اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۷۶۳

همکاری ژاپن و امریکا برای اکتشاف در ماه

سی نت| یک استارت آپ ژاپنی با اسپیس ایکس قراردادی امضا کرده تا تجهیزات رباتیک را برای اکتشاف به ماه بفرستد. اسپیس ایکس قراردادی با یک استارت آپ ژاپنی امضا کرده تا همراه موشک فالکون۹ چند ربات را به ماه ارسال کند. استارت آپ Ispace تصمیم دارد در ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی تجهیزاتی را برای اکتشاف ماه همراه موشک اسپیس ایکس به فضا بفرستد. نخستین ماموریت شامل ارسال یک لندر (فضاپیمایی که روی سطح سیاره فرود می‌آید) به مدار ماه است. در ماموریت دوم لندر روی سطح ماه فرود می‌آید و با کمک دو کاوشگر اطلاعات جمع‌آوری می‌کند.تاکشی هاکامادا مدیر ارشد اجرایی این استارت آپ می‌گوید: ماهم در رویای اسپیکس ایکس سهیم هستیم تا انسان بتواند در فضا زندگی کند.استارت آپ مذکور با ۶۵ کارمند در ژاپن، لوگزامبورگ و امریکا مقرهایی دارد.

تشخیص سلامت آب با گوشی هوشمند

ساینس| گروهی از پژوهشگران دانشگاه  هیوستون   امریکا سیستم جدیدی برای گوشی‌های هوشمند طراحی کرده‌اند که می‌توان میزان سلامت آب را با آن تشخیص داد.برنامه جدیدی از دانشگاه  هیوستون   (Houston) می‌تواند راه‌حلی کم‌هزینه برای ساکنین مناطقی باشد که به آب سالم دسترسی ندارند و مایل به شناسایی اینکه آیا آب آشامیدنی آنها حاوی سطوح خطرناک سرب است یا خیر، هستند.به گفته تیم توسعه‌دهنده، همه‌چیزی که این سیستم لازم دارد، یک گوشی هوشمند و یک لنز کم هزینه ساخته شده با یک چاپگر جوهر افشان است و می‌تواند سلامتی افراد را تامین کند.این سیستم در اصل برای مردم شهر فلینت در ایالت میشیگان امریکا طراحی شده است، چرا که از چهار سال پیش که منبع تامین آب خود را عوض کردند، سرب در آب آشامیدنی این شهر دیده می‌شود و خطراتی برای بیش از 100 هزار ساکن این منطقه به وجود آورده است.مشکل در حدی بود که حتی الون ماسک هم اعلام کرد می‌خواهد یک راه‌حل برای تصفیه آب این منطقه پیدا کند.اما هنوز ساکنان این منطقه از آب معدنی و فیلترهای قوی برای تصفیه آب لوله‌کشی استفاده می‌کنند و قول داده شده است که این مشکل بعد از 2020 حل شود.

ارسال افکار بین 3 مغز برای اولین بار در دنیا

انگجت | پژوهشگران دانشگاه  واشنگتن   موفق شدند یک شبکه مغزی بسازند که مغز سه نفر را با یکدیگر ارتباط می‌دهد و این سه نفر می‌توانند افکار مغزی خود را به یکدیگر ارسال کنند.

محققان دانشگاه  واشنگتن   (Washington) پیش از توانسته بودند دو مغز را با یکدیگر ارتباط دهند و تجربه‌هایی را در این حوزه به دست آورند.

حال این محققان یک شبکه ارتباط مغزی به نام  BrainNet   توسعه داده‌اند که مغز سه نفر را با یکدیگر مرتبط می‌سازد.این سه نفر می‌توانند از طریق این شبکه افکار خود را به یکدیگر ارسال کنند.  BrainNet   متشکل از ترکیبی از  نوارهای مغزی   (الکتروانسفالوگرام) است تا فعالیت‌های الکتریکی و تحریکات مغناطیسی مغز را ثبت کند. نوار مغزی  سیگنال‌های الکتریکی مغز را با استفاده از ۲۱ الکترود که به ترتیب خاصی در سطح سر نصب می‌شوند ثبت می‌کند. منحنی‌های حاصل از الکترو انسفالوگرام شاخص بسیار حساسی از درجه هوشیاری و اندازه‌گیری تغییرات میزان هوشیاری در طول دوره خواب طبیعی یا در بیماری‌های مغزی به شمار می‌آید.در این شبکه مغزی تنها یک نفر می‌تواند اطلاعات را هم دریافت کند و هم ارسال کند. دو نفر نیز می‌توانند افکار خود را ارسال کنند. ارتباط مغزی این افراد تله‌پاتی  نیست و به یک عامل خارجی نیاز دارد.

حملات هکری شبکه بانکی برزیل را فلج کرد

زددی نت| طی دو ماه اخیر، دی ان اس بیش از صدهزار روتر در برزیل به علت حمله هکری تغییر کرده تا کاربران خدمات بانکداری الکترونیک به سمت سایت‌های کلاهبردار هدایت شوند.نکته جالب این است که تغییر مسیر کاربران اینترنت تنها در زمانی صورت می‌گیرد که آنها تلاش می‌کنند به سایت‌های بانک‌های برزیلی مهاجرت کنند تا از خدمات الکترونیکی استفاده کنند.کارشناسان امنیتی می‌گویند همین مساله نشان می‌دهد حمله یادشده کاملا برنامه‌ریزی شده بوده و با هدف سرقت پول از حساب‌های بانکی میلیون‌ها برزیلی طراحی شده است.درحدود ۸۸ درصد از روترهای دستکاری شده در داخل خاک برزیل قرار دارند و تلاش برای سوءاستفاده از آنها از اواسط ماه آگوست آغاز شده است. اولین بار یک شرکت امنیتی به نام Radware حملات یادشده را شناسایی کرد.بررسی‌های مستقل یک شرکت امنیتی چینی به نام Qihoo ۳۶۰ نشان می‌دهد هکرها با اسکن کردن آدرس‌های‌آی پی مورد استفاده روترها، موارد بدون کلمه عبور یا دارای کلمات عبور ضعیف را شناسایی می‌کنند و سپس با دسترسی به تنظیمات روترها و جایگزینی دی ان اس سرورهای تحت کنترل خود موارد پیش فرض حملات خود را انجام می‌دهند.تا به حال ۵۲ سایت آلوده که کاربران برزیلی به سمت آنها هدایت شده‌اند، شناسایی شده که همگی شباهت‌های بسیار زیادی به سایت‌های بانکداری الکترونیک موسسات مالی و اعتباری مشهور این کشور دارند. عامل یا عوامل این حملات هنوز شناسایی نشده‌اند.

 

ارسال نظر