اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۵۴۰

آمازون حق امتیاز قفس را برای کارمندانش ثبت کرد

دیلی‌میل     یک شرکت خرده فروشی آنلاین حق امتیاز اختراع قفسی را ثبت کرده که کارمندان درون آن قرار می‌گیرند و می‌توانند وارد منطقه‌های تمام رباتیک انبار شوند.

آمازون حق امتیاز اختراع جدیدی ثبت کرده است. طبق این حق امتیاز کارمندان درون قفس‌هایی قرار داده می‌شوند تا بخش‌هایی از انبار را رصد کنند که توسط ربات‌ها کنترل می‌شود.

این حق امتیاز در ۲۰۱۶ میلادی ثبت شده است. در این حق امتیاز سیستمی در نظر گرفته شده که به انسان اجازه می‌دهد بطور ایمن وارد منطقه ربات‌ها شود و کالاها را تحویل دهند. این قفس، یک راه حمل و نقل انسان نام گرفته است.

یک بازوی رباتیک به قفس متصل است و به کاربر اجازه می‌دهد کالاها را بردارد.

انبارهای بزرگ آمازون حاوی منطقه‌هایی حصارکشی است که ربات‌ها در آنها مشغول انتقال و تحویل کالاها به کارمندان هستند.

 کارمندان برای حفظ ایمنی نمی‌توانند وارد این منطقه بشوند.

خرید آنلاین با تکان دادن سر

انگجت     خرید آنلاین از سایت‌های اینترنتی در صورتی که نتوانید به هر علت از دست هایتان استفاده کنید، کار ساده‌ای نیست. اما‌ای – بی این کار را با حرکات سر ممکن کرده است.

بسیاری از کاربران خریدهای آنلاین خود را با گوشی انجام می‌دهند، اما نمی‌توانند هر دو دست خود را برای لمس نمایشگر و انتخاب اقلام مختلف به کار بگیرند.

ای ‌ بی خرید اینترنتی را با اجرای طرحی موسوم به HeadGaze ساده‌تر کرده است. در قالب این طرح کاربران می‌توانند از قابلیت ردگیری حرکات سر گوشی آیفون ایکس برای خرید آنلاین بهره بگیرند.

HeadGaze از کیت واقعیت افزوده اپل برای شبیه سازی و تولید یک قلم مجازی استفاده می‌کند و این قلم حرکات سر کاربر را دنبال می‌کند و ترکیب توانمندی‌های این قلم با رابط کاربری‌ای – بی جابه‌جاشدن در صفحه با حرکات سر، انتخاب اقلام مختلف و غیره را ممکن می‌کند. کدهای HeadGaze هم برای بررسی عمومی در سایت GitHub موجود است.

تیشرتی که از سکته قلبی جلوگیری می‌کند

دیلی‌میل     تیشرتی ابداع شده که در آن الکترودهایی برای رصد قلب نصب شده است تا از سکته جلوگیری کند.

یک تیشرت فناورانه به نام Cardioskin ابداع شده است که فعالیت قلب و هرگونه بی‌نظمی در ریتم قلب را رصد می‌کند. به این ترتیب می‌توان از سکته قلبی بیمار اجتناب کرد.

علاوه بر آن با کمک این تیشرت هوشمند می‌توان دلیل غش کردن فرد را نیز کشف کرد.

به هرحال این لباس مجهز به الکترودهایی است که در پارچه تنیده شده‌اند و به‌طور مداوم فعالیت الکتریکی قلب را رصد می‌کنند. این الکترودها با یک تراشه کوچک در لباس اتصال برقرار می‌کنند. تراشه مذکور بطور بی سیم نتایج بررسی را به اپلیکیشنی در موبایل بیمار ارسال می‌کند.

این اپلیکیشن اطلاعات جمع آوری شده را در اختیار یک کاردیولوژیست قرار می‌دهد تا ارزیابی شوند.

Cardioskin را می‌توان ۳۵ بار شست و استفاده کرد.

در اصل این تیشرت برای بهبود روند رصد شرایط خطرناک قلبی مانند فیبریلاسیون مفصلی (artial fibrillation) ابداع شده است. این بیماری به ناهماهنگی ضربان قلب منجر می‌شود که ریسک سکته را بالا می‌برد.

ابداع شلوار رباتیک برای سالمندان

تلگراف     محققان انگلیسی شلوار رباتیکی ابداع کرده‌اند که به افراد سالمند کمک می‌کند به راحتی بایستند و راه بروند.

 محققان دانشگاه بریستول مشغول ابداع یک شلوار هوشمند با ماهیچه‌های مصنوعی هستند که به افراد ناتوان کمک می‌کند بایستند.

این طرح برای کمک به افراد سالمند و ناتوان ابداع شده تا آنها بتوانند حرکت کنند. به این ترتیب این افراد می‌توانند بطور مستقل برای مدت طولانی‌تری زندگی کنند. این پروژه Right Trousers نام گرفته است.

شلوارهای رباتیک قرار است تا ۱۰ سال دیگر به بازار عرضه شوند و در آنها فناوری‌های مختلفی به کار رفته است، از جمله پنوماتیک‌ها پلاستیک، گرافن و الکترودهایی که حرکات ماهیچه و استخوان را تقلید می‌کنند.

حباب‌های پلاستیکی داخل شلوار منبسط می‌شوند و مانند ماهیچه مصنوعی عمل می‌کند. به این ترتیب افراد می‌توانند بایستند. همچنین بخش‌هایی از شلوار از جنس گرافن نرم تهیه می‌شود که با گذر گرما از آنها، سخت می‌شوند و به این ترتیب از مچ پا هم محافظت می‌کنند.

این پروژه با بودجه ۲ میلیون پوندی هیات تحقیقات علوم فیزیکی و مهندسی انجام شده است.

 

ارسال نظر