نخستین پیام هشدار ترامپ به مردم امریکا ارسال می‌شود

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۸۰۹
نخستین پیام هشدار ترامپ 
به مردم امریکا ارسال می‌شود

ورج| روز پنجشنبه برای نخستین بار پیامی با عنوان «هشدار ریاست‌جمهوری» برای شهروندان امریکایی ارسال می‌شود. این پیام برای آزمایش دو بخش «سیستم هشدار یکپارچه ملی» در این کشور است.

عصر ۲۹ شهریور (پنج شنبه) «آژانس مدیریت اورژانس فدرال»  FEMA دو سیستم جدید خود را آزمایش می‌کند. این پیام‌ها برای آزمایش دو بخش «سیستم هشدار یکپارچه ملی» IPAWS هستند.

یکی از پیام‌ها مربوط به آزمایش «سیستم هشدار اضطراری»  EAS است که برای چهارمین بار انجام می‌شود. پیام دیگر نیز متعلق به «سیستم هشدار اضطراری بی سیم (WEA) است و برای نخستین بار ارسال می‌شود.

به هرحال این نخستین باری است که پیام هشدار رییس‌جمهور امریکا برای بیشتر کاربران موبایل ارسال می‌شود. این نوع پیام‌های هشدار در زمان ریاست‌جمهوری جورج بوش نیز ارایه شدند تا کاخ سفید بتواند در صورت وقوع یک رویداد اضطراری برای مردم پیام هشدار صادر کند.

رییس‌جمهور می‌تواند این پیام را به اختیار خود صادر کند، البته کارشناسان احتمال سوءاستفاده از این سیستم را رد کرده‌اند. به هرحال این نخستین باری است که پیامی با عنوان« هشدار ریاست‌جمهوری» ارسال می‌شود.البته اقدامات امنیتی در نظر گرفته شده تا هیچ یک از روسای جمهور نتوانند از این سیستم سوء استفاده کنند.

در کنار این موارد ارسال پیام از طریق این سیستم کمی پیچیده است و قانون نیز اجازه نمی‌دهد رییس‌جمهور از آن استفاده شخصی کند.

 

 

ارسال نظر