اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۲۸۰

گوشی‌های جدید «اپل» گران‌تر از حد تصور

فایومک| در حالی که کمتر از یک هفته به رونمایی از گوشی‌های جدید اپل باقی مانده، خبرهایی در مورد بالا بودن قیمت این گوشی‌ها شنیده می‌شود.

منابع نزدیک به این شرکت می‌گویند ظاهرا اپل تصور می‌کند استقبال از آیفون‌های جدید بیشتر از حد تصور خواهد بود و از همین رو قصد دارد آنها را با قیمت بالاتری روانه بازار کند.

به عنوان مثال قبلا اعلام شده بود که آیفون ۶.۱ اینچی اپل با نمایشگر ال سی دی ۶۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. اما تحلیل گران می‌گویند قیمت پایه این گوشی کمتر از ۸۴۹ دلار نخواهد بود.

علاوه بر این پیش بینی می‌شود که آیفون ایکس با نمایشگر ۵.۸ اینچی به قیمتی بین ۹۴۹ تا ۹۹۹ دلار به فروش برسد که خاطره عرضه آیفون ایکس در سال گذشته به قیمت ۱۰۰۰ دلار را زنده خواهد کرد.

برخی تحلیل گران می‌گویند حدود دوسوم کسانی که در حال حاضر از آیفون استفاده می‌کنند از دو سال قبل به این سو گوشی‌های خود را عوض نکرده‌اند و لذا به احتمال زیاد این بار به دنبال ارتقای گوشی‌های خود خواهند بود و همین امر احتمال خرید آیفون‌های جدید را بیشتر می‌کند.

توسعه هوش مصنوعی  با سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری

تک کرانچ| یک شرکت وابسته به وزارت دفاع ایالات متحده امریکا، اعلام کرده که قصد دارد در حوزه هوش‌ مصنوعی 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

شرکت دارپا (DARPA) که وظیفه انجام و اجرای تحقیقات نظامی برای وزارت دفاع ایالات متحده امریکا را برعهده دارد، به تازگی در همایشی که در واشنگتن دی‌سی برگزار شد، اعلام کرده است که می‌خواهد در پنج سال آینده به منظور بهره‌گیری از فناوری‌های نوینی همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

این شرکت به‌منظور برطرف کردن و به حداقل رسانیدن مشکلات و ناکارآمدی‌های موجود در سیستم‌های یادگیری ماشینی سعی دارد این سرمایه‌گذاری را انجام دهد و به توسعه فناوری هوش مصنوعی که کاربردهای ویژه و مهمی در صنایع دفاعی دارد، بپردازد. یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی دو فناوری جدیدی است که می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها به توسعه زیرساخت‌های مختلف کمک کند .از آنجا که چین پیش‌تر اعلام کرده بود قصد دارد تا سال 2030 میلادی به بزرگ‌ترین قطب فناوری هوش مصنوعی تبدیل شود، حالا به‌نظر می‌رسد که ایالات متحده امریکا نیز احساس خطر و نیاز کرده تا به توسعه و رقابت در فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بپردازد و از سایر رقبای قدرتمند و احتمالی خود سبقت بگیرد.

ابتکار عمل تازه «اپل» برای همکاری با پلیس

دیجیتال ترندز|  اپل که پیش از این، مدت‌ها با اف بی‌ای بر سر حفاظت از داده‌های خصوصی کاربران درگیری داشت، حالا به دنبال یافتن راهی بهتر برای پاسخ به درخواست‌های پلیس است.

 نیروهای پلیس در سراسر جهان بطور مرتب درخواست‌های خود را دریافت اطلاعات نیروهای خلافکار و جانی به اپل می‌دهند و این شرکت برای مدیریت این درخواست‌ها قصد دارد یک پرتال آنلاین راه‌اندازی کند که به پلیس امکان می‌دهد به سادگی درخواست‌های خود را ثبت کند و نحوه رسیدگی به درخواست‌های ثبت شده را رسیدگی کند.

این پرتال تنها برای استفاده پلیس امریکا طراحی نشده و علاوه بر اف بی‌ای دیگر نیروهای پلیس از کشورهای مختلف می‌توانند از آن بهره بگیرند.

راه‌اندازی این پرتال آنلاین تا قبل از پایان سال 2018 میلادی انجام خواهد شد و از طریق آن فرایند تعامل اپل با پلیس از نظم و انضباط بیشتری برخوردار خواهد شد. اپل همچنین قصد دارد یک برنامه آموزشی آنلاین را اجرا کند تا نیروهای پلیس در کشورهای مختلف بتوانند از این طریق با فرایند ثبت درخواست و دریافت اطلاعات آشنا شوند. پیش از این کاخ سفید بارها اپل را برای دریافت اطلاعات خصوصی از آیفون افرادی که آنها را مظنون به اقدام علیه امنیت ملی تشخیص داده بود، تحت فشار قرار داده بود.

کناره‌گیری سومین ثروتمند چینی از ریاست «علی‌بابا»

دیلی‌میل جک ما به عنوان سومین مرد ثروتمند چین و بنیان‌گذار بزرگ‌ترین شرکت فروش اینترنتی در این کشور اعلام کرد امروز از این شرکت کنار می‌رود.

وی هدف از این اقدام را سپردن مدیریت شرکت علی‌بابا به نسل بعدی عنوان کرد.

جک ما گفت این اقدام به صورت رسمی در روز دوشنبه و همزمان با تولد 54 سالگی وی انجام خواهد شد. ارزش کنونی شرکت علی‌بابا حدود 420 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

روز جمعه نیز نیویورک تایمز اعلام کرد که وی قرار است از شرکت علی‌بابا بازنشسته شده و به سمت تحصیلات در حوزه بشردوستانه برود.وی یکی از بنیان‌گذاران شرکت علی‌بابا در سال 1999 بود.

وی که هم اکنون با ثروت خالص 36.6 میلیارد دلار سومین فرد ثروتمند چین به شمار می‌آید گفته است که بازنشستگی به معنای اتمام دوران فعالیت وی نیست و شروع یک دوره دیگر به شمار می‌آید.

جک ما اعلام کرده است که همچنان در هیات مدیره علی‌بابا باقی خواهد ماند.

 

ارسال نظر