اخبار

۱۳۹۷/۰۷/۰۲ - ۰۱:۰۲:۱۳
کد خبر: ۱۳۰۱۷۰

ارایه کیبورد مخصوص تلویزیون‌های هوشمند

انگجت| به تازگی یک کیبورد مخصوص تلویزیون‌های هوشمند به بازار ارایه شده که با پد لمسی یکپارچه شده است. تعداد معدودی کیبوردهای مخصوص تلویزیون هوشمند در بازار وجود دارد اما شرکت Logitech به تازگی از کیبورد K۶۰۰ رونمایی کرده است که در حقیقت با پدلمسی ترکیب شده و برای تلویزیون‌های هوشمند ارایه شده است. همچنین لازم نیست کاربر کیبورد را با تلویزیون استفاده کند. این کیبورد به بلوتوث مجهز است و می‌توان آن را به دستگاه‌های اندروید،‌ای او اس، مک و ویندوز متصل کرد.

رونمایی «موزیلا» از مرورگر واقعیت مجازی

نیواطلس| شرکت موزیلا یک مرورگر مخصوص واقعیت مجازی و واقعیت افزوده رونمایی کرده است. موزیلا به تازگی از یک مرورگر جدید به نام Firefox Reality برای سخت افزارهای مربوط به فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده رونمایی کرده است. این مرورگر برای نمایش محتوی معمول و ۲ بعدی وب طراحی شده اما شرکت تولید‌کننده امیدوار است با کمک فناوری واقعیت مجازی، قابلیت‌های وب را گسترش دهد. موزیلا هنگام مصاحبه با کاربران واقعیت مجازی متوجه شد یکی از نکات منفی این روند یافتن بازی‌های تازه و تجربه واقعیت افزوده است. برای این منظور Firefox Reality محتوای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را در جلو و مرکز خانه نمایشگر خود قرار می‌دهد. آندره وریگناد مدیر استراتژی پلتفرم Firefox Reality در این باره می‌نویسد: ما باید درباره همه‌چیز از جمله جهت یابی، متن ورودی، محیط‌ها و جست‌وجو دوباره بررسی می‌کردیم. این روند نیازمند سال‌ها تحقیق و مصاحبه‌های فراوان با کاربران و شرکای سخت افزاری است. نتیجه این فرایند مرورگری است که به عنوان یک واسطه عمل می‌کند. همچنین برای تضمین از عملکرد سریع و روان Firefox Reality، مرورگر روی موتور کوانتوم موزیلا ساخته شده است. موزیلا تاکید دارد این نمونه اولیه مرورگر است و برخی ویژگی‌های بنیادین مانند «بوک مارک‌ها »هنوز باید اضافه شوند.

دستور ترامپ برای تحقیقات از گوگل و فیس بوک

بیزینس اینسایدر| کاخ سفید پیش نویس یک فرمان اجرایی را تهیه کرده که بر مبنای دستور دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا به منظور تحقیقات ضدانحصار از گوگل و فیس بوک آماده شده است. در فرمان اجرایی یادشده گوگل و فیس‌بوک به غرض ورزی سیاسی و عدم رعایت بی‌طرفی در فعالیت‌هایشان هم متهم شده‌اند.

در بخشی از این پیش نویس با اشاره به استفاده گسترده افراد و سازمان‌ها از خدمات جست‌وجوی اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌های آنلاین برای دسترسی به اطلاعات مورد نظر برای تصمیم‌گیری، خرید، رای دهی و .. تصریح شده است: این سایت‌ها نقش حیاتی در جامعه امریکا ایفا می‌کنند و ضروری است که از شهروندان این کشور در برابر اقدامات ضدرقابتی ناشی از تسلط پلتفرم‌های آنلاین حفاظت شود.

در ادامه این متن آمده است: رقابت جدی در اکوسیستم آنلاین برای تضمین مسوولیت‌پذیری این پلتفرم‌ها ضروری است و این امر به پیشبرد اقتصاد و فرایندهای دموکراتیک کمک می‌کند. لذا باید رقابت در فضای آنلاین افزایش یابد تا هیچ پلتفرم آنلاینی نتواند قدرت خود در بازار را به گونه‌ای اعمال کند که از طریق تعصب ورزی و نقض بی‌طرفی به مشتریان آسیب برسد.

تصاویر متحرک به «اینستاگرام» هم آمد

فون آرنا| اینستاگرام به‌تازگی اعلام کرده است که قابلیت جدیدی را به پلتفرم خود افزوده تا کاربران بتوانند در قسمت پیام‌های دایرکت برای یکدیگر تصاویر متحرک (GiF) ارسال کنند.شبکه‌های اجتماعی در چند سال اخیر، هر یک به منظور جلب رضایت کاربران خود و افزایش محبوبیت و استفاده توسط کاربران، گاهی قابلیت‌ها و امکانات جدیدی را اضافه و ارایه می‌کنند.به نظر می‌رسد که اینستاگرام هم می‌خواهد با افزودن یک قابلیت جدید نظر خیل عظیمی از کاربران این شبکه اجتماعی را به سمت خود جلب کند. کاربران به‌وسیله این قابلیت جدید، قادر خواهند بود درصورت تمایل برای دوستان اینستاگرامی خود در بخش پیام‌های دایرکت و خصوصی، تصاویر متحرک (Gif) ارسال کنند چراکه به باور بسیاری از آنها، تصاویر متحرک بسیار بهتر از ایموجی و شکلک‌های ساده‌ای است که توسط کاربران قابل ارسال و استفاده است.در حال حاضر، تصاویر متحرکی همچون LOL و I love you را می‌توانند برای همدیگر بفرستند و گفته می‌شود تعداد متنوعی از آنها نیز در آینده‌ای نزدیک به پلتفرم اینستاگرام اضافه خواهد شد.کاربران به‌منظور استفاده از این قابلیت جدید، در ابتدا باید جدیدترین نسخه از اپلیکیشن اینستاگرام را از طریق فروشگاه‌های آنلاین گوگل پلی‌استور یا اپل استور دریافت و دانلود کنند و سپس وارد قسمت پیام‌های دایرکت و خصوصی با فرد مورد نظر شوند تا گزینه Gif را در بخش قابل نوشتن مشاهده کنند. با انتخاب این گزینه، آنها قادر خواهند بود کلمه یا عبارت موردنظر را تایپ کرده تا تصویر متحرک (gif) مربوط به آن ظاهر شود. درصورت تمایل، کاربران می‌توانند آن را انتخاب کرده و برای دوستان خود ارسال کنند.

 

ارسال نظر