کلاهبرداری در شبکه‌های مجازی با وعده آیفون

۱۳۹۷/۰۷/۱۴ - ۰۰:۰۷:۲۴
کد خبر: ۱۳۱۰۰۸
کلاهبرداری در شبکه‌های مجازی با وعده آیفون

ایسنا | کلاهبرداران اینترنتی در فضای مجازی با ایجاد صفحات و کانال در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه در تلگرام و اینستاگرام با عنوان‌های مختلف مانند چالش آیفون و جوایز نفیس، به کلاهبرداری اقدام می‌کنند.

 با افزایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، شیوه‌های جدید کلاهبرداری هم ظاهر می‌شود. در شگردی جدید، کاربران به چالش عکس در تلگرام دعوت می‌شوند و می‌توانند با ارسال یک عکس به مدیر کانال در مسابقه شرکت کنند و گفته می‌شود درصورت اخذ امتیاز بالا، جوایز نفیسی از قبیل تلفن همراه اعطاء خواهد شد.

درصورتی که‌ طی بررسی‌های صورت‌گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شده که بسیاری از این صفحات و کانال­‌ها جعلی بوده و هیچ گونه ارسال جوایزی ندارند. آنها به همه کاربران پیام می‌­دهند که برنده جایزه شده‌­اند و جهت ارسال جایزه درخواست واریز مبلغی را از کاربران دارند و سپس بعد از اخذ وجه آنها را فریب داده و پاسخگو نیستند.کاربران نباید به اینگونه تبلیغات جوایز در فضای مجازی توجه کنند، زیرا این امکان وجود دارد که کلاهبردان با فریب کاربران جهت دریافت مبلغ ارسال جایزه آنها را به درگاه جعلی پرداخت اینترنتی هدایت کنند و اطلاعات بانکی آنها را به سرقت ببرند و حساب فرد را خالی کنند.همچنین لازم است هنگام هرگونه پرداخت مراقب سایت‌های جعلی پرداخت (فیشینگ) باشند. مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی افراد هستند.

 

ارسال نظر