اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۹۲۳

رونمایی هدفونی که صدای محیط را حذف می‌کند

ورج |  مایکروسافت به‌تازگی از یک هدفون جدید رونمایی کرده که به کاربرانش اجازه می‌دهد صدای محیط پیرامون خود را حذف کرده و تنها از صدای موسیقی لذت ببرند.

با توجه به آنکه این روزها ابزار و گجت‌های هوشمند متعددی توسط شرکت‌های تکنولوژی مختلف رونمایی می‌شوند، به‌تازگی شرکت مایکروسافت از یک هدفون جدیدی تحت عنوان سرفیس هدفون (Surface Headphones) پرده‌برداری کرده است که از مهم‌ترین قابلیت‌های آن می‌توان به امکان خاموش و حذف کردن صدای محیط اطراف اشاره کرد. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند بدون اصوات مزاحمی که در محیط پیرامون خود می‌شنوند، به صدای موسیقی و آهنگ موردنظر خود گوش فرا دهند و از آن لذت بیشتری ببرند.

این هدفون همچنین وایرلس و بی‌سیم بوده و از قابلیت adjustable noise cancellation نیز بهره می‌برد تا تمامی نویزهای ممکن موجود در فایل موسیقی موردنظر خود را حذف کنند و صدای آهنگ با کیفیت‌تری را بشنوند.

کاربران به‌منظور حذف صدای محیط اطراف خود تنها کافی‌ است دایره چرخنده‌ای که روی گوشی سمت چپ هدفون سرفیس مایکروسافت وجود دارد، را اندکی به سمت راست بپیچانند تا بتوانند صدای با‌کیفیت‌تر و بهتری را بشنوند.

طراحی یک باتری خاص برای فناوری‌های پوشیدنی

پژوهشگران «موسسه فراونهوفر» (Fraunhofer Institute) در آلمان یک راه برای قرار دادن باتری‌های متراکم در دستگاه‌های انعطاف‌پذیر مثل دستبندهای پوشیدنی توسعه داده‌اند. این باتری قدرت لازم پشتیبانی از فناوری‌های پوشیدنی پزشکی که توسط نسل جدید دستگاه‌های چندحسگره پرقدرت مورد نیاز است را فراهم می‌کند.

پژوهشگران نمونه اولیه یک دستبند را که دارای ظرفیت ۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت و ۱.۱ وات ساعت است، توسعه داده‌اند. با استفاده از این باتری می‌توان قدرت ساعت‌های هوشمند و فناوری‌های پوشیدنی را بطور قابل‌توجهی برای مدت طولانی افزایش داد.

علاوه بر این، از آنجا که باتری به عنوان بند عمل می‌کند، فضای بیشتری در دستگاه‌هایی مانند ساعت‌های هوشمند وجود دارد که می‌توانند به الکترونیک اضافی اختصاص داده شوند، و این باعث می‌شود که آنها قدرت بیشتری داشته باشند.

گزارش یک نقص جدید

یک آسیب‌پذیری از ماه آگوست ۲۰۱۴ با نسخه ۳,۱۶ کرنل لینوکس پا به عرصه ظهور گذاشت که از آن می‌توان برای حملات DoS یا اجرای کد مورد نظر با دسترسی سطح مدیر در سیستم آسیب‌دیده استفاده کرد. در گزارش منتشره توسط گروه Google Project Zero جزئیاتی از آسیب‌پذیری use-after-free با شناسه

CVE-۲۰۱۸-۱۷۱۱۹۲ در کرنل لینوکس ارایه شده است. تیم توسعه‌دهنده کرنل لینوکس پس از دریافت گزارش این نقص، آن را بعد از دو روز حل کرده‌اند. پژوهشگران کد اثبات مفهومی (PoC) برای این آسیب‌پذیری ارایه داده‌ و اعلام کرده‌اند که برای استفاده از این نقص نیاز به زمان بالایی است و فرآیندهایی که منجر به این آسیب‌پذیری می‌شوند، لازم است مدت زمان طولانی اجرا شوند.

اما پژوهشگران اخیرا هشدار داده‌اند که احتمال این وجود دارد که مهاجمان در تلاش برای استفاده از این آسیب‌پذیری باشند و نگرانی از اینجا ناشی می‌شود که توسعه‌دهندگان توزیع‌های لینوکس به‌روزرسانی‌های کرنل را خیلی سریع ارایه نمی‌دهند که این امر می‌تواند کاربران را در معرض حمله قرار ‌دهد. از این رو پیکربندی یک کرنل امن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برخی تنظیمات نظیر kernel.dmesg_restrict می‌تواند مفید باشد.

افزایش امنیت موبایل با یک اپلیکیشن

فون آرنا |  اپلیکیشن جدیدی تحت‌عنوان NYC Secure برای کاربران نیویورکی منتشر شده تا بتوانند به وسیله آن، امنیت سایبری گوشی‌های آیفون و اندرویدی خود را افزایش دهند.

پس از صدور دستور ویژه شهردار نیویورک به‌منظور افزایش و ارتقای امنیت سایبری شهروندان و کاربران ساکن در این شهر، حالا به نظر می‌رسد که این دستور به مرحله اجرایی رسیده و اپلیکیشن موبایلی برای کاربران گوشی‌های اندرویدی و آیفون منتشر شده است تا به آنها امکان بدهد به‌صورت آنلاین از اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خود در فضای مجازی محافظت کنند. این اپلیکیشن که NYC Secure نام دارد، به‌صورت اختصاصی برای شهروندان و کاربران نیویورکی توسعه داده شده و هیچ نیازی به اتصال به اینترنت ندارد. این اپلیکیشن به کاربران موبایل هشدار می‌دهد که هنگام اتصال به مودم‌های ناشناس و اینترنت وایرلس که احتمال آلودگی آن به بدافزار و ویروس‌های رایانه‌ای وجود دارد، بیشتر مراقب اطلاعات خصوصی خود باشند و درصورت شناسایی بدافزار هنگام دانلود فایل یا برنامه خاصی، از آنها می‌خواهد که از دانلود و نصب اپلیکیشن یا فایل‌های موردنظر انصراف دهند.

نصب، دانلود و استفاده از این اپلیکیشن امنیتی به‌صورت کاملا رایگان است و کاربران قادر خواهند بود با دریافت این برنامه تنها ظرفیت ۴ الی ۶ مگابایت  روی اندروید و ۳ الی ۵ مگابایت روی سیستم عامل iOS را اشغال کرده و از آن به‌منظور ارتقای سطح امنیتی گوشی هوشمند خود بهره‌مند شوند.

 

 

ارسال نظر