جزئیات شهر مریخی «اسپیس‌ایکس» اعلام شد

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۷۷۳
جزئیات شهر مریخی «اسپیس‌ایکس» اعلام شد

اسپیس| بلندمرتبه‌ترین مهندسان شرکت فضایی اسپیس‌ایکس بر روی بزرگ‌ترین بلندپروازی «الون ماسک»، یعنی ساخت یک شهر در سیاره سرخ متمرکز شده‌اند و به تازگی جزئیات بیشتری از آن اعلام شده است.

از آنجا که «الون ماسک» موسس و مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس‌ایکس (SpaceX) سودای احداث یک شهر را در سیاره مریخ در سر دارد، تلاش مهندسان این شرکت برای تحقق این رویا ادامه دارد.

اخیرا اطلاعات بیشتری در مورد برخی از جزئیات پروژه به اشتراک گذاشته شده است. اینکه شکل کلی شهر و شرایط برای گروه اول از ساکنان که به سیاره سرخ فرستاده خواهند شد، چگونه خواهد بود.

این جزئیات در کنفرانس بیست و یکمین سالروز تاسیس انجمن جهانی مریخ مطرح شد. این رویداد میزبان شرکت‌کنندگانی از زمینه‌های گوناگون از جمله مهندسان، سیاستگذاران دولتی، دانشمندان و فعالان صنعت هوافضا بود.

همین طور که به هدف بلندپروازانه اسپیس‌ایکس در سال 2022 نزدیک‌تر می‌شویم، مهم است که مسوولان بلندپایه و سهامداران بزرگ از هر بخش از این طرح مطلع شوند.

الون ماسک در سال گذشته در کنگره بین‌المللی فضایی در استرالیا بود که هدف ماموریت رباتیک خود را برای مریخ اعلام کرد و گفت: آینده بسیار جالب و هیجان‌انگیز است. موضوع، اعتقاد به آینده و فکر کردن به آینده‌ای بهتر از گذشته است.کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند ماسک به دنبال ممکن کردن زندگی در چندین سیاره است.

 “پائول کلی “ عضو انجمن مریخ و مهندس توسعه پروژه اسپیس‌ایکس در مورد فضاپیمای BFR گفت: آنها در سطح مریخ بسیار ارزشمند هستند. اغلب آنها باید در سطح مریخ بمانند و باید از سیستم‌های مختلف تعبیه شده بر روی آنها برای حمایت از فعالیت‌ها استفاده شود و خیلی از آنها بطور نامحدود در همان جا خواهند ماند و در واقع به عنوان سکونتگاه از آنها استفاده خواهد شد.

ماسک می‌گوید: ورای توسعه زیرساخت‌ها، ما می‌خواهیم به این به عنوان چیزی نگاه نکنیم که تنها در اوایل مفید باشد، بلکه چیزی باشد که بتواند گسترش یابد و به انسان اجازه دهد تا زندگی خارج از فضاپیما را تجربه کند و یک سکونتگاه و سکوهای فرود و غیره بسازد.

 

 

ارسال نظر