افزایش امنیت خانه با قفل هوشمند الگوریتمی

۱۳۹۷/۰۷/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۰۰۶۹
افزایش امنیت خانه با قفل هوشمند الگوریتمی

انگجت| نوعی قفل هوشمند ابداع شده است که هنگام ورود رمز توسط کاربر، ضمن استفاده از حسگر اثر انگشت، اعداد را طبق الگوریتم خاصی می‌چرخاند تا در صورتی که کسی در حال دزدکی نگاه کردن و یاد گرفتن رمز ورود است، ناکام بماند.

قفل هوشمند شرکت لاکلی  (Lockly) آخرین نمونه در بازار قفل‌های هوشمند با یک ویژگی خاص است که آخرین مدل آن موسوم به Secure Plus  از یک سنسور اثر انگشت سه بعدی همراه با تکنولوژی رمز عبور مبتنی بر الگوریتم اختصاصی استفاده می‌کند که این دو فناوری با هم، ظاهرا این دستگاه را غیرقابل نفوذ می‌کنند.

این قفل در صورت عدم دسترسی به اینترنت نیز در دسترس است و شما هنوز هم می‌توانید از یک کلید فیزیکی برای باز کردن قفل استفاده کنید.

اما ظاهرا نیازی به این نخواهید داشت، چرا که کمپانی سازنده می‌گوید که این قفل هوشمند آلومینیومی می‌تواند کدهای دسترسی چندگانه بدون نیاز به اتصال به اینترنت ایجاد کند. بزرگ‌ترین تفاوت امنیتی و رقابتی این قفل، صفحه نمایش OLED و نمایش ورودی رمز عبور است که در آن، شما چهار حلقه از اعداد را متشکل از سه عدد می‌بینید. این اعداد با هر بار استفاده، حرکت می‌کنند و می‌چرخند، بنابراین اگر کسی در حال دزدکی نگاه کردن باشد، نمی‌تواند رمز عبور شما را دریابد.

علاوه بر این‌ها، این قفل دارای ویژگی لطفا مزاحم نشوید  (do not disturb) است که تنها اجازه ورود با یک کلید فیزیکی را می‌دهد.

 

ارسال نظر