اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۱۹۴

اجرای دولت الکترونیک راه عبور از مشکلات اقتصادی

وزیر ارتباطات با اشاره به ریشه مشکلات اقتصادی کشور گفت: راه عبور از مشکلات داخلی، شفاف‌سازی و پیاده‌سازی دولت الکترونیکی است.محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: ریشه مشکلات اقتصادی امروز کشور در دو محور فشارهای امریکا و مشکلات داخلی است.

وی ادامه داد: راه عبور از مشکلات داخلی شفاف‌سازی و اجرای دولت الکترونیکی است.

جهرمی تاکید کرد: چرا باید ارز ناشی از صادرات دولتی‌ها و خصولتی‌ها دیر به دست واردکنندگان برسد؟ وی گفت: صحبت‌های امروز رییس‌جمهور، حجت را بر همه دستگاه‌ها تمام کرد.

مایکروسافت لپ تاپ جدید رو می‌کند

ورج| مایکروسافت ماه آینده یک رویداد مطبوعاتی برای معرفی برخی محصولات تازه‌اش برگزار می‌کند و در این میان پیش بینی می‌شود مدل تازه‌ای از لپ تاپ سرفیس هم عرضه شود.

منابع مطلع می‌گویند مایکروسافت مدلی تازه و باکیفیت از لپ تاپ سرفیس پرو را در این نشست که در تاریخ دوم اکتبر برگزار می‌شود، عرضه می‌کند. البته بعید به نظر می‌رسد فروش این

لپ‌تاپ قبل از سال ۲۰۱۹ آغاز شود.

پیش بینی می‌شود در این نشست برخی خدمات نرم افزاری و اپلیکیشن‌های کاربردی جدید مایکروسافت هم عرضه شوند و این شرکت از برنامه‌های تازه خود برای افزایش همگرایی میان گوشی‌های هوشمند و سیستم عامل ویندوز خبر دهد.اطلاع‌رسانی در مورد به روزرسانی تازه ویندوز ۱۰ با اسم کد ۱۹ اچ ۱ نیز از جمله برنامه‌های نشست یادشده خواهد بود.

گفتنی است شرکت اپل نیز در هفته آینده از مدل‌های جدید آیفون رونمایی خواهد کرد و گوگل نیز در تاریخ ۹ اکتبر یک کنفرانس مطبوعاتی برای معرفی گوشی هوشمند جدید پیکسل۳ برگزار می‌کند.

کلاهبرداری‌های ای‌میلی را‌هی برای فریب کاربران

ایسنا| ممکن است ای‌میلی را دریافت کرده باشید که به طرز عجیبی از شما درخواست پول کند. آیا شما فریب آن را خواهید خورد؟

ممکن است باور داشته باشید که خیلی باهوش هستید و به‌دنبال حقه پست‌های الکترونیکی باشید، اما این روزها، ای‌میل‌های ساده و ظاهرا ایمنی هستند که در اصل ای‌میل‌های جعلی بوده و می‌توانند موثرتر و کارآمدتر عمل کنند.

پس از سال‌ها و گفته‌های بسیار، همه در مورد کلاهبرداری‌های ای‌میل نیجریه می‌دانند: کسی که به عنوان یک مقام آفریقایی می‌خواهد شما را کمک کند که میلیاردها دلار از کشور خود خارج کند. اما در حال حاضر، موفق‌ترین ایمیل‌های کلاهبرداری در حال حاضر با هدف کسب و کارهاست.

این یک حمله ساده است: یک ای‌میل با متن ساده که به نظر می‌رسد از فردی که شما می‌شناسید یا به او اعتماد دارید، ارسال شده است و شما را با این عناوین خطاب می‌کند: مالک، مدیرعامل یا معاون ارشد معاونت در شرکت. هدف وی این است که‌گیرنده را وادار به ارسال پول کند.

قربانی برروی یک لینک در پست الکترونیکی کلیک می‌کند و آسیب انجام می‌شود. اما بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، باید توجه داشته باشید هرگز به چنین ای‌میل‌هایی اطمینان نکنید. تنها کافی است یک تماس تلفنی ساده به فردی که از شما این درخواست را داشته، انجام دهید. همچنین توجه داشته باشید که روی لینک‌هایی که به نظرتان مشکوک هستند، کلیک نکنید.

حسگری برای یافتن مشکل رنگ‌های مشابه

نیواطلس| بسیاری از افراد و به خصوص خانم‌ها در زمینه یافتن رنگ دقیق مورد نظرشان برای تنظیم و ست کردن لوازم منزل دچار مشکل هستند.

گاه برای این تنظیم رنگ مدت زمان زیادی صرف می‌شود و در نهایت نتیجه کار استفاده از رنگ‌هایی است که دقیقا با یکدیگر مرتبط نیستند یا بر خلاف تصور اولیه با هم یکسان نیستند.

به تازگی حسگری به بازار آمده که این مشکل را تا حد زیادی برطرف می‌کند. حسگر مذکور Nix Mini Color نام دارد و تنها ۱۷ گرم وزن دارد. ابعاد این حسگر به اندازه یک توپ پینگ پونگ است.

حسگر یادشده با قرار گرفتن بر روی هر وسیله‌ای اعم از لوازم منزل، پارچه و غیره رنگ آن را بطور دقیق تشخیص می‌دهد و رنگ یادشده را از طریق یک برنامه تلفن همراه در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا بتواند از آن استفاده کند.

این حسگر می‌تواند تا ۳۱ هزار رنگ متفاوت را از یکدیگر تشخیص دهد.

Nix Mini Color مجهز به یک چراغ ال‌ای دی نیز هست که با انتشار نور به میزان کافی اسکن دقیق رنگ مورد بررسی را ممکن می‌کند. باتری این حسگر بعد از یک بار شارژ برای ۵۰۰۰ بار اسکن کردن رنگ‌های مختلف قابل استفاده است و قیمت آن ۹۹ دلار است.

 

ارسال نظر