پکن از طریق شبکه لینکدین جاسوسی می‌کند

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۷۷۴
پکن از طریق شبکه لینکدین جاسوسی می‌کند

خبرگزاری فرانسه| به گفته رییس ضد اطلاعات امریکا، چینی‌ها از طریق شبکه اجتماعی «لینکدین » برای استخدام جاسوس در امریکا اقدام می‌کنند. اما وزارت امور خارجه چین این اتهامات را بی‌اساس می‌داند.

ویلیام اِوانینا رییس ضد اطلاعات امریکا در گفت‌وگویی با رویترز ادعا کرد کرد که دستگاه‌های جاسوسی چینی با ایجاد حساب‌های کاربری جعلی در شبکه «لینکدین»،

 تلاش می‌کنند شهروندان امریکایی را که به اسرار دولتی یا اقتصادی و صنعتی دسترسی دارند، از راه به در کنند و آنان را به جاسوسی به نفع چین وادارند. «لینکدین » که به مایکروسافت تعلق دارد شبکه‌ای است که به ویژه برای روابط کاری و ایجاد ارتباط میان متخصصان حرفه‌ای استفاده می‌شود. مسوولان لینکدین می‌گویند که این شبکه در بیش از ٢٠٠ کشور، دارای ۵٧۵ میلیون کاربر است که ١۵٠ میلیون نفرشان امریکایی هستند. ویلیام اِوانینا گفت که سرویس‌های اطلاعاتی امریکا با لینکدین تماس گرفته و گفته‌اند که این شرکت باید مراقب حساب‌های جعلی باشد و آنها را مسدود کند، چنان که توئیتر، فیسبوک و گوگل حساب‌های جعلی مشکوک را بسته‌اند. مقامات امریکایی قبلاً ایران و روسیه را به نفوذ غیرقانونی در این شبکه‌ها متهم کرده بودند. حدود هشت ماه قبل، مقامات آلمانی به شهروندان خود هشدار داده بودند که پکن از طریق «لینکدین » برای جمع‌آوری اطلاعات تلاش می‌کند. به گفته مسوولان امریکایی، حوزه‌های حرفه‌ای مربوط به کامپیوتر، انرژی اتمی، بهداشت و نانو تکنولوژی به ویژه مورد توجه سرویس‌های اطلاعاتی چین است.

 

 

ارسال نظر