توسل «فیس بوک» به روشی عجیب برای جذب کاربر

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۰۱:۰۴:۱۹
کد خبر: ۱۲۸۳۵۷
توسل «فیس بوک» به روشی عجیب برای جذب کاربر

انگجت| این روزها که فیس بوک به علت بی احترامی به حریم شخصی کاربران با ریزش مخاطب مواجه شده، چاره‌ای جز توسل به روش‌های عجیب و غریب برای افزایش کاربران ندارد.

شما می‌توانید در فیس بوک با افراد ناشناسی که هیچ اطلاعاتی در موردشان ندارید، در ارتباط باشید و حالا فیس بوک قصد دارد از این قابلیت به شکل گسترده‌تری استفاده کند. این شبکه اجتماعی در حال بررسی قابلیتی است که چیزهای مشترک نامیده می‌شود و بر مبنای آن مجموعه‌ای از اشتراکات هر کاربر با افرادی که با آنها دوست نیست به نمایش گذاشته می‌شود.

سخنگوی فیس بوک آزمایش این قابلیت را تایید کرده و می‌گوید به عنوان مثال از این طریق مطلع خواهید شد که فردی غریبه در همان روزهایی که شما به دانشگاهی خاص می‌روید در آن دانشگاه کلاس دارد. همچنین اگر فردی غریبه در نزدیکی محل سکونت یک کاربر زندگی‌کند، این موضوع به اطلاع وی رسانده می‌شود.

برخی کاربران و کارشناسان نسبت به افزوده شدن چنین قابلیتی به فیس بوک اظهار نارضایتی کرده و می‌گویند این امر می‌تواند باز هم حریم شخصی و امنیت کاربران را به خطر بیندازد و لذا آنها باید قادر باشند تا قابلیت مذکور را از دسترس خارج کنند. هنوز مشخص نیست قابلیت یادشده چه زمانی برای همه کاربران فعال می‌شود.

 

ارسال نظر