اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۷۷۸

مقابله گوگل با آگهی‌های مزاحم

اسین ایج| گوگل در حال اجرای یک برنامه جدید است که موجب می‌شود تنها شرکت‌ها و موسسات مورد تایید آن بتوانند از پلتفرم گوگل برای تبلیغات استفاده کنند.

سوء استفاده‌های مکرر از شبکه تبلیغات آنلاین گوگل و نقض حریم شخصی کاربران موجب شده تا این شرکت برای جلوگیری از افزایش اعتراضات و کاهش مخاطبان تبلیغات خود به دنبال راه‌حل تازه‌ای باشد.از همین رو گوگل گروهی از مهندسان، سیاستگذاران و نیروهای نظارتی خود را برای پایش تبلیغات منتشر شده به کار گرفته و در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳.۲ میلیارد آگهی تبلیغاتی را به علت نقض سیاست‌های تبلیغاتی خود حذف کرده است. این بدان معناست که گوگل در هر یک ثانیه بیش از ۱۰۰ آگهی تبلیغاتی را حذف می‌کند.اما کماکان آگهی‌های فریبنده و دروغینی از طریق امکانات گوگل برای فریب کاربران اینترنت منتشر می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به آگهی‌های مربوط به اعطای وام و تسهیلات بانکی اشاره کرد.گوگل برای مقابله با این نوع سوءاستفاده‌ها قصد دارد میزان دسترسی شرکت‌ها و موسسات فنی ثالث به پلتفرم تبلیغاتی خود را محدود کند و تنها به موسسات مورد تایید و کاملا قانونی اجازه فعالیت‌های تبلیغاتی بدهد.گوگل همچنین به منظور شناسایی و طبقه بندی این موسسات قصد دارد برنامه شناسایی جامعی را در مورد آنها به اجرا بگذارد و بعد از تکمیل این طرح شرکت‌ها و موسسات ثبت نشده و متخلف دیگر نمی‌توانند از خدمات تبلیغاتی گوگل استفاده کنند. این شرکت می‌گوید در آینده نزدیک اطلاعات بیشتری را در این زمینه به اطلاع علاقه‌مندان می‌رساند.

 ربات کوله پشتی واقعیت مجازی با کارکردهای آموزشی

اسین ایج| «فیوژن» نام تازه‌ترین ربات تولیدی توسط محققان ژاپنی است که هدایت آن با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی نیز ممکن است.

مهندسان دانشگاه کیو در تلاش برای تولید رباتی متفاوت از ربات‌های انسان نما و حیوان‌نما

رباتی به نام فیوژن تولید کرده‌اند که با فناوری حضور مجازی در مکان‌های دیگر یا تله پرزنس سازگار است.ربات یادشده به افراد امکان می‌دهد تا از فناوری واقعیت مجازی به منظور حضور غیرفیزیکی در محلی دیگر و مشارکت در رویدادهای مختلف از راه دور و بدون نیاز به مسافرت به جایی دیگر بهره بگیرند.ربات یاد شده در یک کوله پشتی در پشت افراد جای می‌گیرد و مجهز به دو بازو و یک سر است.

 طراحان این ربات امیدوار هستند که فیوژن کارکردهای آموزشی گسترده‌ای پیدا کند و خدمات آموزش از راه دور را به خصوص در نقاط دورافتاده و روستایی تقویت کند.ربات یادشده می‌تواند کارکردهای آموزشی فراوانی در حوزه پزشکی هم داشته باشد و به عنوان مثال به دانشجویان برای یادگیری اعمال جراحی حساس کمک کند.ربات یادشده مجهز به تعدادی دوربین نیز هست که مشاهده دقیق پدیده‌ها را از راه دور ممکن می‌کند. بازوهای این ربات به سادگی برای جابه‌جایی اشیا قابل استفاده هستند. هنوز مشخص نیست تولید انبوه ربات یادشده در چه زمانی صورت می‌گیرد.

پایان پشتیبانی «آدوب» از نسخه‌های قدیمی سیستم‌عامل

اکستریم تک| شرکت آدوب به کاربران نرم‌افزارهای مجموعه Adobe Creative Cloud نظیر فتوشاپ هشدار داده است که نسل جدید این نرم‌افزارها دیگر از نسخه‌های قدیمی ویندوز پشتیبانی نخواهند کرد.

با توجه به انتشار نسخه‌های به‌روزرسانی شده از سیستم عامل و نرم‌افزارهای مختلف، کاربران باید توجه داشته باشند که آخرین و جدیدترین نسخه همواره می‌تواند علاوه بر ارایه قابلیت و امکانات جدید، آنها را از خطر و تهدید آسیب‌پذیری‌های سایبری و ضعف‌های امنیتی مصون بدارد و حفظ کند.

حالا شرکت آدوب اعلام کرده است که نسخه‌های جدید نرم‌افزارهای مجموعه کریتیو کلاد (Adobe Creative Cloud) همچون فتوشاپ همگی نیازمند دریافت به‌روزرسانی سیستم عامل رایانه کاربران دارند و در غیراین صورت، آنها با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهند شد. این بدان معناست که نسخه‌های جدید این نرم‌افزارها دیگر از نسخه‌های قدیمی سیستم‌های عامل‌ رایانه نظیر ویندوز و مک او اس پشتیبانی نخواهد کرد.

مدت‌هاست که شرکت ادوب با ارایه و انتشار نسخه‌های به‌روزرسانی‌شده از نرم‌افزارهای توسعه‌داده خود، سعی دارد کاربران را به دریافت آخرین نسخه‌های به‌روزرسانی از سیستم عامل‌شان تشویق و ترغیب کند تا بتواند تجربه بسیار لذت‌بخش‌تری را در استفاده از این برنامه‌ها برای آنها به ارمغان بیاورد.شرکت ادوب - توسعه‌دهنده و ارایه‌دهنده نرم‌افزارهای آدوب ریدر، آکروبات و فتوشاپ - حالا با انتشار این خبر سعی دارد به تمامی کاربرانش اعلام کند به‌شدت درصدد افزایش ضریب ایمنی و امنیت سایبری محصولاتش و بهبود رابط کاربری و امکاناتش بوده است.

 

ارسال نظر