اخبار

۱۳۹۷/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۲:۵۷
کد خبر: ۱۲۸۴۳۹

«اپل» ۳۵۰ میلیون «آیفون» در سال می‌فروشد

فون آرنا| به گفته یکی از تحلیل‌گران فعال در حوزه فناوری، اپل با توجه به ایجاد تنوع در گوشی‌های آیفون جدید قادر خواهد بود میزان فروش خود را به ۳۵۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال برساند.

طبق اخبار قبلی می‌دانیم که در نیمه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی باید منتظر معرفی و رونمایی اپل از سه گوشی جدید باشیم که قرار است به عنوان جایگزین‌های آیفون ۱۰ کنونی وارد بازار شوند.

اپل آیفون‌های ۲۰۱۸ را در دو نسخه ۵.۸ و ۶.۵ اینچی با صفحه نمایش اولد و یک نسخه ارزان‌ قیمت‌تر ۶.۱  اینچی با نمایشگر ال سی دی معرفی و روانه بازار خواهد کرد. حالا یکی از تحلیلگران فعال در حوزه تکنولوژی برآورد کرده است که شرکت اپل با توجه به ایجاد تنوع در تعداد و مدل‌های آیفون‌های جدید قادر خواهد بود میزان فروش خود را به ۳۵۰ میلیون دستگاه در سال آینده برساند.

این تحلیل در حالی منتشر شده است که نشان‌دهنده موفقیت روزافزون اپل و افزایش سهم آن در بازارهای جهانی موبایل خواهد بود. همچنین مینگ چی کو، یکی از تحلیلگران ارشد و معروف محصولات اپل، پیش‌تر و در فروردین‌ماه اعلام کرده بود که دو مدل از آیفون‌های سال ۲۰۱۸ از دو سیم‌کارت پشتیبانی خواهند کرد.

استفاده از دو سیم‌کارت در گوشی‌های هوشمند یکی از دلایلی است که گوشی‌های هوشمند اندرویدی را در مقایسه با آیفون محبوب‌تر کرده است چراکه بسیاری از کاربران این روزها از دو یا چندین سیم‌کارت استفاده می‌کنند که پشتیبانی از این قابلیت می‌تواند مزیت بزرگی در خریداری و انتخاب موبایل باشد.

جریمه احزاب در صورت سوءاستفاده از اطلاعات کاربران

انگجت| اتحادیه اروپا مشغول تهیه قانونی است تا احزاب سیاسی که از اطلاعات کاربران به نفع خود در انتخابات سوءاستفاده می‌کنند را جریمه کند.

اتحادیه اروپا تصمیم دارد از رسوایی‌های سیاسی مشابه سوءاستفاده از اطلاعات کاربران فیس بوک توسط کمبریج آنالایتیکا جلوگیری کند. در همین راستا نشریه فایننشال تایمز طی گزارشی فاش کرده این اتحادیه لایحه‌ای تهیه کرده تا سازمان‌های سیاسی را که از جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران به نفع خود در انتخابات سوءاستفاده می‌کنند، جریمه کند.

جزییات این قانون هنوز کامل مشخص نیست اما جریمه حدود ۵ درصد بودجه سالیانه حزب سیاسی خواهد بود.

البته هنوز احتمال تغییراتی در این قانون وجود دارد و علاوه بر آن پارلمان اروپا و تک تک کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز باید آن را تایید کنند.انگیزه قدرتمندی برای تصویب این قانون وجود دارد. انتخابات پارلمان اروپا در می‌سال آتی برگزار می‌شود و نگرانی‌هایی وجود دارد که روسیه وگروه‌های ضد اتحادیه اروپا سعی کنند نتیجه رای‌گیری را دستکاری و اتحادیه را تضعیف کنند.به هر حال چنین اقدامی سبب می‌شود احزاب سیاسی بدون تایید محل دسترسی به اطلاعات، از قبول آن خودداری کنند.

شناسایی عاملان حملات بدافزاری به بانک‌های مکزیکی

هکرنیوز| محققان امنیتی فعال در شرکت Kaspersky Labs به تازگی از کشف یک گروه از هکرها بنام دارک تکیلا که با انتشار یک بدافزار خطرناک به مشتریان بانک‌های مکزیک حمله کرده بودند، خبر دادند.

با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری از سوی هکرها، کشورهای مختلف زیادی در سراسر جهان هدف اینگونه حملات قرار گرفته‌اند و خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند. آمار حملات سایبری و هک در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی به اوج خود رسیده است.

 پژوهشگران شرکت کاسپرسکی که در زمینه امنیت سایبری فعالیت‌های گسترده‌ای دارد و نرم‌افزارهای امنیتی متعددی را برای بهره‌مندی کاربران اینترنتی ارایه کرده است، به تازگی اعلام کرده که کمپین و گروهی از هکرها را شناسایی کرده‌اند که به انتشار یک بدافزار جدید، خطرناک و پیچیده در سیستم‌های بانکی موسسات مالی و اعتباری و بانک‌های مکزیک اقدام می‌کردند. این همان بدافزاری است که در سال ۲۰۱۳ میلادی به بسیاری از مشتریان این بانک‌ها حمله کرده بود و خسارات جبران‌ناپذیری را برای آنها به ارمغان آورده بود.

این بدافزار که دارک تکیلا نام دارد، به هکرها و مجرمان سایبری امکان می‌دهد تا به حساب مالی و اطلاعات شخصی مشتریان دسترسی پیدا کنند و تمامی داده‌های مورد نظرشان را به سرقت ببرند.

اخبار و گزارش‌هایی که طی ماه‌ها و سال‌های اخیر از حملات سایبری و هک به بانک‌ها و موسسات بزرگ تجاری و اقتصادی شنیده‌ایم، همگی حاکی از یک اتفاق بسیار ناخوشایند و وحشتناک در حال وقوع هستند. بدیهی است که دیگر نمی‌توان گفت هیچ فرد یا هیچ سازمانی از گزند خطرها و تهدیدهای حملات سایبری در امان است و معلوم نیست این تهدید رو به رشد، تا چه زمانی قرار است به طول بینجامد.

 

ارسال نظر