اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۰۷ - ۰۰:۲۶:۳۴
کد خبر: ۱۳۰۵۰۵

نامه وزیر صنعت  برای تنظیم بازار موبایل

فارس| وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور «جلوگیری از موازی‌کاری‌ها» و«مانور بیشتر دولت در کنترل نوسانات بازار گوشی‌تلفن همراه»، افزایش اختیارات وزارت ارتباطات برای تنظیم بازار موبایل را پیشنهاد داد.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای با موضوع تنظیم بازار گوشی تلفن همراه به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد داد که اختیارات وزارت ارتباطات برای تنظیم بازار موبایل افزایش پیدا کند.

«جلوگیری از موازی‌کاری‌ها»، «اشراف وزارت ارتباطات بر جزییات مربوط به امور بازار موبایل»، «مانور بیشتر دولت در کنترل نوسانات بازار موبایل» و «تمرکز وزارت ارتباطات بر امور بازار موبایل به دلیل مبارزه با قاچاق در اجرای طرح رجیستری و کنترل واردات آن» از مهم‌ترین دلایل وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تشکیل کارگروهی به ریاست وزیر ارتباطات و افزایش اختیارات آن وزارتخانه در تنظیم بازار گوشی‌تلفن همراه است.

در متن نامه محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت به محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آمده است: «با عنایت به غلبه موضوعات فنی و تخصصی گوشی‌ و لوازم جانبی تلفن همراه و اشراف آن وزارتخانه جزئیات امور مربوط به نیازهای عمومی، عرضه و تقاضای آن و همچنین تمرکز امور وارداتی و مبارزه با قاچاق در اجرای طرح رجیستری وکنترل واردات به منظور هماهنگی در اقدامات آتی و جلوگیری از تصمیمات موازی شایسته است تا تنطیم بازار گوشی‌تلفن همراه اعم از سیاست‌گذاری تامین، توزیع، کنترل موجودی و غیره در قالب کارگروهی به ریاست جنابعالی و نمایندگان سایر سازما‌های ذیربط و از جمله این وزارتخانه صورت پذیرد.»

 پیش از این، آذری جهرمی مکررا در واکنش به افزایش اعتراضات در مورد التهابات بازار موبایل به این موضوع تاکید داشت که تنظیم بازار گوشی همراه برعهده وزارت ارتباطات نیست.

فعالیت ۴۵ شرکت اینترنتی غیرمجاز متوقف  شد

رگولاتوری|  فعالیت ۴۵ شرکت اینترنتی غیرمجاز در استان‌های تهران، مازندران و البرز در ۶ ماهه اول سال ۹۷ توسط رگولاتوری متوقف شد. وحید مختاری مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال، از توقف فعالیت ۴۵ شرکت اینترنتی غیرمجاز در استان‌های تهران، مازندران و البرز در شش ماهه اول سال ۹۷ خبر داد. وی افزود: برخی از این شرکت‌ها، بدون دریافت پروانه از رگولاتوری سرویس اینترنت به کاربران ارایه می‌کردند و برخی از آنها شرکت‌هایی بودند که پیش از این در قالب اپراتور ISDP پروانه فعالیت آنها باطل شده بود. این مقام مسوول در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، با اشاره به اهمیت انتخاب اپراتور مجاز برای دریافت خدمات، گفت: تمامی متقاضیان حقیقی یا حقوقی (شامل ارگان‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها) برای دریافت هرگونه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات و انعقاد قرارداد باید به شرکت‌های دارنده پروانه از رگولاتوری مراجعه کنند. مختاری تاکید کرد: لیست دارندگان پروانه فعالیت در حوزه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات روی پورتال رگولاتوری به آدرس www.cra.ir در منوی دارندگان پروانه و بخش دارندگان پروانه ارتباطات ثابت در دسترس است. به گفته وی، چنانچه کاربران برای دریافت خدمات با این دارندگان پروانه قرارداد تنظیم کرده و موافقتنامه سطح خدمات (SLA) مبادله کنند، درصورت بروز هرگونه تخلف از سوی ارایه‌کنندگان خدمات می‌توانند موارد را از طریق سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ پیگیری کنند.

ربات‌‌ها با انسان به سفرهای فضایی می‌روند

ناسا| سفرهای فضایی دور به ویژه بین سیاره‌ای آینده نیازهای جدیدی را برای حفظ ایمنی و کارایی شرکت کنندگان در پروازهای فضایی می‌طلبد. فضانوردانی که به ماه یا مریخ سفر خواهند کرد وظایف زیادی دارند و جدای از اینکه سرشان شلوغ خواهد بود, انجام برخی عملیات یا برایشان بسیار سخت خواهد بود و یا خطرناک و شاید غیرممکن. به همین دلیل است که کارشناسان فضایی معتقدند یکی از وسایل ضروری برای اقامت‌های طولانی و سفر‌های درازمدت, سامانه‌های رباتیک و آدمک‌های خودکار هستند. این سامانه‌ها هم در اجرای برنامه‌های خارج از ایستگاه مانند عملیات تعمیر و نگهداری, کنترل و بررسی دستگاه‌های بیرونی, نصب و تعویض قطعات بزرگ ابعاد مانند باتری‌های خورشیدی و هم در اداره و مدیریت داخلی فضاپیماها می‌توانند به سرنشینان کمک کنند. البته برخی معتقدند دایره فعالیت این رباتها تنها باید به عملیات خطرناک و سنگین محدود شود و دخیل کردن آنها در مدیریت و اداره فضاپیماهای آینده ممکن است مشکل آفرین باشد آنگونه که در سناریوی اودیسه 2001 آرتور سی کلارک پیش‌بینی شده است. موافقان بهره‌برداری از این سامانه‌ها, این نگاه را تخیلی می‌دانند و معتقدند ربات‌ها هیچگاه نخواهند توانست از اداره انسان خارج شوند.

 

 

ارسال نظر