اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۰۰:۰۶:۴۷
کد خبر: ۱۳۰۳۴۷

وزیر ارتباطات: مردم از افزایش نرخ مکالمات ناراضیند

تسنیم| وزیر ارتباطات با اشاره به افزایش نرخ مکالمات دو اپراتور تلفن همراه در روزهای اخیر گفت: آنچه به ظاهر وجود دارد، افزایش نرخ در چارچوب قانونی است اما موضوع را برای رسیدگی به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارجاع می‌دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: کاربران از تعرفه‌های جدید ناراضی هستند. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزایش در تعرفه‌های مکالماتی اپراتورهای تلفن همراه را بررسی می‌کند؛ آنچه اپراتورها انجام داده‌اند به ظاهر در چارچوب قانونی است اما این موضوع برای رسیدگی و بررسی به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارجاع داده می‌شود.

اپلیکیشنی که با عکس گرفتن خرید می‌کند

بیزینس‌اینسایدر| «اسنپ‌چت»، اپلیکیشن جدیدی ارایه داده که به کاربران امکان می‌دهد تنها با عکس گرفتن از یک کالا، آن را خریداری کنند.

کاربران «اسنپ‌چت»، به زودی می‌توانند تنها با عکس گرفتن از کالاهای دلخواه‌شان، از سایت «آمازون» خرید کنند.

این کار با کمک یک اپلیکیشن صورت می‌گیرد که به کاربران امکان می‌دهد از کفش، لباس یا دیگر کالاهای مورد نظر خود عکس‌برداری و آنها را در سایت آمازون پیدا کنند. این ویژگی موسوم به «جست‌وجوی تصویری» که هنوز در مرحله آزمایش است، اطلاعات مربوط به کالا را تنها با کمک یک عکس، در سایت آمازون پیدا می‌کند.

کاربران اسنپ‌چت، ابتدا باید اپلیکیشن جدید را روی تلفن همراه خود نصب کنند. اگر کاربران، اطلاعات بیشتری در مورد یک کالا بخواهند، می‌توانند با دوربین از آن عکس بگیرند تا اپلیکیشن، آن را شناسایی کند. سپس، اطلاعات مربوط به کالا، در سایت آمازون جست‌وجو می‌شوند و کاربران می‌توانند آن را خریداری کنند.

از آنجا که این اپلیکیشن جدید به دوربین مجهز است، نیازی نیست که کاربران از آن خارج شوند. همچنین، پلتفرم جدیدی در این اپلیکیشن موجود است که امکان ارسال گیف‌های موزیکال را برای کاربران فراهم می‌کند.

پیش‌بینی فروش بالا  برای آیفون‌ ۱۰اس مکس

تک کرانچ| به گفته یکی از تحلیلگران معروف محصولات اپل، آیفون ۱۰ اس مکس از نسخه کوچک‌تر خود یعنی آیفون ۱۰ اس فروش بیشتر و موفقیت آمیزتری خواهد داشت.

حدودا دو هفته پیش بود که انتظار بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات شرکت اپل به پایان رسید و این شرکت همانند رسم هر ساله خود، در رویدادی در ماه سپتامبر به معرفی و رونمایی از محصولات جدیدی نظیر گوشی‌های هوشمند آیفون، نسل جدیدی از ساعت اپل واچ و غیره اقدام کرد.آیفون ۱۰ اس (iPhone ۱۰S) در سه مدل با ظرفیت حافظه ۶۴، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌شود و قیمت هر یک از مدل‌های آن به ترتیب ۹۹۹، ۱۱۴۹ و ۱۳۴۹ دلار اعلام شده است، این در حالی است که سه مدل از نسخه بزرگ‌تر این پرچمدار یعنی آیفون ۱۰ اس مکس (iPhone 10S max)، به ترتیب در قیمت‌های ۱۰۹۹، ۱۲۴۹ و ۱۴۴۹ دلار به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.حالا به‌تازگی مینگ چی کو – تحلیلگر ارشد فعال در زمینه محصولات اپل – برآورد کرده است که آیفون ۱۰ اس مکس از نسخه کوچک‌تر خود یعنی آیفون ۱۰ ‌اس فروش بهتر و موفقیت آمیزتری خواهد داشت.وی پیشتر پیش‌بینی کرده بود که نسخه ارزان‌قیمت و مقرون بصرفه آیفون‌های جدید یعنی آیفون ایکس آر، بهتر از دو پرچمدار دیگر خواهد فروخت و سهم بزرگ‌تری را از بازارهای جهانی تصاحب خواهد کرد.او قبلا نیز عنوان کرده بود آیفون ۱۰ اس شاید تنها بتواند ۱۰ الی ۱۵ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد و مدل بزرگ‌تر آن یعنی آیفون ۱۰ اس مکس نیز ۲۵ الی ۳۰ درصد از سهم فروش را به خود اختصاص دهد.

سرگرمی مسافران هوایی با هدست واقعیت مجازی

تک‌کرانچ| شرکت هواپیمایی «آلاسکا ایرلاینز» قصد دارد برای سرگرم کردن مسافران در هنگام پرواز، از هدست واقعیت مجازی استفاده کند.

شرکت هواپیمایی «آلاسکا ایرلاینز» (Alaska Airlines) اعلام کرده که قصد دارد از جدیدترین نمونه‌های سخت‌افزار استارتاپ «اسکای‌لایتز» (Skylights) در پروازهای درجه یک خود استفاده کند.

این سخت‌افزار، یک هدست واقعیت مجازی موسوم به «الوسکای» (Allosky) است که امکان تماشای دو بعدی و سه‌ بعدی فیلم‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند. مجموعه‌ ویدئویی 360 درجه با موضوعات گوناگون نیز به همراه این هدست عرضه خواهند شد.

هدف آلاسکا ایرلاینز از به کار بردن این هدست، سرگرم کردن مسافران هنگام پرواز و همچنین نشنیدن سروصدای پرواز هواپیما است.

آلاسکا ایرلاینز، آزمایش این هدست را در سفرهای هوایی خود از سیاتل به بوستون و از بوستون به سن‌دیه گو آغاز خواهد کرد.

 

ارسال نظر