نامه‌نگاری گوگل برای تحقق رویای هند دیجیتال

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۰۰:۴۵:۰۸
کد خبر: ۱۲۹۳۶۱
نامه‌نگاری گوگل برای
تحقق رویای هند دیجیتال

اسین ایج| ساندار پیچی، مدیر عامل اجرایی گوگل با ارسال نامه‌ای برای راوی شانکار پراساد وزیر فناوری اطلاعات هند خواستار جریان آزاد اطلاعات در فراسوی مرزهای این کشور برای تحقق برنامه هند دیجیتال شد.

وی که هندی الاصل است، در نامه خود تصریح کرده تسهیل تبادل داده میان هند و دیگر کشورها به شرکت‌های فناوری در سراسر جهان امکان خواهد داد تا در اقتصاد دیجیتال هند مشارکت بیشتری داشته باشند و بتوانند از مزایای بازار شرکت‌های نوپای هند بیشتر بهره بگیرند و این شرکت‌ها هم بتوانند فعالیت‌های خود را در سطح جهانی گسترش دهند.پیچی در این نامه که پنج روز پیش ارسال شده از رویای خود برای تبدیل هند به یک کشور کاملا دیجیتال سخن گفته و افزوده که گوگل در دیدگاه‌های موجود در این زمینه سهیم است و قصد دارد از این طریق به رشد بیشتر هند کمک کند.وی در ادامه از وزیر فناوری اطلاعات هند به علت بازدید وی از دفتر مرکزی گوگل در ماه گذشته تشکر کرد. پیچی تصریح کرده که گروه همکار گوگل در هند با مقر مرکزی این شرکت در امریکا در تماس خواهند بود و برای تحقق برخی طرح‌ها که در نشست مشترک دو طرف برنامه‌ریزی شده، تلاش خواهند کرد.

 اما برخی کارشناسان بیم دارند که این کار موجب سخت‌گیری‌هایی در زمینه تبادل داده‌های علمی و فنی میان هند و دیگر کشورها شود و به شرکت‌های فناوری نوپای هندی آسیب برساند.

 

ارسال نظر