اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۶۲۳

تبدیل ساعت مچی به دوربین ضدآب

دیلی‌میل| یک عکاس جوان ایرانی از قطعات یک دوربین شکسته استفاده کرده است تا یک ساعت مچی را به یک دوربین ضدآب تبدیل کند.

 “علیرضا رستمی “ یک عکاس حرفه‌ای است که موفق به ساخت یک “ساعت هوشمند “ با استفاده از قطعات یک دوربین شکسته، شده است.

وی دوربین شکسته (Seagull Twin-Lens Reflex “ (TLR “ خود را به یک ساعت مچی هوشمند تبدیل کرده است.این عکاس ۳۳ ساله “شاتر “ دوربین را خارج کرد.رستمی تاکنون روی طرح‌هایی کار کرده است که به وی استفاده مجدد از شاتر دوربین را می‌داد.پس از خروج شاتر از دوربین، رستمی آن را بر روی بند چرمی یک ساعت قرار داد.اقدام بعدی وی حصول اطمینان از این بود که ساعت بتواند هنوز هم عکس بگیرد.به همین سبب، این عکاس جوان فیلم‌های عکاسی را پشت “شاتر “ منتقل کرد. تصاویر عکاسی روی این فیلم‌ها ثبت می‌شوند.این ساعت یا به صورت دستی کار می‌کند یا با استفاده از “تایمری “ که درون ساعت تعبیه شده است. نتیجه کار وی به ثبت تصاویری از محیط اطراف خانه منتهی شد.

ورود خودرو با دوربین دیجیتال به جای آینه بغل

نیواطلس| یک شرکت خودروسازی نخستین اتومبیل دنیا با دوربین‌های دیجیتالی را به جای آینه بغل در ٢٠١٩ تولید می‌کند.

لکسوس نخستین خودروسازی است که در ٢٠١٩ میلادی خودرویی با دوربین به جای آینه بغل تولید می‌کند.  این خودرو Lexus ES نام دارد. این دوربین‌ها نیز Digital Outer Mirror نامیده می‌شوند و شامل دو میله با ارتفاعی معادل نصف یک آینه بغل معمولی هستند که دو نشانگر ال‌ای دی در قسمت جلو و دوربین‌هایی پشت آن دارند.

داخل کابین خودرو چند نمایشگر کوچک با زاویه‌ای به سمت راننده قرار گرفته‌اند و تصاویر ثبت شده دوربین‌ها همراه اطلاعاتی مانند هشدار درباره نقاط کور و شناسایی اشیا نمایش می‌دهند.

ویژگی توییتر برای اطلاع کاربر از پخش زنده رویدادها

انگجت|توئیتر با ارایه یک ویژگی جدید، پخش زنده هر رویدادی در حساب کاربری دوستان فرد را به بالای «تایم لاین» او انتقال می‌دهد تا کاربر بتواند از رویدادهای در حال وقوع مطلع باشد.به روزرسانی جدید توئیتر کمک می‌کند کاربران راحت‌تر بتوانند پخش زنده رویدادهای مختلف در حساب کاربری دوستان خود را تماشا کنند.درهمین راستا قابلیت جدید توئیتر سبب می‌شود هنگامی که یکی از حساب کاربری دوستان فرد پخش زنده رویداد و توئیتی درباره آن را منتشر کند، این پیام‌ها در بالای تایم لاین کاربر ظاهر می‌شوند.این درحالی است که تاکنون توئیتر چند برنامه را بطور زنده پخش کرده است مانند بازی‌های NFL (مسابقات لیگ فوتبال امریکایی) و البته ویژگی Happening Now نیز به کاربران کمک می‌کند از رویدادهای در حال وقوع مطلع باشند. اما این نخستین بار است که پخش زنده رویدادی در حساب کاربری هریک از دوستان کاربر بالای تایم لاین او ظاهر می‌شود.این ویژگی اکنون برای کاربران اندروید و iOS ارایه شده است.

اندازه‌گیری فشار خون با وصله سیلیکونی

نیواطلس| محققان یک وصله سیلیکونی انعطاف‌پذیر ساخته‌اند که می‌تواند فشارخون داخل بدن انسان را اندازه‌گیری کند.اوایل سال جاری محققان دانشگاه کالیفرنیا سن دیه گو یک وصله انعطاف‌پذیر اولتراساوند ابداع کردند که به کاربر اجازه می‌داد ساختار داخلی اشیای غیر منظم را ببیند. اکنون آنها یک وصله دیگر ابداع کرده‌اند که می‌تواند فشار خون بیمار را از اعماق بدن او اندازه‌گیری کند.بطور معمول فشار خون فرد به وسیله بازوبندی سنجیده می‌شود که فشار خون ترجیحی نامیده می‌شود و با فشار خون مرکزی بدن فرد متفاوت است. فشار خون مرکزی، خون را به قلب و اعضای اصلی بدن می‌ساند.فشارخون مرکزی از ترجیحی دقیق‌تر است و به گفته پزشکان بیماری‌های قلبی را سریعتر تشخیص می‌دهد.به هرحال این وصله در اصل یک ورقه سیلیکون الاستومری است که روی آن الکترود و مبدل‌های پیزوالکتریک وجود دارند. این بخش‌ها به وسیله سیم‌های مسی به یکدیگر متصل هستند. این وصله بدون خسارت به بخش‌های الکترونیکی کش می‌آید، خم و تا می‌شود و به ساختار«پل- جزیره» مشهور است.

کلاه ایمنی با چشم‌انداز ۳۶۰ درجه‌ای

مهر| به تازگی کلاه ایمنی برای موتورسواری ساخته شده که مجهز به یک دوربین پشتی است و چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از محیط را برای کاربر فراهم می‌کند. این کلاه ایمنیCrossHelmet نام دارد و اطلاعات مسیریابی و وضعیت آب وهوا را نمایش می‌دهد. در کلاه ایمنی مذکور یک دوربین عقبی تعبیه شده که به یک نمایشگر جلوی سر متصل است. علاوه بر آن CrossHelmet مجهز به قابلیت کاهش انتخابی سروصدا است. به این ترتیب کاربر سروصدای بیرون را بطور گزینشی می‌شنود.

علاوه بر آن کلاه ایمنی به اپلیکیشن مخصوص موبایل متصل می‌شود.

 

ارسال نظر