اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۰۸ - ۰۰:۴۰:۲۴
کد خبر: ۱۳۰۵۹۶

بررسی مذاکرات پنهانی دولت با مدیر تلگرام در مجلس

مهر| موضوع مذاکرات پنهانی دولت با مدیر شبکه پیام رسان تلگرام، به درخواست تعدادی از نمایندگان، در کمیسیون صنایع مجلس بررسی می‌شود.

 کمیسیون صنایع مجلس این هفته سه‌شنبه

۱۰ مهرماه در کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات، «بررسی مذاکرات پنهانی دولت با مدیر شبکه پیام رسان تلگرام» را در دستور کار قرار داده است. این موضوع به دنبال رسیدگی به درخواست تعدادی از نمایندگان مبنی بر تهیه گزارش نظارتی براساس ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد.

 دهم اردیبهشت امسال، بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران، دستور مسدودسازی پیام رسان تلگرام را صادر کرد.

خردادماه امسال محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در پاسخ به اخبار منتشر شده از مذاکره دولت ایران با تلگرام، گفت که «این مذاکرات محرمانه و مخفیانه نبوده و با اطلاع دادستان وقت و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه انجام شد.»

بیشترین سلفی مرگبار در ۴کشور

دیلی میل| تحقیقی جدید نشان می‌دهد تعداد قربانیان عکس سلفی در مناطق خطرناک در حال افزایش است. همچنین بیشترین مرگ‌های مرتبط با سلفی در هند، روسیه، امریکا و پاکستان اتفاق افتاده است.

طبق گزارشی جدید تعداد افرادی که هنگام سلفی گرفتن در اماکن خطرناک کشته می‌شوند، درحال افزایش است. از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون بطور متوسط سالانه ۴۳ نفر هنگام گرفتن سلفی‌های خطرناک کشته ‌شده‌اند. دلیل عمده مرگ این افراد نیز سقوط از بلندی و غرق شدن است.آگام بانسال از موسسه علوم پزشکی هند و مولف ارشد این تحقیق می‌گوید: عکس‌های سلفی به تنهایی خطرناک نیستند اما رفتارهای همراه این شیوه عکاسی، آن را خطرناک می‌کند. باید درباره برخی رفتارهاو اماکن خطرناک به افراد آموزش داد.به گفته او مناطق «سلفی ممنوع» باید در اماکن نزدیک آب، قله‌ها و تمام ساختمان‌های بلند ایجاد شود. به این ترتیب مرگ‌های مرتبط با سلفی کمتر می‌شود.

اعلام برنامه «ناسا» برای بازگشت به ماه

گیزمگ| آژانس فضایی امریکا برنامه فضایی جدید خود برای بازگشت به کره ماه و ماموریت‌های فضای عمیق را در پی دستور دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا اعلام کرد.

ناسا یک طرح کلی از اهداف خود را برای شش سال آینده و فراتر از آن ارایه کرده است.این طرح شامل تجاری‌سازی مدار زیرین زمین، بازگشت و اقامت طولانی مدت فضانوردان ایالات متحده در ماه و آزمایش فناوری‌ها برای ماموریت‌های سرنشین‌دار به مریخ در آینده است.این طرح در قالب یک گزارش از کمپین بررسی اکتشافات ملی نشان می‌دهد که چگونه مشارکت دولت با شرکت‌های خصوصی به حفظ سلطه امریکا در فضا کمک خواهد کرد.این برنامه در واکنش به دستور دولت ترامپ مبنی بر تمرکز بیشتر آژانس فضایی به اکتشافات فضایی نوشته شده است.در دسامبر ۲۰۱۷ بود که دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا، خط مشی فضایی جدیدی را تصویب کرد که به دنبال آن، ناسا موظف است تا تمرکز و تلاش خود را روی اکتشافات فضایی بگذارد و باید مطالعات زمین و اقلیم را به سازمان ملی اقیانوس و اتمسفر امریکا (NOAA) و دیگر سازمان‌ها واگذار کند.براساس این گزارش، ناسا قصد دارد کمپین‌های اکتشافی جدید خود را پس از ۱۸ سال فعالیت مداوم در ایستگاه بین‌المللی فضایی (ISS) برپا کند. ناسا ایستگاه فضایی را یک آزمایشگاه کلیدی برای ساختن پایگاه‌های فضایی جدید، درک بهتر چگونگی اقامت انسان‌ها در فضا و تاثیرات آن روی بدن و توسعه فناوری‌های ناوبری و خلبانی که با ماموریت‌های فضای عمیق سازگار خواهد بود، می‌داند.

جست‌وجوی تصاویر در گوگل متحول می‌شود

فون آرنا| گوگل به‌منظور افزایش اعتبار نتایج جست‌وجوی خود، قصد دارد در بخش جست‌وجوی تصاویر گوگل اطلاعات مربوط به عکاس و نگارنده تصویر را نیز نمایش دهد.

‌ بسیاری از کاربران اینترنتی که به‌دنبال تصویر و عکس خاصی هستند، همواره از قسمت جست‌وجوی تصاویر در موتور جست‌وجوی گوگل بهره می‌برند و گوگل به آنها این امکان را می‌دهد تا با سرچ کردن یک کلیدواژه، به گستره وسیعی از تصاویر مشابه و موردنظر دسترسی یابند. حالا به‌نظر می‌رسد که گوگل تصمیم گرفته اطلاعات اعتباری، عکاس و ثبت‌کننده تصویر را در نتایج جست‌وجوی تصاویر درج کرده و به کاربران نمایش دهد.

گوگل با اعمال این تغییر و تحولات جدید قصد دارد به کاربران اطمینان بیشتری درباره جست‌وجوی تصاویر و عکس‌های موردنظرشان بدهد تا حق نشر و کپی‌رایت تصاویر نیز همچون بسیاری از آثار رسانه محفوظ بماند. گوگل در همین راستا قصد دارد وضعیت کنونی را تغییر داده و با سازمان‌های رسانه و تصویر CEPIC و IPTC وارد همکاری شود تا داده‌نمای مرتبط با حق‌نشر تصاویر را فراهم کند.

 

ارسال نظر