایل‌های شخصی کاربران با آپدیت ویندوز 2018

اسلش گیر| کامپیوتر‌ها بخشی جدانشدنی از زندگی حرفه‌ای و شخصی ما شده‌اند. به حدی که حالا انتظار داریم نرم افزار‌ها حافظان قابل اطمینانی برای فایل‌های شخصی‌مان باشند. اپلیکیشن‌ها و فایل‌های سیستمی ممکن است ایجاد شوند و بعد از بروز مشکلاتی مجبور به حذف آنها شویم که امری طبیعی ست اما هرگز نمی‌خواهیم فایل‌های شخصی‌مان از بین بروند.

به نظر می‌رسد که یکی از مهندسین مایکروسافت این موضوعات را از یاد برده است چرا که برخی از افراد اعلام کرده‌اند که بعد از آپدیت به آخرین بروزرسانی ویندوز ۱۰، عکس‌ها و ویدیو‌های شخصی‌شان حذف شده است.

بیشتر این فایل‌های حذف شده در مسیر Documents و فولدر Pictures ذخیره شده بودند و قربانیان این اتفاق بر این عقیده‌اند که این فایل‌ها قبل از انجام بروزرسانی ویندوز ۱۰ در مسیر یاد شده قرار داشته. البته هنوز ادله محکمی وجود ندارد که بتوان مقصر اصلی این اتفاق را بروزرسانی ویندوز ۱۰ دانست اما مایکروسافت پیش از این اعلام کرده بود همه فایل‌ها از طریق OneDrive روی فضای ابری ذخیره می‌شوند. اما به نظر می‌رسد این ویژگی به خوبی کار نمی‌کند.

پهپاد جدید دیزنی با قابلیت رنگ‌آمیزی هوشمندانه

دیجیتال ترندز|در تازه‌ترین ایده‌ای که از آزمایشگاه‌های دیزنی بیرون آمده بیشتر از آنکه سرگرمی محور باشد، به درد کارهای نگهداری از بناها و وسایل سرگرمی می‌خورد.

PaintCopter همان‌طور که از نامش برمی‌آید پهپادی با قابلیت اسپری کردن رنگ است که به خاطر هوشمندی‌اش، نه تنها در رنگ آمیزی سطوح تخت، بلکه در طراحی اشیای سه بعدی هم کاربرد دارد. ایده کلی این ست که با سپردن رنگ آمیزی یک سطح به پهپادها، دیگر نیازی به داربست‌های فلزی نیست، وقت کمتری صرف می‌شود و امنیت کارکنان نیز به خطر نمی‌افتد.

این پهپاد چهار پره -که در واقع مدلی دستکاری شده از پهپاد DJI Matrice 100 است- به جای باتری به صورت مستقیم و با کابل به یک منبع انرژی روی زمین متصل می‌شود و تا زمانی که رنگ آمیزی به پایان نرسد، فرود نخواهد آمد. به همین ترتیب، به جای پر کردن دایمی مخزن رنگ، پهپاد دیزنی به صورت مستقیم به کانتینری بزرگ متصل می‌شود.

اما موضوع فقط درباره فرستادن پهپادها به نقطه‌ای مرتفع و فشردن دکمه رنگ آمیزی نیست. تکنولوژی محققان دیزنی ساخته شده تا پهپاد قادر به انجام کارهای خود به صورت خودکار باشد.

 

ارسال نظر